Marcin Młodożeniec

Marcin Młodożeniec Dyrektor Marketingu
i Sprzedaży b2b

Temat: Najlepiej Waszym zdaniem postrzegana śląska firma to...?

Jestem ciekaw,

która firma a nawet szerzej, marka lub instytucja z terenu województwa śląskiego Waszym zdaniem była/jest najlepiej postrzegana w 2010 roku? Kto podjął ciekawe, skuteczne, warte zapamiętania działania PR? Macie swoje typy?

Pozdrawiam...
Kuba Nagórski

Kuba Nagórski business developer,
CEO agencji
kreatywnej,
specjalista ...

Temat: Najlepiej Waszym zdaniem postrzegana śląska firma to...?

Chyba mimo wszystko Europejska Stolica Kultury w Katowicach - a właściwe biuro ESK :)

Nie prosisz o uzasadnienie więc nie komentuje ;)
Witold W.

Witold W. komunikacja
marketingowa

Temat: Najlepiej Waszym zdaniem postrzegana śląska firma to...?

przypadła mi do gustu akcja katowickiej Wyborczej (pomysł wtórny ale dostosowany do naszych regionalnych potrzeb):

http://marketingowiec.pl/artykul/daj-sie-zepsuc-konkur...

poza tym Pasjonauci - śląskie pozytywna energia.

Marcin, jakie są twoje typy?

konto usunięte

Temat: Najlepiej Waszym zdaniem postrzegana śląska firma to...?

A Vattenfall?
I wkrótce PKP, ja ukończy dworzec :-)
Marcin Młodożeniec

Marcin Młodożeniec Dyrektor Marketingu
i Sprzedaży b2b

Temat: Najlepiej Waszym zdaniem postrzegana śląska firma to...?

@Witold,

Na tym forum wolę występować w roli moderatora, ale ok. Na dziś mam takie przemyślenia:

Nie będę w nich oryginalny, bo:
- "ESK" jako marka: za zaangażowanie, publicity i sprawienie wrażenia oddolnej inicjatywy (w mojej ocenie myśl przewodnia "Miasto ogrodów" to błąd)
- "Daj się zepsuć" jako projekt: za wdrożenie na naszym gruncie wykorzystywanej już wcześniej w innych projektach koncepcji
- tu mało obiektywnie, bo zrealizowane przez nas dla IKEA Katowice: "Szukamy gołego M" jako projekt: za stworzenie społeczności ponad 6000 fanów/lubiczy dla marki komercyjnej o zasięgu regionalnym na fb w ciągu 2 miesięcy
- dworzec dla mnie na pewno bardzo medialny w tym roku, jednak głównie PRowo w moim przekonaniu raczej sukces kielichów i Brutala niż Neinvera (jeszcze)
- Vattenfall dla mnie w tym roku zbyt mało "elektryzujący" w komunikacji (kampania z piernikami...?) i za bardzo ATLowy, ale nie przyglądałem się szczególnie tej marce
Witold W.

Witold W. komunikacja
marketingowa

Temat: Najlepiej Waszym zdaniem postrzegana śląska firma to...?

Sprawdziłem dziś z ciekawości "Daj się zepsuć" - niestety akcja nie do końca wykorzystała drzemiący w niej potencjał:

http://katowice.gazeta.pl/katowice/0,35066.html

Rzadko aktualizowane wpisy, brak mocnego podsumowania akcji i tym podobne zaniechania. Czegoś tam zabrakło, czego?

GW w trakcie projektu chyba go trochę zmarginalizowała i nie promowała za bardzo. Może zabrakło innego partnera medialnego (telewizyjnego?), możnego mecenasa lub aktywnie promowanego konta na facebooku? ;) No chyba, że liczył się tylko szum w trakcie pierwszego etapu, a cała reszta to taka sztuka dla sztuki. Szkoda, bo mogło być fajnie.

ESK - w sumie było tego sporo, ale czy przełożyło się to na jakość. Można polemizować. Pewnie Kuba dorzuci swoje trzy grosze ;)

Temat: Najlepiej Waszym zdaniem postrzegana śląska firma to...?

Tauron i festiwal Nowa Muzyka na terenie dawnej Kopalni Katowice - przez jakiś czas głośno i dobrze mówiono o Katowicach w kontekście tego właśnie festiwalu, a także o
OFF Festival, który odbywał się na Dolinie 3 Stawów.

ESK - ich działań nie dało się przeoczyć. Duży plus za zaangażowanie młodych ludzi i współpracę z klubami.

Mariacka i jej wakacyjny/letni wzlot. Wykorzystanie jej potencjału pozostawia wciąż wiele do życzenia, ale to co się tam działo latem (wieczory i noce w obrębie 3 - 4 lokali) pokazało, że ludzie chcą tam spędzać czas.
Szkoda tylko, że w ciągu dnia deptak jest opustoszały, a organizowane przez UM imprezy przyciągają zaledwie garstkę uczestników.

Przebudowa dworca - głośno było głównie za sprawą burzenia kielichów (fajna akcja "Brutal z Katowic" sprowokowana przez architektów i historyka sztuki), przesuwanym terminem rozpoczęcia prac wyburzeniowych oraz problemów z transportem.
Ciekawe czy/kiedy pojawią się pamiątkowe breloczki z kawałkami "Brutala z Katowic"?

"Daj się zepsuć" - akcja z impetem weszła do miasta, potem o niej ucichło. Początkowo nie trzeba było czytać GW by dowiedzieć się o tym przedsięwzięciu; po wyłonieniu zwycięzcy cały szum ucichł, a dalsze informacje były trudne do znalezienia. Przez ten czas można było zapomnieć o całej akcji(gdyby nie link dodany przez Witolda, też by mi to umknęło. Zgodzę się z tym, że brak tu jakiejś formy zamknięcia/ podsumowania tematu). Mocne wejście na początek, apotem już tylko mocna tendencja spadkowa.
Swoją drogą, ciekawe czy taka forma promocji odniosła spodziewany skutek.
Magdalena D.

Magdalena D. Specjalista
ds.marketingu,
content marketing,
SEO

Temat: Najlepiej Waszym zdaniem postrzegana śląska firma to...?

Witold Wolny:

ESK - w sumie było tego sporo, ale czy przełożyło się to na jakość. Można polemizować. Pewnie Kuba dorzuci swoje trzy grosze ;)

Ja nie Kuba, ale dorzucę swoje 3 grosze ;) Myślę, że to zależy od tego, co uznamy za jakość w tym wypadku. Wymierne skutki starań o ESK to z pewnością przejście do dalszego etapu, zauważenie Katowic w skali Polski w nieco innej oprawie niż tylko "węgiel, kopalnie, węgiel, kopalnie, brudne powietrze, zniszczone poprzemysłowe przestrzenie, kopalnie, węgiel", zauważalny wzrost aktywności społeczności lokalnej, współpraca różnych firm/instytucji/organizacji/pojedynczych jednostek w zakresie walki o jedną rzecz - co ja osobiście oceniam bardzo pozytywnie i sądzę, że jest jeszcze duże pole do popisu w tym sensie.

Następna dyskusja:

PR a/czy/lub/i reklama - Wa...




Wyślij zaproszenie do