Temat: Kupujemy A6 >2006, >2.7TDI Avant
oliver R.:
co do silnika, to mysle, ze 2.7 bedzie wystarczajace, choc czekam na wasze opinie, bo jednak c6 to kawal kloca.
Ciężko mi spamiętać wszystkie auta którymi jeździłem więc nie pamiętam też czy m.in. było także 2,7TDI...
ale A6-stką jeździłem napewno z motorem 3,0TDI w Tip. i mimo mojej ogólnej niechęci do silników diesla (prywatnie nigdy nie miałem diesla) to muszę przyznać, że ten jeździ już w miarę fajnie - i tego polecam.
o co chodzi z ta skrzynia..??
koeldzy pisza, ze Tip to tylko z Q..
a jak FWD to manualna..
wytlumaczy mi ktos..?? problem mechaniczny czy sterowania..??
Z tego co kojarzę to skrzynia Tip. raczej nie wymusza napędu Quattro.
Ja polecam Tip. bo w automacie zrobiłem już X tys.km przemierzając Polskę wszerz i wzdłuż oraz połowę Europy Zachodniej.
Manualem oczywiście także jeździlem więc różnicę między oboma skrzyniami poznałem dosyć dobrze.
A sprawa napędu jest oddzielnym tematem -
prywatnie większość czasu przejeździłem z klasycznym napędem RWD i przez długi czas bardzo mi się to podobało - szczególnie zabawy w zimę i zamiatanie "tyłkiem" (auta z silnikami 200KM i więcej)...
ale w miarę upływu czas i po pojawieniu się dzieci zacząłem myśleć bardziej pro-bezpieczeństwu zabawę spychając na dalszy tor.
Osobiście jeżeli masz możliwość wolnego wyboru to zdecydowanie polecam napęd Quattro...
Niedalej jak wczoraj po krótkich lecz dosyć intensywnych opadach śniegu ponownie przekonałem się o jego wyższości nad RWD i FWD...
jadąc drogą lokalną musiałem pokonać wiadukt nad trasą katowicką - niestety pod szczytem dosyć stromego podjazdu już prawie w poprzek ulicy męczyło się BMW E39 (RWD)... koła buksowały na lodzie a BMW poruszając się mocno bokiem (pochylenie boczne wiaduktu) zdobywał szczyt centymetr po centymetrze... ja zaskoczony sytuacją zatrzymałem się jakoś w połowie podjazdu... kiedy BMW pokonało wreszcie szczyt ruszyłem - auto (A8 4,2V8 Q+Tip.F1) nawet nie zabuksowało pokonując wzniesienie jednym płynnym ruchem :D
Jeżeli lubisz zjeżdżać na nartach/desce to zalety napędu Quattro w górzystym terenie wychwalać będziesz wielokrotnie mijając z uśmiechem innych walczących z zakładaniem/zdejmowaniem łańcuchów na swoje RWD/FWD :-)
jakos do automatu nei jestem przekonany.. ale moze znajda sie dobre argumenty :)
Mam tylko jeden za automatem ale w nim zawiera się cała ideologia tej skrzyni -
komfort i wygoda użytkowania.
Pojeździj dłużej automatem a zobaczysz jak szybko minie tęsknota za manualem...
mój następny napewno także będzie w automacie (kiedyś już zrobiłem ten błąd, że po kilku latach w automacie przesiadłem się na manuala - potem kląłem tą decyzję po 1000-kroć).
Damian T. edytował(a) ten post dnia 15.12.09 o godzinie 23:16