Justyna Tądel

Justyna Tądel www.agentki-arete.pl

Temat: PODATEK ZA PISANKI z Leroy Merlin!

Wielkie jaja w Świdnicy

10 blisko metrowych kolorowych pisanek, które od niedzieli można podziwiać w Leroy Merlin w Świdnicy, to efekt pracy samorządowców, mediów, sportowców i organizacji pożytku publicznego z terenu trzech powiatów: świdnickiego, wałbrzyskiego i dzierżoniowskiego. – Wszystko po to, by uświadomić lokalnym podatnikom jak wiele znaczy ich 1% - wyjaśnia organizator akcji, dyrektor hipermarketu, Jacek Burdziełowski.


Media, samorządy, sportowcy i organizacje pożytku publicznego. Kilkadziesiąt osób w mieszanych, 9 zespołach przez kilka godzin wspólnie, ramię w ramie, malowało niezwykłe, ogromne pisanki.
To pierwsza lokalna kampania społeczno – informacyjna zrealizowana z takim rozmachem.

Niedzielnej akcji „PODATEK ZA PISANKI” doglądał sam Rzecznik Praw Dziecka - Marek Michalak. Za pędzle chwycili samorządowcy: wiceprezydent Świdnicy Waldemar Skórski w towarzystwie córeczki Mai, przedstawiciele Starostwa Powiatowego w Świdnicy: starosta Zygmunt Worsa, rzecznik prasowy - Monika Żmijewska oraz Joanna Wika - Szymul, przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Głuszycy - burmistrz Wojciech Durak oraz Mariusz Kowalski, a także Alina Piątkowska oraz Bogusława Czuprym-Weiss z Wydziału Edukacji i Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Wałbrzychu. – To sympatyczne przedsięwzięcie, cieszące się dużym zainteresowaniem świdniczan. Każda akcja, która zwraca uwagę na podarowanie 1 proc. podatku jest bardzo cenna – mówi Waldemar Skórski, wiceprezydent Świdnicy. - Jajko przygotowywane przez nasz zespół jest jedynym, na którym znalazły się świdnickie motywy m in. kamieniczki w Rynku, Kościół Pokoju. Myślę, że zwycięzcami będą jednak wszystkie organizacje, które w wyniku akcji zyskają wsparcie – zauważa wiceprezydent.

W uświadamianie podatników czynnie włączyły się lokalne media: Anita Odachowska-Mazurek, redaktor naczelna Wiadomości Świdnickich, Tomasz Pietrzyk, reprezentujący portal Świdnica.24, Karolina Osińska, redaktor prowadząca Dzisiaj Świdnica, Magdalena Sośnicka - Dzwonek z Nowych Wiadomości Wałbrzyskich, Dariusz Stachurski wraz z synem Kacprem, którzy wspólnie reprezentowali Tygodnik Wałbrzyski oraz Kamila Bielińska i Daniel Połeć z Tygodnika Dzierżoniowskiego. – Z przyjemnością wzięłam udział w akcji "Podatek za pisanki", dlatego że idea 1% podatku jest mi bliska od samego początku istnienia. Odkąd istnieje ta możliwość, "Wiadomości Świdnickie" zachęcają czytelników do oddawania 1% organizacjom pożytku publicznego, publikując co roku listę i dane tych organizacji z całego powiatu – tak udział w akcji komentuje Anita Odachowska-Mazurek. - Sama także zawsze oddaję 1% swojego podatku – zapewnia redaktor naczelna Wiadomości Świdnickich.

W ramach PODATKU ZA PISANKI, jajka malowali także: asp. Katarzyna Czepil, oficer prasowy KPP w Świdnicy oraz Sylwia Paniorek i st. kpt.Paweł Kaliński z PSP w Wałbrzychu.

Ducha zdrowej rywalizacji w kampanię tchnęli niezawodni sportowcy z trzech powiatów, którzy pomogli pomalować wszystkie pisanki. Byli z nami: piłkarze Polonii-Sparty Świdnica, footballiści amerykańscy Bielawa OWLS oraz koszykarze z Górnika Wałbrzych.

Cała akcja nie mogłaby się oczywiście obyć bez samych zainteresowanych, czyli organizacji pożytku publicznego, na które można przeznaczyć 1% swojego podatku. Leroy Merlin wybrało po trzy organizacje charytatywne z każdego powiatu, które stały się ambasadorami akcji. Jako przedstawiciele z terenu Dzierżoniowa, Świdnicy i Wałbrzycha malowali: świdnicka Fundacja SERCE Europejskie Centrum Przyjaźni Dziecięcej, Fundacja Św. Jadwigi z Jaroszowa, PCK w Świdnicy, reprezentanci powiatu wałbrzyskiego: Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Koło Pomocy Dzieciom i Młodzieży Niepełnosprawnej, Fundacja Pomocy Dzieciom i Młodzieży "Salvator" i Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym oraz Fundacja ROPUH, Towarzystwo Przyjaciół Dzieci z Dzierżoniowa, a także Stowarzyszenie "Lepsze jutro" z Pieszyc.
Dodatkowo, wszyscy malujący złożyli pamiątkowe podpisy na jajku, pomalowanym przez pracowników Leroy Merlin, które będzie promowało kampanię w samym hipermarkecie.

Co teraz?
Już od niedzieli 21 marca do soboty 27 marca, klienci hipermarketu Leroy Merlin mogą głosować na wszystkie 9 pisanek (z głosowania wykluczone zostało „jajko pamiątkowe”).
Organizacja charytatywna, która razem z zespołem malowała zwycięzką pisankę otrzyma od Leroy Merlin bon na zakupy o wartości 1000 zł. Atrakcyjne nagrody czekają także na głosujących. -Każda z uczestniczących drużyn liczy na wygraną i zapewne jest ona potrzebna wszystkim. A kto będzie miał szczęście, zobaczymy - uśmiecha się Adriana Michalak, wiceprezes Fundacji SERCE -ECPD, jedna z malujących, prywatnie żona rzecznika praw dziecka. Tuż po zakończeniu głosowania wszystkie pisanki, zostaną odwiezione do urzędów w trzech powiatach. Do końca kwietnia, jak drogowskaz, będą przypominać podatnikom o istotnej kwestii przekazywania 1% na wybraną organizację. Przy pisankach tych będzie można znaleźć również wykaz wszystkich organizacji pożytku publicznego z konkretnego powiatu włącznie z ich numerem KRS. - Trzeba mieć świadomość, że nawet najdrobniejsza suma pomnożona przez tysiące świdniczan da gigantyczną pomoc .Gratuluję pomysłodawcy i mam nadzieję , że takich akcji będzie więcej - dodaje Adriana Michalak.
Agnieszka Marta W.

Agnieszka Marta W. pracownik
samorządowy

Temat: PODATEK ZA PISANKI z Leroy Merlin!

Fajny pomysł! Kolorowy i konkretny. Jak zwykle dziewczyny trafiły w sedno sprawy. Pozdrawiam Szalone AA:)

Następna dyskusja:

Pierwsze przedmioty kolekcj...




Wyślij zaproszenie do