Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: pytanie o kursy

Witam, czy ktoś z Was prowadzi kursy copywritingu e-mailowe, zdalne, lub może polecić firmę lub osobę która takie kursy prowadzi?

Proszę też o polecenie książek lub e-booków, które według Was dają profesjonalną wiedzę o copywritingu, od podstaw.

Liczę na Waszą pomoc i podpowiedź/sugestie.

Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź, jeśli to nie problem na priv :)

konto usunięte

Temat: pytanie o kursy

Paweł Kupper:
Witam, czy ktoś z Was prowadzi kursy copywritingu e-mailowe, zdalne, lub może polecić firmę lub osobę która takie kursy prowadzi?

Proszę też o polecenie książek lub e-booków, które według Was dają profesjonalną wiedzę o copywritingu, od podstaw.

Liczę na Waszą pomoc i podpowiedź/sugestie.

Pozdrawiam i proszę o szybką odpowiedź, jeśli to nie problem na priv :)

kursy nie zdadzą się na wiele, jeżeli ktoś nie ma talentu, jest pozbawiony kreatywności i wyobraźni. Copywriting to nie jest coś czego można się wyuczyć.

konto usunięte

Temat: pytanie o kursy

Agnes: Talent, wyobraźnia i kreatywność? Nie zgodzę się. Copywriting to sprzedaż, a tej może nauczyć się właściwie każdy.

No chyba, że mówimy o "kreatywnych" reklamach, czyli takich, które sprawdzają się właściwie tylko w brandingu.

konto usunięte

Temat: pytanie o kursy

Rafał Lipnicki:
Agnes: Talent, wyobraźnia i kreatywność? Nie zgodzę się. Copywriting to sprzedaż, a tej może nauczyć się właściwie każdy.

No chyba, że mówimy o "kreatywnych" reklamach, czyli takich, które sprawdzają się właściwie tylko w brandingu.
-------------

Można jeden tekst napisać według podręcznika a drugi bez pomocy podręcznika ale przez zdolnego, kreatywnego copy. I założę się, że ten drugi sprzeda lepiej produkt. Jakikolwiek produkt.

Talent to podstawa, zwłaszcza w branży reklamowej.
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: pytanie o kursy

kursy nie zdadzą się na wiele, jeżeli ktoś nie ma talentu, jest pozbawiony kreatywności i wyobraźni. Copywriting to nie jest coś czego można się wyuczyć.
Skąd takie wnioski?

PS Niektórzy twierdzą, że urodzili się bez talentu do nauki języka niemieckiego. Fajne, wygodne podejście. Wszystko można zgonić na 'brak umiejętności' :)

konto usunięte

Temat: pytanie o kursy

Jeśli "kreatywny" copywriter bez żadnego warsztatu coś sprzeda, to zawdzięcza to wyłącznie przypadkowi.

Talent w reklamie jest... przereklamowany.
Adrian T.

Adrian T. www.autor.biz

Temat: pytanie o kursy

Zgadzam się w 100% że copywriting to sprzedaż.

Z talentem to zapewne tak, jak w wielu innych sprawach: 10 % talentu, reszta to praca, praca, praca i jeszcze raz praca.

Co do szkoleń: ja prowadzę szkolenia - m.in. dokładnie takie: "Copywriting to sprzedaż! Jak pisać skuteczne teksty reklamowe".
Wprawdzie nie jest to szkolenie e-learningowe, lecz dwudniowe warsztaty (dużo ćwiczeń).

Wiecej informacji o tym szkoleniu tu: http://www.autormedia.pl/szkol-copywriting.html.

Najbliższy termin 28-29.07 w Katowicach.Adrian T. edytował(a) ten post dnia 05.07.09 o godzinie 13:06

konto usunięte

Temat: pytanie o kursy

Paweł Krzych:
kursy nie zdadzą się na wiele, jeżeli ktoś nie ma talentu, jest pozbawiony kreatywności i wyobraźni. Copywriting to nie jest coś czego można się wyuczyć.
Skąd takie wnioski?

PS Niektórzy twierdzą, że urodzili się bez talentu do nauki języka niemieckiego. Fajne, wygodne podejście. Wszystko można zgonić na 'brak umiejętności' :)

-----

Co ma język obcy do copy?
Czyli równie dobrze każdy górnik, sprzątaczka, kierowca ciężarówki napisze dobrą książką, wiersz, opowiadanie i stworzy świetny reklamowy tekst bo wystarczy, że przeczyta jak się to robi w jakiejś książce lub pójdzie na kurs.
Litości! Nie rozumiecie, że copy to nie to samo co robota na przodku? Stąd potem tyle beznadziejnych, drętwych, nudnych i powielanych tekstów. I takie teksty mają sprzedawać? Jak komuś zależy to nie pójdzie do pierwszego lepszego człowieka tylko poszuka kogoś kto UMIE PISAĆ.
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: pytanie o kursy

Co ma język obcy do copy?

