Justyna F.

Justyna F. Nazwy firm I Blogi
firmowe I Artykuły I
Copywriting

Temat: Jak wyceniać swoją pracę?

Od 4 lat jestem freelancerem, wcześniej współpracowałam z agencjami reklamowymi i klientami korporacyjnymi.

Przygotowałam tekst o tym jak wyceniać swoją pracę:
https://www.cyfrowinomadzi.pl/freelancing-wycenic-swoja...

Jak myślicie jakie jeszcze czynniki mają wpływ?

Na blogu znajdziecie pomysły na to jak pracować lepiej, nie koniecznie więcej :)

Temat: Jak wyceniać swoją pracę?

Bardzo interesujący tekst. Ja postanowiłem ostatnio przerzucić się na freelance-copywriting. Głównym problemem jest dla mnie wycena. Jako iż póki co pracuję głównie z jedną dużą agencją kreatywną, to cały czas mam problem z określeniem swoich stawek. W pełni im ufam, więc przy większości projektów nie wyceniam swojej pracy na początku. Dopiero jak moja praca dobiegnie końca, określam stawki. Póki co po prostu strzelałem ile chciałbym dostać, przy zakładaniu ile agencja jest w stanie na mnie wydać. Sprawdzało się. Jednak do tej pory pisałem rzeczy związane z mniejszymi tematami. Ostatnio jednak pojawiły się dwa projekty dotyczące kampanii dla dużych klientów (wiodące marki na polskim i globalnym rynku). Moja praca polegała na dwóch etapach. Najpierw pisanie pomysłów na kampanię, w formie krótkich opisów na stronę A4. Wychodziło około 5-6 pomysłów. Następnie po wyborze 1-2 pomysłów, napisanie scenariuszy do nich.

Rozliczanie tego godzinowo jest dla mnie problematyczne. Bo czy copywriter często nie pracuję nawet jak nie siedzi przed komputerem? Wszak głowa pracuję 24 godziny na dobę :) Raczej skłaniam się do wyceny za konkretne zadanie. Czyli np. 1 pomysł = X zł, 1 scenariusz = Y zł. Wymianę uwag e-mailowo (bo tak głównie się komunikujemy) wliczam w powyższe ceny. Choć nie ukrywam, że jak dostaję zadanie w czwartek, a termin na wtorek to traktuje to inaczej niż gdy dostaje swobodne 2 tygodnie.

Zastanawiam się tylko jak ugryźć owe X i Y. Czy uzależniać je od klienta? Czy jeśli jest to kampania do TV to wycenia się ją drożej niż do "internetu" albo nawet intranetu? Czy wielkość klienta powinna mieć wpływ na wycenę (IBM vs Sklep Meblowy Pana Włodka)? A może budżet jaki klient chce przeznaczyć na kampanię? A jeśli budżet nie jest mi udostępniony, mam prawo go poznać? Zagwozdek co niemiara :)



Wyślij zaproszenie do