Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

co sądzicie o humorze w reklamach?
czy zawsze jest ciekawy?
czy nie przysłania za bardzo produktu?
Wojciech Kowalczyk

Wojciech Kowalczyk MTG World, Head of
ad-sales and
marketing

Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

czasami humor w reklamie nie jest wskazany. Np. przy reklamie zakładu pogrzebowego.

konto usunięte

Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

to zależy od produktu, branży i odbiorców... Humor na pewno nie przesłania - zob. reklama Plusa. Ale faktycznie nie da się też epatować humorem, bowiem czasami po prostu nie wypada tj. wspomniał przy wyżej wymienionym przykł. Wojtek.

Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

ja mam wraenie ze teraz sie na sile wpycha humor albo ekskluzywanosc albo taniosc..
brakuje mi interesujących, " fajnych" reklam. albo reklam z pomysłem, jak np http://adsoftheworld.com/media/tv/volkswagen_phaeton_s....
Jak myslicie, dalczego tak sie dzieje, ze w Polsce takie reklamy nie istnieja?

Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

Wojciech K.:czasami humor w reklamie nie jest wskazany. Np. przy reklamie zakładu pogrzebowego.


np tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=Gb4OcQA70FA&eurl=http%3...
Mi się ta reklama w ogóle nie podoba, chociaż nie widać tu dużego kontrastu (pogrzeb nie jest aż taki "smutny i czarny" to spot wydaję się nieudany - może dlatego,że nie lubię Kryszaka i tej jego debilnej miny... ;P

Joanna K.:to zależy od produktu, branży i odbiorców... Humor na pewno nie przesłania - zob. reklama Plusa.


Pani Joanno nie byłbym taki pewny - wiele się słyszy o tym, że te reklamy bardziej promują kabaret niż sieć...

A wracając do humoru, to jakie komentarze będą do tego?

Obrazek


Obrazek

szczególnie drugi wydaje się kontrowersyjny, aczkolwiek mi bardzo się podoba - te miny mówią same za siebie!
Zwróćcie uwagę, że gdyby wręczający prezent nie był osobą niepełnosprawną (wózek) to reklama wywołała by większy szum medialny (w złym tego słowa znaczeniu) i lawinę skarg!!!
pzdr
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

Moim zdaniem Plus nie jest najlepszym przykładem. Gdzieś czytałam, że wg badań więcej zyskało na tym Mumio niż sam operator.

Co do Twoich przykładów, Bartek, drugi mi się nie podoba. Ale ja mogę mieć "inne" podejście - znam kilka osób na wózkach.

Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

Karolina D.:Moim zdaniem Plus nie jest najlepszym przykładem. Gdzieś czytałam, że wg badań więcej zyskało na tym Mumio niż sam operator.

Co do Twoich przykładów, Bartek, drugi mi się nie podoba. Ale ja mogę mieć "inne" podejście - znam kilka osób na wózkach.


czyli co do Plusa się zgadzamy...

Jeżeli chodzi Ci o "moje" przykłady to dlaczego mówisz - Bartek... :)

Każdy inaczej odbiera reklamy i cały świat - dlatego mamy inne zdania i nie jest tak monotonnie... :)
pzdr

konto usunięte

Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

Pani Joanno nie byłbym taki pewny - wiele się słyszy o tym, że te reklamy bardziej promują kabaret niż sieć...

Myślę, że ten kabaret nie musi się promować, bowiem w PL jest on i tak już dobrze znany. A co Plusa, to odkąd promuje go ten wspomniany kabaret wzrosła sprzedać telefonów, więc to nie był zły pomysł...
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

Pojęcia bladego nie mam, Michał... Przepraszam :-)

Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

Karolina D.:Pojęcia bladego nie mam, Michał... Przepraszam :-)


nie chowam urazy ;P

konto usunięte

Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

Wiele zależy od tego na ile humor w reklamie jest związany z prezentowaną marką i produktem. Jeśli ten związek jest bliski, tzn. marka jest niejako wpisana w żart, to nie ma obaw o to, że dowcip ją przyćmi. Jednak jeśli humor jest traktowany jedynie jako narzędzie mające zwrócić uwagę na reklamę, to łatwo przywłaszcza sobie pierwszoplanową rolę. A potem słyszy się entuzjastyczne opowieści znajomych: "Widziałeś tę reklamę, nie pamiętam czyją, w której (tu następuje streszczenie fabuły) - przezabawna. Świetna nie?"
Łukasz Dudek

Łukasz Dudek Fotograf / Grafik

Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

Najczęstszy problem z reklamą - pomysłodawcy/realizatorzy reklamy chcą sie wykazać swoją wiedzą, kunsztem, i to wysuwa się na pierwszy plan, przyćmiewając główny cel - większy popyt.