Bardzo dużo. I w jednym i w drugim jeśli chcemy osiągnąć sukces trzeba się stosować do panujących zasad.

Korzystajmy z tego co działa.
Szkoda, że tak mało osób w Polsce zajmujących się copywritingiem korzysta z takich potężnych narzędzi jakimi są przyciągające wzrok nagłówki, call to action czy też testimoniale.

Bo przecież lepiej napisać "witaMY", "oferujeMY", "copywritingiem zajmujemy się od 15 lat"... i nic nie wspomnieć o kliencie, jego potrzebach i korzyściach, jakie może odnieść korzystając właśnie z usług tej firmy.

PS. Tak na marginesie. Świetna parodia mówienia o sobie poniżej ;)

Obrazek
Paweł Krzych edytował(a) ten post dnia 05.07.09 o godzinie 13:27

konto usunięte

Temat: pytanie o kursy

Agnes, jeśli pozwolisz, to mogę wypowiedzieć się na temat oferty z twojej strony. Wtedy może zwrócisz uwagę na to, że "talent" to nie wszystko.

konto usunięte

Temat: pytanie o kursy

ja i tak uważam jedno " nie urodzi sowa sokoła".
Czyli na język użytkowy, żaden kurs nie sprawi, że beztalencie zostanie dobrym copy.

konto usunięte

Temat: pytanie o kursy

OK, jasne. Beztalencie nie, ale jak powiedział Adrian: 10% to talent, reszta to praca.

konto usunięte

Temat: pytanie o kursy

Rafał Lipnicki:
OK, jasne. Beztalencie nie, ale jak powiedział Adrian: 10% to talent, reszta to praca.


ale i tak " wyżej d..y nie podskoczysz" z 10 %

konto usunięte

Temat: pytanie o kursy

Nie wiem, czy ten tekst odnosi się bezpośrednio do mnie, Agnes. Ciut mnie zatkało w każdym razie, więc też sobie pozwolę na trochę więcej:

Popracuj nad własną ofertą, bo nie ma tam ani talentu, ani warsztatu.

Nie stosujesz nagłówków, w ramach jednego tekstu "sprzedajesz" kilka różnych usług, piszesz tylko o sobie -- używasz 13 razy "my", podczas gdy o potrzebach klienta i jego problemach nie piszesz wcale.

Zero wprowadzenia, zaciekawienia. Brak "wezwania do działania", brak dowodu, że to co dajesz działa. I to nie wszystkie "braki".

Nie sądzisz, że jak zmienisz swoje nastawienie do "uczenia" się copywritingu, to będziesz mogła pisać lepiej?

konto usunięte

Temat: pytanie o kursy

Rafał Lipnicki:
Nie wiem, czy ten tekst odnosi się bezpośrednio do mnie, Agnes. Ciut mnie zatkało w każdym razie, więc też sobie pozwolę na trochę więcej:

Popracuj nad własną ofertą, bo nie ma tam ani talentu, ani warsztatu.

Nie stosujesz nagłówków, w ramach jednego tekstu "sprzedajesz" kilka różnych usług, piszesz tylko o sobie -- używasz 13 razy "my", podczas gdy o potrzebach klienta i jego problemach nie piszesz wcale.

Zero wprowadzenia, zaciekawienia. Brak "wezwania do działania", brak dowodu, że to co dajesz działa. I to nie wszystkie "braki".

Nie sądzisz, że jak zmienisz swoje nastawienie do "uczenia" się copywritingu, to będziesz mogła pisać lepiej?
---------------

???

To strona nie dotycząca copy jakbyś mógł uprzejmie zauważyć, to oferta copy jest tylko JEDNYM z elementów. i nie najważniejszym nawet.

Pisać lepiej? Jak tam nie ma moich tekstów. Boli Cię, że ktoś nie potrzebuje kursów aby pisać dobre tekstyAgnes Huras edytował(a) ten post dnia 05.07.09 o godzinie 14:25
Adrian T.

Adrian T. www.autor.biz

Temat: pytanie o kursy

Ze szkoleniami to jest tak:

OCZYWISTE jest, że podczas szkolenia nie dowiemy się wszystkiego.

OCZYWISTE jest, że podczas szkolenia nie zdobędziemy doświadczenia.

Natomiast szkolenie pozwala wyznaczyć sobie pewien kierunek. Wprowadza do naszej pracy NOWE kierunki myślenia i zachęca do poszukiwania, ekperymentowania. Podczas szkoleń (mam na myśli szkolenia w ogóle) można odkryć, że są jeszcze inne kierunki myślenia, niż te, których trzymamy się na co dzień.
Podczas szkoleń dowiadujemy się nowych rzeczy i cała reszta PO szkoleniu należy do nas - to MY możemy potem wdrażać zdobywaną wiedzę w życie - lub jej NIE wdrażać.

