Agata
Modzelewska
PR, Centrum Promocji
Informatyki
Temat: zapraszamy do udziału w seminarium INSTYTUCJE KULTURY W...
II seminarium w cyklu INFORMATYZACJA INSTYTUCJI KULTURYINSTYTUCJE KULTURY W INTERNECIE (centra i ośrodki kultury, teatry, biblioteki, etc)
7.12.2010r., Warszawa
Sztuka nowych mediów, interaktywna i wirtualna, lokująca się coraz częściej na platformie internetowej, stanowi wyzwanie dla instytucji galeryjno-muzealnych. Jej parametry oraz sposoby udostępnianie odbiorcom tworzonych w tym układzie dzieł, czynią tradycyjne wyznaczniki muzealnej ekspozycji w zasadniczy sposób niedostosowane do nowomedialnych standardów. Jej obecność w systemie świata sztuki, stanowiąc dramatyczne wyzwanie wobec tego świata aksjomatów i porządków, może w konsekwencji prowadzić do dwojakiego rodzaju konsekwencji. Z jednej strony, instytucje muzealne zmuszone są w odpowiedzi do podjęcia trudu transformacji, dostosowującej jej standardy i reguły działania do potrzeb sztuki nowych mediów. Z drugiej strony, sztuka nowych mediów inspiruje procesy rozwijania się strategii kuratorskich i wystawienniczych, lokujących się poza bądź obok tradycyjnych struktur instytucjonalnych, dostosowanych do oczekiwań świata nowych mediów. Rozwój obu tych strategii wyznacza obszar spotkania sztuki nowych mediów i instytucji świata sztuki, prowadząc w niektórych wypadkach do kształtowania się nowych instytucjonalnych reguł dostosowanych do wirtualnego środowiska sztuki.
W PROGRAMIE
- Od wirtualnej sztuki do wirtualnego muzeum
Prof. Dr hab. Ryszard Kluszczyński (Uniwersytet Łódzki, Katedra Mediów i Kultury)
- Europana – promocja zasobów lokalnych i regionalnych w skali europejskiej
Agnieszka Lewandowska (analityk systemów komputerowych i członek Zespołu Bibliotek Cyfrowych Poznańskiego Centrum Superkomputerowo-Sieciowego)
- Teatr internetowy – czyli nowe media w kulturze
Tomasz Rodowicz (Stowarzyszenie Teatralne Chorea)
- Lokalne instytucje kultury w internecie - blaski i cienie wirtualnego oblicza
dr Wojciech Mazur (Instytut Studiów Regionalnych, Uniwersytet Jagielloński)
- Promocja instytucji kultury w Internecie
Dominik Pokornowski (Centrum Sztuki Współczesnej "Znaki czasu" w Toruniu)
- Prawo autorskie – z uwzględnieniem specyfiki instytucji kultury
Mec. Rafał Golat (Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Departament Prawny)
Koszt udziału jednej osoby w seminarium wynosi:
- 420 zł + 22% VAT - przy nadesłanym zgłoszeniu do 26 listopada
- 550 zł + 22% VAT - przy nadesłanym zgłoszeniu od 27 listopada
- 900 zł + 22% VAT - dla przedstawicieli firm z sektora IT
Powyższy koszt obejmuje: udział w obradach, materiały seminaryjne, poczęstunek w przerwie w obradach oraz lunch.
Formularz zgłoszeniowy:
- on-line: https://www.cpi.com.pl/imprezy/2010/iin/formularz_pr.php
*Prosimy o wypełnienie powyższego formularza zgłoszeniowych – celem mierzenia skuteczności przekazu.
Program oraz zgłoszenia faksowe:
W celu uzyskania pełnego programu oraz formularza zgłoszeniowego, prosimy o kontakt z organizatorem: Agata Soboń-Modzelewska, PR@cpi.com.pl, Tel. 22 870 69 78