Ewidentnie tracą kontrolę nad reklamą, która w wydaniu "TV" kosztuje...

Plus, wg mnie zwiększył grono sympatyków.
Przeciwwagę stanowić może Mediamarkt, którego ceny może przyciągają, ale reklamy irytują.

Fakt faktem, humor w świecie reklamy dominuje. Może daję większą szanse na sukces, a może oznacza sztampowe myślenie...
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

może dlatego zabawne reklamy są popularne, ponieważ widzowie/konsumenci najbardziej w reklamach lubią humor właśnie. każdy wie, że reklama ma za zadanie sprzedać produkt bądż markę, więc nie oczekuje się od reklamy rzetelnej informacji, tylko po prostu zabawy...
zrasztą jak nie humor to co? straszyć można w kampaniach społecznych... a nie każdy produkt można powiązać z górnolotnymi wartościami...


>>Lukasz D.
to fakt, często kreatywni chcą się "wykazać" jak to ująłeś, ale tak się dzieje także dlatego, ponieważ podchodzą z pasją do tego co robią i nie chcą powielać słabej reklamowej papki...
to jednak klient najczęściej zabija fajne pomysły, ponieważ wydaje mu się, że najlepsza reklama to będzie taka, w której dobrze będzie widoczne jego produkt i logo, a v/o będzie w kółko powtarzał "kup, kup, kup"...
Łukasz Dudek

Łukasz Dudek Fotograf / Grafik

Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

trudno się nie zgodzić - oryginalny pomysł może się nie spodobać zleceniodawcy, który zresztą sam czasami nie potrafi określić czego oczekuje.
A brak otwartości umysłu/wyobraźni potrafią zabić nawet genialną koncepcję.

Humor lub gra na skojarzeniach w reklamie są najlepszymi metodami promocji - ratują ze szponów szarej, nudnej czasami makabrycznej codzienności - dlatego je tak lubimy. Po serii złych wiadomości ze światka polityki czy Iraku jest oczekiwanym relaksem dla zmysłów i... duszy.

konto usunięte

Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

Łukasz D.:(...)Po serii złych wiadomości ze światka polityki czy Iraku jest oczekiwanym relaksem dla zmysłów i... duszy.


Eeech, żeby tak rzeczywiście konsumenci czekali na reklamy... :)
Mateusz Gruca

Mateusz Gruca piszę i kręcę

Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

Arkadiusz S.:
Eeech, żeby tak rzeczywiście konsumenci czekali na reklamy... :)

skoro są tacy, co czekają na wspomniane już wcześniej Mumio w Plsuie... pewnie, że nie wszyscy na wszystkie, ale dobra, często zabawna reklama;) ma swoich zwolenników i miłośników...

konto usunięte

Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

Spoty Plusa to jednak wyjątek potwierdzający regułę.


Arkadiusz Sówka edytował(a) ten post dnia 09.03.07 o godzinie 11:39
Łukasz Dudek

Łukasz Dudek Fotograf / Grafik

Temat: reklama- czy zabawna zawsze jest interesująca?

Ludzie może nie tyle oczekują na reklamę co są "one" mile widziane.

Fakt, że reklama wywołuje uśmiech na twarzach widzów (np. Plus za dowcip, Peugeot za pomysł/efekty), to inna sprawa.

Plus ma dobrą reklamę - może gdyby nie przespał kilku lat istnienia na rynku (nie powstałaby taka przepaść Plus vs. inni) - być może dziś reklama dawałaby bardziej wymierne efekty.

Następna dyskusja:

reklama na ekranach diodowy...




Wyślij zaproszenie do