Temat: Odczytanie numeru klatki wczytanego filmu

Witam
Chciałbym się was poradzić jak mogę odczytać numer klatki wczytanego filmu. Film wczytuje w następujący sposób:

loadMovie("film1.swf", "laduj_tutaj");

Głownie chodzi mi o to aby film wczytał się, automatycznie odtwarzał i w klatce np:50 się zatrzymał. Czy macie jakiś pomysł?
Próbowałem coś takiego:
getProperty("laduj_tutaj", _currentframe );
lecz to nie działa.

Prosze o pomoc.
Marcin W.

Marcin W.
TI/IT/VM/HT/PC/XP/AD
/SE/XL/XE/AS/TB/CP/J
S/JV

Temat: Odczytanie numeru klatki wczytanego filmu

Łukasz Stanios:
Witam
Chciałbym się was poradzić jak mogę odczytać numer klatki wczytanego filmu. Film wczytuje w następujący sposób:

loadMovie("film1.swf", "laduj_tutaj");

Głownie chodzi mi o to aby film wczytał się, automatycznie odtwarzał i w klatce np:50 się zatrzymał. Czy macie jakiś pomysł?
Próbowałem coś takiego:
getProperty("laduj_tutaj", _currentframe );
lecz to nie działa.

Prosze o pomoc.

oj, jaki to flash ? 4-ka ?

laduj_tutaj._currentframe nie działa ? może ścieżka nie ta, co trzeba ? co zwraca trace(this["laduj_tutaj"._currentframe) ?

poza tym: jeżeli to nie flash 4, to polecam zapoznanie się z metodą MovieClipLoader.onLoadInit. Jeżeli flash < 7 to na onEnterFrame sprawdzać co klatkę, czy się coś załadowało.

Dla flash 4 i flash 5 należy kombinować z akcjami na klatkach. Odsyłam: tutoriale FlashZone - "prosty loader".

Temat: Odczytanie numeru klatki wczytanego filmu

MaW Marcin Wróbel:
Łukasz Stanios:
Witam
Chciałbym się was poradzić jak mogę odczytać numer klatki wczytanego filmu. Film wczytuje w następujący sposób:

loadMovie("film1.swf", "laduj_tutaj");

Głownie chodzi mi o to aby film wczytał się, automatycznie odtwarzał i w klatce np:50 się zatrzymał. Czy macie jakiś pomysł?
Próbowałem coś takiego:
getProperty("laduj_tutaj", _currentframe );
lecz to nie działa.

Prosze o pomoc.

oj, jaki to flash ? 4-ka ?

laduj_tutaj._currentframe nie działa ? może ścieżka nie ta, co trzeba ? co zwraca trace(this["laduj_tutaj"._currentframe) ?

poza tym: jeżeli to nie flash 4, to polecam zapoznanie się z metodą MovieClipLoader.onLoadInit. Jeżeli flash < 7 to na onEnterFrame sprawdzać co klatkę, czy się coś załadowało.

Dla flash 4 i flash 5 należy kombinować z akcjami na klatkach. Odsyłam: tutoriale FlashZone - "prosty loader".


Robie to na flashu CS3.
trace(this["laduj_tutaj"._currentframe) - pokazuje undefined. Nie wiem czemu to currentframe nie czyta tak jak powinno :)
Marcin W.

Marcin W.
TI/IT/VM/HT/PC/XP/AD
/SE/XL/XE/AS/TB/CP/J
S/JV

Temat: Odczytanie numeru klatki wczytanego filmu

mea culpa, zjadło mi domknięcie trace'a:

trace(this["laduj_tutaj"]._currentframe);

lub:

trace(laduj_tutaj._currentframe);

PS. Używasz jakiegoś preloadera ?MaW Marcin Wróbel edytował(a) ten post dnia 17.04.08 o godzinie 13:08

Temat: Odczytanie numeru klatki wczytanego filmu

MaW Marcin Wróbel:
mea culpa, zjadło mi domknięcie trace'a:

trace(this["laduj_tutaj"]._currentframe);

lub:

trace(laduj_tutaj._currentframe);

PS. Używasz jakiegoś preloadera ?MaW Marcin Wróbel edytował(a) ten post dnia 17.04.08 o godzinie 13:08


Nie używam preloadera w tej chwili, będe myślał o tym później, narazie chcę zrobic głowne funkcjonalności :). Z tymi klatkami poradziłem sobie tak:
mam dynamic_texta nazywam go nr1
i as:
_root.onEnterFrame=function() {
_root.nr1=_root.laduj_tutaj._currentframe;
}

no i działa.
Ale kolejny problem. Chcę zrobić jakis warunek wykorzystujący tą klatkę. Np:
If (numer klatki){film_zaladowany.stop();}

Hmm ale nie wiem jak to napocząć :/ jak chwycic klatke i film :/
Marcin W.

