konto usunięte

Temat: Jaka jest najlepsza odpowiedź na pytania typu:

Zastanawiam się co odpowiedzieć na takie pytania jak:
1. Proszę opowiedzieć mi coś o sobie
-czy mówić o swoich cechach, wadach i celach? Bo przecież chodzi tu o to by nie powtarzać tego co jest w CV
2. Co mnie motywuje w pracy
- czy dobra jest odpowiedź, że atmosfera pracy, że ważne jest dla mnie aby pracować z ludźmi?
3. Co panią irytowało w poprzedniej pracy
- czy mówić, jeśli coś irytowało, to chyba nie świadczy dobrze o pracowniku, z drugiej strony, nie ma człowieka, którego by nic nie irytowało.

Temat: Jaka jest najlepsza odpowiedź na pytania typu:

Witam.
Moim zdaniem:
1. Dokładnie, chodzi o to żeby nie mówić: nazywam się.... skończyłem uczelnie... w roku... ostatnio parcowalem w ..... - sugeruję zwięzła wypowiedz (3,4 zdania)odnoszącą się bardziej do cech osobowosciowych, typu - jestem osoba szybko adoptującą się do nowych warunków, nastawianą na realizację zadań, chcącą rozwijać swoje umiejetnosci wtej i tej dziedzinie - to też przeważnie regułki ale dużo \lepiej brzmia niz zacytowanie CV :-)
2. jasną sprawa jest to że motywują zarobki - nie trzeba wymienić ich jako pierwszych, podanie jako motywatora atmosfery w pracy jest ok, ale nie wspominanie o zarobkach dla rozsądnego pracodawcy będzie hipokryzją - proponuje ubrać to w "sympatyczne słowa" lub dosyć humorystycznie ( tak aby wyczuwalna byla szczerosc wwypowiedzi)
3. Nie powinno się źle mówic o poprzednim pracodawcy ale wiadomo że cos jest powodem zmiany pracy :-) proponuje odpowiedzi w stylu - nie mialam/em dostatezcnych mozliwosci realizowania/wykorzystywania swojej wiedzy/umiejętnosci, chcialem podjac sie realizacji/uczestnictwa w projektach/przedsięwzieciach ktore odpowiadaja moim kwalifikacją, itp...
Ogólnei zalecam uzywania wielu eufemizmów i zdań wielokrotnie złozonych (oczywiscie w momentach kiedy jest to mozliwe - trzeba uwazac zeby nie przesadzac)
pozdrawiam
Joanna C.

Joanna C. Psychlog, Doradca
Personalny i
Specjalista
ds.Rekrutacji ...

Temat: Jaka jest najlepsza odpowiedź na pytania typu:

1. pytanie - przedstawić się - nie ma dobrej odpowiedzi. to jest tzw pytanie nic - mówi nam o tym czy ktoś ma doświadczenie w rozmowach kwalifikacyjnych. co trzeba zrobić? - zgodnie z zasadami autoprezentacji sprzedać swoją markę :)
2. jak najbardziej bo to mówi gdzie trzeba danego ludka umieścić - gdzie sie mu dobrze pracować będzie.
3. zasada nr 1 - nie mów źle o poprzednim pracodawcy, choćby nie wiadomo co, nie narzekaj za bardzo na niego... możesz np. wspomnieć o jakichś niedociągnięciach w organizacji, ale nie żal się. odetnij się od tego. skoncentruj się nie na ludziach i ich przywarach ale jakichś sytuacjach tak żeby nie dotknąć nikogo.
Agnieszka O.

Agnieszka O. Dyrektor ds.
personalnych

Temat: Jaka jest najlepsza odpowiedź na pytania typu:

1. Takie pytanie może być zadawane z dwóch powodów:

- sprawdzenie znajomości j. obcego - zadane w tym właśne języku - na tzw. rozgrzewkę, w przypadku, kiedy osoba nie włada nim biegle

- sprawdzenie, co osoba jest w stanie na tak postawione pytanie odpowiedzieć, innymi słowy pytanie mówi - "sprzedaj się". Każdy może mówić coś zupełnie innego - jeden opowie kiedy się urodził, gdzie mieszkał itp., inny zacznie od hobby, jeszcze inny opowie o swoim ostatnim sukcesie w pracy. Sposobów jest wiele, wazniejszy jest jednak cel zadawanego pytania. Moim zdaniem sprawdzić się może w przypadku rozmowy dotyczącej pracy w sprzedaży.

Osobiście rzadko z tego pytania korzystam.

2. Co do motywacji - warto na spokojnie zastanowić się co nas motywuje do pracy. Pieniądze są dosyć oczywistym motywatorem, dlatego też można (ewentualnie) wspomnieć o tym czynniku na końcu. Każdego motywuje co innego - nowe ciekawe zadania, trudne projekty, możliwości awansu, ludzie, z którymi się pracuje, pochwała udzielona przez szefa itp itd. Warto odpowiedzieć na to pytanie uczciwie, aby później osoba nie miała problemu, ponieważ powiedziała, że motywuje ją do pracy różnorodność wykonywanych zadań i zmieniające się warunki pracy, a tymczasem lubi pracę stabilną, powtarzalną, bez większych zawirowań... I co potem biedna zrobi jak zetknie się z tsunami??

3. Zgadzam się z Joanną - kluczową zasadą jest nie mówienie źle o swoim pracodawcy. Nie oznacza to jednak, że nie można wyrazić swojej opinii na temat tego, co nam się nie podoba. Trzeba to jednak robić z umiarem i dyplomacją. :)

Moim zdaniem (podsumowując) warto kierować się: uczciwością (w stosunku do siebie i rozmówcy), zdrowym rozsądkiem i dyplomacją.

Następna dyskusja:

Jaka jest najlepsza odpowie...




Wyślij zaproszenie do