Temat: Prośba o opinie specjalistów

Witam,
Przeglądając konkurencje natknęłam się na pewien tekst reklamujący firmę. Nie jestem copywriterem, nie mnie oceniać tekst. Pierwsze, co rzuciło mi się w oczy to masa błędów, ale tekst mi się spodobał. Pisze, gdyż zastanawiam się nad tekstem do własnej strony internetowej z podobnej branży.
Specjalnie założyłam konto na tym forum, aby poznać opinię specjalistów. Jak sądzicie, tego typu tekst odstraszy czy przyciągnie klientów? Zamówić u profesjonalisty tekst standardowy czy taki nazwę to z jajem? Drugie pytanie dotyczy tego czy u profesjonalisty w rachubę wchodzi opcja wyboru charakteru tekstu. Wydaje mi się, że copywriter powinien sam wiedzieć, jaki tekst będzie najbardziej skuteczny. Pisze gdyż zależy mi na dobrym tekście, a po pierwszym kontakcie z dwoma copywriterami odniosłam wrażenie, iż pochodzą z innej planety ;-). Z góry dziękuje za rady i opinie i przepraszam za długość postu.

Czy wiesz, że podając kufel ciepłego piwa popełniasz zbrodnię? Zbrodnię przeciwko ludzkości oraz iście wielki nietakt towarzyski. Ba, bierzesz też udział w ogólnoświatowym cichym spisku przeciw dobrej zabawie oraz może i nieświadomie działasz na rzecz organizacji, funkcjonującej pod kryptonimem AntyPiwosz. AntyPiwosz jako lewicowy odłam organizacji Wyzwolenia Krasnali Ogrodowych prowadzi działalność prewencyjną na rzecz chrzanienia zabawy piwoszom. Agentów antypiwoszowych najczęściej można spotkać na imprezach plenerowych. Przebrani za dostawcy pizzy, uzbrojeni w podręczne podgrzewacze polują na piwo butelkowane. Korzystając z chwilowej nieuwagi biesiadników podgrzewają je do 18 °C, w wiadomych celach. Misją naszej firmy jest walka z tą niechlubną i antyrozrywkową organizacją. Wychodząc na przeciw idei chłodnego piwa w ręku, udostępniamy naszym klientom piwne ROLLBARY. ROLLBAR to inaczej bar piwny na kółkach. Niezwykle łatwy w prowadzeniu, nadzwyczaj wydajny w dozowaniu piwa oraz niezwykle praktyczny i niezastąpiony na imprezach. Główną zaletą naszych ROLLBARÓW jest idealne wyczucie temperatury chłodzenia, dzięki czemu budujemy silny obóz imprezowiczów. Rekordzista z naszej stajni przelał prawie 5000 porcji złotego trunku odpowiednio schłodzonego podczas dwudniowej imprezy plenerowej. Nasze ROLLBARY nie są tanie, dlatego ich nie sprzedajemy, a wypożyczamy. Dzięki symbolicznej opłacie za nasze ROLLBARY możesz uczynić ze zwykłej biesiady, imprezę, której nie powstydziłby się nawet sam Hugh Hefner.

konto usunięte

Temat: Prośba o opinie specjalistów

Do mnie osobiście tego typu tekst nie przemawia, zwłaszcza pierwsza połowa. Jednak być może copywriter, który go stworzył poznał wcześniej dobrze swoją grupę docelową, zrobił test i wyszło mu, że tekst w takiej wersji będzie skuteczniejszy.

Problemem większości copywriterów jest to, że starają się być kreatywni. Chcą, aby tekst rozbawił lub zachwycił potencjalnego klienta. Natomiast celem skutecznego tekstu jest wywołanie akcji u potencjalnego klienta. Zasady pisania skutecznych tekstów powstały 90-100 lat temu i naprawdę nie warto starać się być kreatywnym.