Marcin W.
TI/IT/VM/HT/PC/XP/AD
/SE/XL/XE/AS/TB/CP/J
S/JV

Temat: Odczytanie numeru klatki wczytanego filmu

po pierwsze: jeżeli już tak chcesz łapać, to postaraj się, by po "przechwyceniu" ścieżki do klipu oEF był wyrzucany, a więc:

_root.onEnterFrame=function() {
if (=_root.laduj_tutaj!=undefined) {
_root.nr1=_root.laduj_tutaj._currentframe;
delete this.onEnterFrame;
}
}

po drugie: _currentframe co napisałem wcześniej; poza tym podstawy, podstawy, podstawy: http://www.flashzone.pl/itemcat/112/Tlumaczenia-helpa-... MX to "matka nowoczesnego flasha" - od tego zacznij

Temat: Odczytanie numeru klatki wczytanego filmu

MaW Marcin Wróbel:
po pierwsze: jeżeli już tak chcesz łapać, to postaraj się, by po "przechwyceniu" ścieżki do klipu oEF był wyrzucany, a więc:

_root.onEnterFrame=function() {
if (=_root.laduj_tutaj!=undefined) {
_root.nr1=_root.laduj_tutaj._currentframe;
delete this.onEnterFrame;
}
}

po drugie: _currentframe co napisałem wcześniej; poza tym podstawy, podstawy, podstawy: http://www.flashzone.pl/itemcat/112/Tlumaczenia-helpa-... MX to "matka nowoczesnego flasha" - od tego zacznij


Hmmm nie wiem czy poprawnie to napisałem ale działa:

loadMovie("film1.swf", "laduj_tutaj");

_root.onEnterFrame=function() {
nr1=laduj_tutaj._currentframe;
trace(laduj_tutaj._currentframe)
if(nr1 == 20)
{laduj_tutaj.stop();}

}

Ps. Mam pytanie: czy konieczne jest używanie: delete this.onEnterFrame;
Marcin W.

Marcin W.
TI/IT/VM/HT/PC/XP/AD
/SE/XL/XE/AS/TB/CP/J
S/JV

Temat: Odczytanie numeru klatki wczytanego filmu

zobaczysz, jak będziesz miał 50 obiektów i każdy z nich będzie miał własnego oEFa. Wogóle jestem zwolennikiem wydzielania wszystkich metod interwałowych do zewnętrznego procesu (Timer - nazwa niestety zastrzeżona w as3)

Temat: Odczytanie numeru klatki wczytanego filmu

Dziękuje serdecznie za pomoc. jeszcze mam jedno pytanie. Chodzi o możliwośc odwołania się do zmiennej. Mam swf(1), do którego za pomocą loadMovie ładuje drugiego swf-a(2). W tym swf(1) mam zmienną x. Pytanie: jeśli wczytam juz tego drugiego swf-a(2), jak mam pobrać tą zmienną z swf(1) do swf(2) aby móc ją wykorzystac w np: pętli.?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Marcin W.

Marcin W.
TI/IT/VM/HT/PC/XP/AD
/SE/XL/XE/AS/TB/CP/J
S/JV

Temat: Odczytanie numeru klatki wczytanego filmu

najlepiej używając klas i korzystając z wzorca singleton :D

sciezka1.sciezka2.cel1.zmienna1 = "ta wartość będzie przepisana";
sciezka1.sciezka3.cel2.zmienna2 = "ta wartość będzie nadpisywana";
//
sciezka1.sciezka3.cel2.zmienna2 = this._parent._parent.sciezka2.cel1.zmienna1;
//
trace (sciezka1.sciezka2.cel1.zmienna1 == sciezka1.sciezka3.cel2.zmienna2);//true


wykorzystanie w pętli: sciezka1.sciezka3.cel2["zmienna" +iterator] = this._parent._parent.sciezka2.cel1["zmienna"+iterator];//można to oczywiście zoptymalizować i to bardzo, ale to chyba nie ten poziom...

wszystko jest w tutorialach na flashzone.pl

Następna dyskusja:

flash.media.Video - czyszcz...




Wyślij zaproszenie do