Temat: tekst do strony internetowej...
Wybór to rzecz straszna :)
W każdym razie obojętnie na co się zdecydujesz to trochę edukacji nie zaszkodzi, a myślę, że innym też się przyda. Dlatego oprócz kwestii cenowych, zwróć uwagę o co pytają składający oferty i co powinieneś przemyśleć. Tutaj często leży pies pogrzebany. I tak:
- funkcja strony: wizytówka, ale jakiego typu? Zwykła rzecz aby się trochę pochwalić? Oferujesz jakieś usługi? Coś sprzedajesz? Chcesz żeby Cię wyszukali?
a) Jeżeli to ma być po prostu internetowa wizytówka Twojej osoby np. dla potrzeb rekrutacji to JAKOŚĆ, JAKOŚĆ, JAKOŚĆ samego tekstu, a więc => do jakiego typu osób piszesz? jaka branża? co chcesz przekazać? (pamiętaj, że najdokładniej czytamy tylko te 1-2 pierwsze akapity) + jeszcze kilka innych kwestii
b) jeżeli coś oferujesz, sprzedajesz to JAKOŚĆ, JAKOŚĆ, JAKOŚĆ + optymalizacja pod wyszukiwarki (wybór słów kluczowych, nagłówki itp., itd.). Jaka grupa docelowa? Jak Cię wyszukają? Funkcja tekstu? (zachęcenie, zmuszenie do zastanowienia, mentorska, inne)
- podział tekstu na stronie czyli: które informacje będą na stronie głównej a które na podstronach? Podział tekstu na stronie głównej (np. co na górze strony? może rozbić tekst na mniejsze bloki)?
- zasada ograniczonego zaufania w stosunku do tekstów. Nawet jeżeli już dojdziesz do stanu w którym stwierdzisz "o! ale mam fajne teksty", to nie zapominaj o kontroli. To znaczy: raz na jakiś czas - przeczytaj (dokładnie!) teksty jeszcze raz; modyfikuj w razie potrzeby; sprawdzaj w statystykach jak sobie radzą. Zwłaszcza jeżeli masz stronę-wizytówkę.
... i inne
Jeżeli ktoś Ci wyskoczy i po prostu powie, że napisze Ci świetne teksty, ot tak od niechcenia (z samą tematyką pod pachą) , to... może i tak będzie, ale kwestie o których wspomniałem warto uwzględnić a i Twój copywriter będzie Ci za to wdzięczny ;)
Pozdrawiam i się polecam
STORMBYTES |E-marketing, strony WWW, copywriting
maciejdrzal@stormbytes.plMaciej Drzał edytował(a) ten post dnia 15.10.12 o godzinie 16:08