Jeśli zależy Ci bardzo na tekście napisanym w tym stylu, to przynajmniej zrób test. Zleć napisanie dwóch (lub więcej) rodzajów tekstów. Pierwszy niech będzie napisany zgodnie z zasadami copywritingu, a drugi niech będzie kreatywny i sprawdź przy pomocy narzędzia Google Website Optimizer, który okaże się skuteczniejszy i wybierz oczywiście skuteczniejszą wersję.
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Prośba o opinie specjalistów

Jacek Pietrasiuk:
Jeśli zależy Ci bardzo na tekście napisanym w tym stylu, to przynajmniej zrób test. Zleć napisanie dwóch (lub więcej) rodzajów tekstów. Pierwszy niech będzie napisany zgodnie z zasadami copywritingu, a drugi niech będzie kreatywny i sprawdź przy pomocy narzędzia Google Website Optimizer, który okaże się skuteczniejszy i wybierz oczywiście skuteczniejszą wersję.

Możesz też spytać inny dowolny komputer albo robota o opinię. Opinie zwierząt domowych rzadko bywają celne, więc można je pominąć. Sąsiadka może być stronnicza, więc lepiej jej unikać.

P.s. Przepraszam, ale aż prosiło się , by to obśmiać.radosław zieliński edytował(a) ten post dnia 18.10.11 o godzinie 13:58
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Prośba o opinie specjalistów

pomyłka :)radosław zieliński edytował(a) ten post dnia 18.10.11 o godzinie 13:58

konto usunięte

Temat: Prośba o opinie specjalistów

radosław zieliński:
Jacek Pietrasiuk:
Jeśli zależy Ci bardzo na tekście napisanym w tym stylu, to przynajmniej zrób test. Zleć napisanie dwóch (lub więcej) rodzajów tekstów. Pierwszy niech będzie napisany zgodnie z zasadami copywritingu, a drugi niech będzie kreatywny i sprawdź przy pomocy narzędzia Google Website Optimizer, który okaże się skuteczniejszy i wybierz oczywiście skuteczniejszą wersję.

Możesz też spytać inny dowolny komputer albo robota o opinię. Opinie zwierząt domowych rzadko bywają celne, więc można je pominąć. Sąsiadka może być stronnicza, więc lepiej jej unikać.

P.s. Przepraszam, ale aż prosiło się , by to obśmiać.


To nie jest kwestia niczyjej opinii. To jest test sprzedażowy. Nie chodzi o to, aby słuchać co ktokolwiek mówi o stworzonej ofercie, tylko patrzeć czy klienci kupują (względnie wykonują inną oczekiwaną przez nas akcję).
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Prośba o opinie specjalistów

Jacek Pietrasiuk:
To nie jest kwestia niczyjej opinii. To jest test sprzedażowy. Nie chodzi o to, aby słuchać co ktokolwiek mówi o stworzonej ofercie, tylko patrzeć czy klienci kupują (względnie wykonują inną oczekiwaną przez nas akcję).

Potraktuję to jako żart neofity :)

konto usunięte

Temat: Prośba o opinie specjalistów

radosław zieliński:
Jacek Pietrasiuk:
To nie jest kwestia niczyjej opinii. To jest test sprzedażowy. Nie chodzi o to, aby słuchać co ktokolwiek mówi o stworzonej ofercie, tylko patrzeć czy klienci kupują (względnie wykonują inną oczekiwaną przez nas akcję).

Potraktuję to jako żart neofity :)


Ja natomiast potraktuję to jako brak wiedzy o testowaniu. I jak dla mnie to wcale nie jest zabawne, zwłaszcza jak pomyślę o tych, którzy później za to płacą.

Temat: Prośba o opinie specjalistów

pomysł można by fajnie ograć, ale:
1.tekst bardzo ciężko się czyta - jest mało dynamiczny
2. trochę za dużo przymiotników
3. niektóre sformułowania są banalne i jednocześnie zbyt patetyczne, np. "zbrodnia przeciwko ludzkości"
4. za dużo różnych postaci - agenci, antypiwosze, krasnale ogrodowe - wszystko szybko zaczyna się mylić
5. brakuje mi konkretów nt. działania rollbaru - niby można się domyślić, ale wątpliwości pozostająAgnieszka Wiącek edytował(a) ten post dnia 18.10.11 o godzinie 16:19

Temat: Prośba o opinie specjalistów

Tak, tylko ja nadal jestem w kropce. Wiem, że nic nie wiem. Mój umysł jest ścisły i obce mi są kreacje etc. Proszę o opinię, gdyż zastawiam się czy tego typu tekst na stronie firmowej www ma rację bytu. Mnie teksty żartobliwe bardzo się podobają, przy czym tekst ma się podobać klientom a nie właścicielowi strony. Zdaje sobie sprawę, że w pewnych branżach tego typu teksty są wręcz pożądane, ale czy takie ocierające się o fikcję nie zepsują wizerunku firmy, powiedzmy w branży spożywczo- alkoholowej.

