Maria Zofia Tomaszewska www.edumuz.pl
Temat: Jednak dobry debiut dziennika „Polska”
Polskapresse podała pierwsze wyniki sprzedażyWedług szacunkowych danych opublikowanych przez koncern średnia sprzedaż dzienna w tygodniu debiutu (15 października) wyniosła 367 961 egz. W poszczególnych dniach kształtowała się ona następująco: poniedziałek – 295 900 egz., wtorek – 269 292 egz., środa – 241 265 egz., czwartek – 239 033 egz., piątek – 764 570 egz., sobota – 397 707 egz. W całym kraju ukazuje się 17 gazet z „Polska w tytule” oraz „Polska kurier Lubelski” będący własnością Zbigniewa Jakubasa. ”Wstępne wyniki sprzedażowe za pierwszy tydzień są dla nas miłym zaskoczeniem. Spełniają nasze oczekiwania, zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę okoliczności, czyli tydzień intensywnej kampanii wyborczej i szumu medialnego, gdzie ciężko było przebić się z informacją o nowym tytule” – komentuje w komunikacie prasowym Tomasz Wróblewski, wiceprezes Polskapresse. Porównując te dane do wyników sprzedaży poszczególnych tytułów prasowych we wrześniu „Polska” zajęłaby trzecie miejsce za „Faktem” - 497 026 egz. i „Gazetą wyborczą” - 438 883 egz., wyprzedzając „Super Express” - 198 201 egz.
(pw) press.pl