Joanna
P.
Cud, że mieszczę się
w sukienki- mam tak
ogromny apetyt n...
Temat: Jak napisać dobrą notatkę prasową
Kilka podpowiedzi dla tych, którzy przyłączyli się do grupy i chcieliby, aby media zainteresowały się informacją, która dotyczy ich biznesu.1. Zacznij od dobrego tytułu - niech ten tytuł zaciekawia, intryguje, zaskakuje, bulwersuje, itp. - dlaczego? Bo dziennikarz wyławia newsy w gąszczu informacji i nie zainteresuje go zbyt "grzeczny" tytuł...
Dobry Przykład
Ten kolor molestuje
Zły Przykład
Tej zimy modny jest błękit
2. Po dobrym tytule musi być dobry lead, w żargonie dziennikarskim oznacza to wstęp tekstu. Lead to z reguły 1-3 zdania, które mają streścić o czym będzie tekst, zaciekawiać i przyciągać uwagę. Zdania powinny być krótkie i brzmieć jak hasła.
Dobry Przykład
Kobiety walczą z nudą w garderobie. Wybierają kolor, na widok którego każdy mężczyzna pada do ich stóp. Firma "lsmcnkjsnjcnksxn" wypuściła właśnie na rynek eksperymentalną odzież.
Zły Przykład
Firma "lsmcnkjsnjcnksxn", której siedziba znajduje się w dskmklsms postanowiła z początkiem roku powiększyć swój asortyment. Oprócz wełnianych golfów 150-osobowa załoga rozpoczęła produkcję wysokiej klasy odzieży w kolorze błękitu.
3. Po leadzie powinna wystąpić właściwa informacja. Pamiętaj, że dziennikarz nie ma dużo czasu, dlatego postaraj się zapamiętać kila podstawowych zasad:
a) używaj krótkich zdań - są bardziej komunikatywne
b) staraj się nie używać żargonu branżowego - dziennikarz może go nie zrozumieć
c) jeśli używasz słowa z żargonu dziennikarskiego - wytłumacz to słowo tak, aby dziennikarz nie miał żadnych wątpliwości, co ono znaczy;
d)nie pisz zbyt długiego tekstu - mniejsze szanse, że ktoś go przeczyta
Co powinna mieć każda notatka:
a) nazwę firmy, której dotyczy
b) wypowiedź kogoś, kto potwierdzi tezy zawarte w tekście - osoba ta powinna być przedstawiona z imienia i nazwiska;
c) powód - dla którego dany tekst powstał
4. Co interesuje dziennikarza?
a) coś, co jest nowe
b) coś, co dzieje się po raz pierwszy
c) coś, dzięki czemu żyć będzie się lepiej społeczeństwu lub wybranej grupie
d) coś, dzięki czemu zaczniemy więcej zarabiać
e) coś, co zaczęło być modne
f) coś, co jest cudem technologicznym
g) coś, co zaskakuje
h) coś, co redukuje zagrożenie
i) coś, co pomoże funkcjonować firmom
j) coś, co pomaga w edukacji
k) coś, co nagle odmładza
l) coś, co zintegrowało społeczeństwo, lub jakąś grupę
ł) itp.
REASUMUJĄC:
Zanim napiszesz notatkę prasową zastanów się, dlaczego media powinny zainteresować się Twoją firmą? Znajdź coś, czym się wyróżniacie... Daj powód dziennikarzom, by zainteresowali się właśnie Twoim biznesem
Powyższe sugestie są jedynie subiektywnym dorobkiem doświadczenia AGENCJI MEDIALNEJ ARETE http://agentki-arete.pl która zajmuje się dostarczaniem mediom ciekawych artykułów
S Z K O L E N I E
M E D I A L N E
13 stycznia 2012
WROCŁAW
W związku z dużym zainteresowaniem, organizujemy szkolenie dla wszystkich, którzy chcą m.in. "na żywo" sprawdzić, jak napisać dobrą notatkę prasową.
Pragnąc podzielić się naszym doświadczeniem postanowiliśmy zorganizować szkolenie medialne „Dziennikarz nie jest Twoim wrogiem”, skierowane do rzeczników prasowych firm i instytucji, osób reprezentujących firmę wśród mediów i klientów biznesowych, pracowników działów PR, managerów i osób mających kontakt z mediami oraz szefów działów marketingu i reklamy. Szkolenie odbędzie się 13 stycznia 2012 roku we Wrocławiu.
Więcej o szkoleniu tutaj:
http://agentki-arete.pl/praca/view/164/Joanna P. edytował(a) ten post dnia 20.11.11 o godzinie 11:07