Temat: Prośba o opinie specjalistów

Maja Jankowska:
Tak, tylko ja nadal jestem w kropce. Wiem, że nic nie wiem. Mój umysł jest ścisły i obce mi są kreacje etc. Proszę o opinię, gdyż zastawiam się czy tego typu tekst na stronie firmowej www ma rację bytu. Mnie teksty żartobliwe bardzo się podobają, przy czym tekst ma się podobać klientom a nie właścicielowi strony. Zdaje sobie sprawę, że w pewnych branżach tego typu teksty są wręcz pożądane, ale czy takie ocierające się o fikcję nie zepsują wizerunku firmy, powiedzmy w branży spożywczo- alkoholowej.
można iść w humor, ale musi to być zgodne z wizerunkiem i strategią marki. od tego trzeba zacząć. sam tekst nie istnieje w oderwaniu od marki którą chcecie stworzyć.
Basza A.

Basza A. Magia rytualna.
Magia miłosna.
spętanie miłosne,
uroki mi...

Temat: Prośba o opinie specjalistów

Znalazłem portal http://zlotybrowar.pl Uważam że całkiem sensownie ktoś podszedł do tematu. Rzeczowo
Agnieszka M.

Agnieszka M. homo faber

Temat: Prośba o opinie specjalistów

jeśli taka konwencja Klientowi odpowiada i uznaje ją za skuteczną, warto podrzucić copywriterowi benchmarki. styl jest jak najbardziej do uzgodnienia, im więcej wytycznych - tym lepiej. można w ten sposób uniknąć etapu rozmijania się w oczekiwaniach i szukania odpowiedniej konwencji. to wydaje się sensownym podejściem: chcę mieć tak i tak, tylko na swój temat.

jeśli nie wiadomo, jak się chce (na poważnie czy z przymrużeniem oka, prosto i bezpretensjonalnie czy z teoretycznym zacięciem i fachowo) wtedy warto zlecić oprócz copy pozycjonowanie i strategię komunikacji marki.
Radosław Zieliński

Radosław Zieliński Z polecenia! Od 2007
roku. / NAZWY DLA
FIRM / NAMING

Temat: Prośba o opinie specjalistów

Maja Jankowska:
Tak, tylko ja nadal jestem w kropce. Wiem, że nic nie wiem. Mój umysł jest ścisły i obce mi są kreacje etc. Proszę o opinię, gdyż zastawiam się czy tego typu tekst na stronie firmowej www ma rację bytu. Mnie teksty żartobliwe bardzo się podobają, przy czym tekst ma się podobać klientom a nie właścicielowi strony. Zdaje sobie sprawę, że w pewnych branżach tego typu teksty są wręcz pożądane, ale czy takie ocierające się o fikcję nie zepsują wizerunku firmy, powiedzmy w branży spożywczo- alkoholowej.
Zacznijmy od sprecyzowania branży. Wtedy coś więcej można powiedzieć o adekwatności. Druga kwestia jaki cel ma spełniać Twój tekst, co chcesz osiągnąć? Kto będzie Twoim odbiorcą? Etc. etc. Nim podejmiesz decyzję o formie tekstu należy przeanalizować podstawy, bo na tej podstawie będziesz decydować.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Prośba o opinie specjalistów

Nieco wychylając się za burtę tematu w jego ścisłej postaci, warto spojrzeć na tekst (w chyba-przed-ostatnim Bloombergu) o copywriterach Groupona i pewnej strategii językowej (w tym dobór metafor), stosowane w gruponowych ogłoszeniach, które mają rozbawiać odbiorcę i smyrać coś tam w mózgu. Ot tak, przypadkowo, takiej strategii nie wybrano (tak mi się wydaje).

Powyższy tekst coś mi tam skojarzył ze strategią gruponowych copytworów.
Podejść klienta dowcipem. Popieścić luzackim info.

Puenta: Pasuje do gazetki dla studentów. :)



Wyślij zaproszenie do