Maria Zofia Tomaszewska www.edumuz.pl
Temat: Merlin.pl po liftingu
Od 1 października strona główna oraz strony główne wszystkich działów sklepu Merlin.pl zmieniły swój wizerunek. Wprowadzone zmiany mają zwiększyć przejrzystość strony i ułatwić klientom nawigację. Wraz ze zmianami w layoucie, wdrożono najnowsze standardy SEO, pozwalające na jeszcze lepsze pozycjonowanie oferty Merlin.pl w systemach wyszukiwarkowych.Zmienione zostało przede wszystkim menu górne na stronie głównej. W menu górnym znalazły się „szybkie linki”, czyli bezpośrednie odnośniki do najpopularniejszych sekcji: nowości, bestsellerów i zapowiedzi. Dodany został link „promocje”, prowadzący do strony zbiorczej, gromadzącej wszystkie promocje w Merlinie, dzięki czemu klienci Merlin.pl z łatwością mogą znaleźć informacje o najpopularniejszych produktach oraz atrakcyjnych ofertach ze wszystkich działów (książki, muzyka, filmy, multimedia, elektronika, zabawki, beauty, dom, foto).
Lista działów została przeniesiona na lewą stronę. Nowością jest opcja, która pozwala po najechaniu kursorem na nazwę działu, rozwinąć listę najchętniej odwiedzanych tu kategorii.
Zminimalizowane zostały elementy graficzne na stronie, aby bardziej przejrzyście i wizualnie prezentować ofertę produktową sklepu.
Dodatkową funkcjonalnością są dynamiczne moduły w części środkowej strony, prezentujące promocje i produkty w specjalnej ofercie. Użytkownik ma możliwość przewijania wyświetlanych komunikatów, a kliknięcie na prezentowany produkt powoduje automatyczne dodanie go do koszyka, bez konieczności przechodzenia na fiszkę produktu.
(n