Temat: Emocje.

Sztuka wyzwala w człowieku deszcz uczuć. Co czujesz oglądając dzieła Rembrandta van Rijn?
Emil M.

Emil M. Regionalny
Koordynator
Sprzedaży w
Pośrednictwie
Finansow...

Temat: Emocje.

Rembrandt zwany jest słusznie „malarzem duszy” w przeciwieństwie do Rubensa, malarza ciała. Ujmuje on wszystkie zjawiska głęboko: początkowe dzieła jego cechuje dramatyczne napięcie, jednak prace późniejszego okresu twórczości są coraz spokojniejsze i bardziej pełne duchowego pogłębienia. Potężnym środkiem malarskim Rembrandta był światłocień, w sposób jemu właściwy stosowany, będący połączeniem światła i cienia, zmroku, z którego wyłaniają się postacie, oraz jasnych promieni. W latach ok. 1630 następuje u Rembrandta zmiana kolorytu, z zimnych tonów niebieskawo zielonkawych na ciepłe, złoto-brązowe. Około roku 1640 pojawiają się w jego dziełach silna czerwień i głęboki ton żółty, ostatnie zaś 20-lecie jego twórczości charakteryzują silniejsze efekty kolorystyczne i znacznie szerszy sposób malowania.
Anna Słota

Anna Słota artysta-projektant
komunikacji
wizualnej

Temat: Emocje.

Emil Mrozowski:
Rembrandt zwany jest słusznie „malarzem duszy” w przeciwieństwie do Rubensa, malarza ciała. Ujmuje on wszystkie zjawiska głęboko: początkowe dzieła jego cechuje dramatyczne napięcie, jednak prace późniejszego okresu twórczości są coraz spokojniejsze i bardziej pełne duchowego pogłębienia. Potężnym środkiem malarskim Rembrandta był światłocień, w sposób jemu właściwy stosowany, będący połączeniem światła i cienia, zmroku, z którego wyłaniają się postacie, oraz jasnych promieni. W latach ok. 1630 następuje u Rembrandta zmiana kolorytu, z zimnych tonów niebieskawo zielonkawych na ciepłe, złoto-brązowe. Około roku 1640 pojawiają się w jego dziełach silna czerwień i głęboki ton żółty, ostatnie zaś 20-lecie jego twórczości charakteryzują silniejsze efekty kolorystyczne i znacznie szerszy sposób malowania.

tak, ale zeby to zrozumiec, potrzeba przesledzic jego zyciorys. zycie bolesnie go doswiadczylo, zabierajac to, co najbardziej kochal. stad w jego tworczosci taka roznorodnosc koloru, kreski i cm farb na plotnie. (byl tez swietnym grafikiem).
Andrzej Lichota

Andrzej Lichota TeDPRESS. filmted
studio

Temat: Emocje.

:) no bardzo "akademicko" i podręcznikowo się tu o Mistrzu wypowiadacie.. ja do dziś pamiętam każdy obraz Rembrandt`a który kiedykolwiek widziałem - on je po prostu wyrył, te kilkaset lat temu w duszach odpowiednio wrażliwych. A potrafił tak właśnie dlatego, że w życiu spotkało go wszystko - sukces i upadek, miłość i zawiść.. po prostu był blisko życia. i tez własnym cierpieniem się uszlachetnił.
Anna Słota

Anna Słota artysta-projektant
komunikacji
wizualnej

Temat: Emocje.

ludzie jego epoki go nie rozumieli, dla nich byl on malarzem-barbarzynca. zostal doceniony duzo pozniej.

dzisiaj, z perspektywy czasu, znajac dokonania artystow minionych epok, mozemy porownywac i analizowac dokonania ich i wklad. mamy impresjonizm, surrealizm... i echa tego mozna sie juz doszukac w malarstwie rembrandta. trzeba zrozumiec czasy, w ktorych tworzyl. wszyscy malowali pod dyktando, mialo byc gladko i dokladnie. on sie wybil wiec skazal na porazke.

obrazy jego sa niesamowite. w albumach to tak nie wyglada, sa dobrze namalowane, ciekawie prowadzone narzedzie... ale nie spotkalam sie z zadnym przedrukiem, ktory bylby w stanie oddac kolory takie jak w muzeum. kazda postac wydaje sie "wychodzic" z obrazu, tak jakby byla namalowana trojwymiarowo. do tego ta ciepla kolorystyka, brazy, zlote ugry, umiejetnosc zaobserwowania emocji modela w danej chwili i pokazania tego za pomoca kilku kresek lub pociagniec pedzlem. takie niedopowiedzenie tez zmusza obesrwatora do myslenia, do zatrzymania sie na chwile.

Następna dyskusja:

Sztuka manipulacji a emocje




Wyślij zaproszenie do