Temat: Audiobooki na fali Rośnie popularność słuchowisk i...

W pierwszej dziesiątce bestsellerów w sklepie internetowym iTunes od miesięcy utrzymuje się kilka tomów przygód Harry`ego Pottera. Do słuchania. W tym sklepie wśród nowości jest czytany przez Stephena Kinga zbiór jego opowiadań oraz „Śniadanie mistrzów” i „Rzeźnia numer pięć” Kurta Vonneguta. W Anglii płyty z literaturą dobrze sprzedają się na stacjach benzynowych. W księgarniach eksponowane są w dużych działach. Pojawiają się też w supermarketach. Podobnie jest w Niemczech, gdzie produkcją audiobooków zajmuje się kilkudziesięciu wydawców. W polskich księgarniach specjalnych półek na audiobooki na razie nie ma, bo i oferta jest na razie niewielka. Ale ma się to zmienić. Fanów książek do słuchania wciąż przybywa. W internecie wymieniają się nagraniami ulubionych słuchowisk i audycji. Sami też tworzą własne audiobooki. Marcin Walkowiak z Media Rodzina, wydawnictwa które sprzedaje m.in. baśnie Andersena i powieści J. K. Rowling na płytach, przyznaje, że audiobooki wypożycza w bibliotece dla niewidomych.
„Gazeta Wyborcza” wymienia powody, dlaczego książka do słuchania jest lepsza od wydrukowanej: „Po pierwsze, można poznać jej treść w sytuacjach, w których niemożliwe byłoby czytanie – podczas spaceru, biegania czy prowadzenia samochodu. Po drugie, jej produkcja i dystrybucja są tańsze. (…) Po trzecie, poza tekstem płyta oferuje interpretację znanego aktora albo samego autora”.
et, „Gazeta Wyborcza”