Temat: Na dwoje babka wróżyła Jaki VAT na książkę z logo sponsora?

Czy przy sprzedaży swoich publikacji wydawca ma wystawić fakturę z 22-proc. czy zerową stawką VAT? Zależy od sytuacji i od samej książki – wynika z doniesień dzisiejszego wydania „Rzeczpospolitej”.
Do warszawskiej Izby Skarbowej trafił wniosek pewnego przedsiębiorcy zajmującego się m.in. wydawaniem materiałów promocyjnych reklamowych dla firm o interpretację przepisów podatkowych. Jednym z jego bieżących projektów jest album z fotografiami, którego produkcja jest częściowa sponsorowana przez podmioty zewnętrzne. W zamian wydawca, na części nakładu, umieszcza ich dane i logo, a sama publikacja pełni również rolę materiału promocyjnego, wykorzystywanego przez te firmy w ich działalności. Za taką usługę wydawca wystawia fakturę z 22-proc. VAT. Reszta nakładu finansowana jest ze środków własnych wydawcy, który dystrybuuje publikację tradycyjną drogą, czyli za pośrednictwem hurtowni i księgarń. Książki pozbawione informacji reklamowych wydawca zamierza sprzedawać z zerową stawką.
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie zadecydował, że wydawca postąpił zgodnie z obowiązującym prawem. Według informacji „Rzeczpospolitej” urzędnicy Izby Skarbowej uznali, że przepisy podatkowe nie zawierają ustawowej definicji sponsoringu. Natomiast można wykorzystać do tego celu klasyfikacje powstałe na podstawie przepisów o statystyce publicznej. A według nich usługi tego typu mają znamiona reklamowych i jak takie objęte są 22-proc. stawką VAT.
pw źródło: "Rzeczpospolita"