To samo tyczy się książek. Samo przeczytanie kilku książek nic nie da. Da natomiast wdrożenie tego, co przeczytaliśmy, pomyślenie. Słowem: liczy się otwarty umysł.

Ja sam kiedyś myślałem, że potrafię pisać. Wybijano mi to z głowy kilkakrotnie: po raz pierwszy gdy zatrzasnęły się za mną drzwi mojej pierwszej agencji reklamowej. Dostałem zadanie i musiałem je wykonać - pomyśleć, napisać, sprzedać (oczywiście nie bezpośrednio - ale i tak sprzedaż to bardzo ważne słowo gdy mówimy o copywritingu).

Generalnie myślę, że nie warto bazować tylko na swoim talencie, tylko pracować, pracować, pracować, czytać, obserwować, słuchać i znowu pracować (spokojnie - do nikogo nie "piję" :)

Odnośnie rozwoju - najlepszą nauką jest oczywiście realna praca - uwagi dyrektora kreatywnego - jeśli uważnie ich słuchamy - mogą być bardzo, bardzo cenne. Książki i szkolenia na pewno też mogą pomóc i nie ma co się na nie obrażać.

Talent - owszem. Ale nazwałbym to raczej "predyspozycją". A potem praca, praca, praca. Copywriting nie jest sztuką - jest rzemiosłem (copywriterzy, którzy myślą, że jest inaczej i że są artystami - niestety pomylili branże). Zatem tu predyspozycje są ważne. Ale potem to - znowu powtórzę - praca, praca, praca.... Przynajmniej tak było w przypadku wszystkich znanych mi copywriterów (a paru ich znam :):)

konto usunięte

Temat: pytanie o kursy

Agnes Huras:
Rafał Lipnicki:
Nie wiem, czy ten tekst odnosi się bezpośrednio do mnie, Agnes. Ciut mnie zatkało w każdym razie, więc też sobie pozwolę na trochę więcej:

Popracuj nad własną ofertą, bo nie ma tam ani talentu, ani warsztatu.

Nie stosujesz nagłówków, w ramach jednego tekstu "sprzedajesz" kilka różnych usług, piszesz tylko o sobie -- używasz 13 razy "my", podczas gdy o potrzebach klienta i jego problemach nie piszesz wcale.

Zero wprowadzenia, zaciekawienia. Brak "wezwania do działania", brak dowodu, że to co dajesz działa. I to nie wszystkie "braki".

Nie sądzisz, że jak zmienisz swoje nastawienie do "uczenia" się copywritingu, to będziesz mogła pisać lepiej?
---------------

???

To strona nie dotycząca copy jakbyś mógł uprzejmie zauważyć, to oferta copy jest tylko JEDNYM z elementów. i nie najważniejszym nawet.

Pisać lepiej? Jak tam nie ma moich tekstów. Boli Cię, że ktoś nie potrzebuje kursów aby pisać dobre tekstyAgnes Huras edytował(a) ten post dnia 05.07.09 o godzinie 14:25

Nie za bardzo wiem, co masz na myśli mówiąc: "to strona nie dotycząca copy".

To strona z ofertą. Czy wyznajesz zasadę, że szewc bez butów chodzi?

Nie chciałem cię krytykować, ale zwracam tylko uwagę na to, że "talent", o którym tak piszesz jest niczym, jeśli nie zna się pewnych zasad.

I nie, nic mnie nie boli :-). Proponuje jeszcze raz zacząć dyskusję :-)
Paweł Krzych

Paweł Krzych Marketing and
business
development. I am
open to business...

Temat: pytanie o kursy

To strona nie dotycząca copy jakbyś mógł uprzejmie zauważyć, to oferta copy jest tylko JEDNYM z elementów. i nie najważniejszym nawet.

Nie wiedziałem, że za pomocą copywritingu można sprzedawać jedynie usługi copywritingowe lub szkolenia z tej dziedziny.
"Człowiek się całe życie uczy" ;)Paweł Krzych edytował(a) ten post dnia 05.07.09 o godzinie 15:36
Adrian T.

Adrian T. www.autor.biz

Temat: pytanie o kursy

Jeśli chodzi o książki, polecam:

"Skuteczna reklama" - John Caples. Bardzo dobra książka dla osoby piszącej.

konto usunięte

Temat: pytanie o kursy

Paweł Krzych:
To strona nie dotycząca copy jakbyś mógł uprzejmie zauważyć, to oferta copy jest tylko JEDNYM z elementów. i nie najważniejszym nawet.

Nie wiedziałem, że za pomocą copywritingu można sprzedawać jedynie usługi copywritingowe lub szkolenia z tej dziedziny.
"Człowiek się całe życie uczy" ;)Paweł Krzych edytował(a) ten post dnia 05.07.09 o godzinie 15:36


kłania się czytanie ze zrozumieniem.

Następna dyskusja:

Pytanie do copywriterów




Wyślij zaproszenie do