Anna C.

Anna C. Doradca Zawodowy,
Trener umiejętności
społecznych
Pro-Pub...

Temat: Współraca z Mediami - prowadzi dziennikarz Jacek Cholewiński

Zapraszamy na szkolenie: Współpraca z mediami.

Celem poniższego szkolenia jest przekazanie uczestnikom pogłębionej wiedzy na temat współpracy z mediami, tworzenia wizerunku firmy w mediach oraz zasady pracy z dziennikarzami. Zajęcia są prowadzone przez profesjonalnego trenera Jacka Cholewińskiego, wykładowcę i dziennikarza pracującego w zawodzie od kilkunastu lat, w trakcie których poznał wszystkie obecne na rynku rodzaje mediów.

Dają jedyną w swoim rodzaju szansę skorzystania z doświadczeń osoby od lat współpracującej z działami Public Relations, rzecznikami firm, kadrą menadżerską oraz liderami biznesu, a przede wszystkim znającej doskonale - „od kuchni”- techniki stosowane przez media. Zajęcia są zaplanowane jako wykład z aktywnym udziałem uczestników. Mają jednak charakter bardziej warsztatów niż typowego wykładu. Wszyscy uczestnicy będą wykonywali ćwiczenia mające uzmysłowić im strukturę budowy informacji, pozwalające zdobyć umiejętność zbudowania planu komunikacji z otoczeniem, czy też przygotowania wystąpienia publicznego, jak też spotkania z mediami. Zajęcia zakładają przygotowanie do wywiadu i przeprowadzenie wywiadu w sytuacji kryzysowej oraz nagranie i ocenę wystąpień uczestników.

1. Rynek mediów w Polsce.
2. Zasady budowania kontaktów i efektywnej współpracy z mediami.
3. Tworzenie medialnych baz danych.
4. Reguły i techniki monitoringu medialnego.
5. Zagadnienia kryptoreklamy.
6. Co to jest PR i zasady PR strategicznego.
 PR na co dzień i w sytuacjach krytycznych;
 Zasady białego i Czernego PR;
 Budowanie wizerunku firmy;
 Komunikacja wewnętrzna w firmie;
 Analiza SWOT- świadomość mocnych i słabych stron firmy;
 Redagowania tekstów PR;
 Internet jako narzędzie PR;
7. Skuteczności działań prowadzonych w ramach media relations.
8. Działania w sytuacji kryzysowej.
 Co to jest sytuacja kryzysowa;
 Strony sytuacji kryzysowej;
9. Przygotowywanie scenariuszy kampanii medialnych.
10. Sporządzanie i realizowanie media planów.
 Dlaczego współpraca z mediami jest taka ważna;
11. Jak pisać do mediów- notatki prasowe dla dziennikarzy- struktura i treść.
 System informacji bieżącej dla prasy;
 Cechy dobrej informacji i najczęściej popełniane błędy;
12. Wywiad prasowy i jego zasady.
 Odpowiedzi na trudne pytania, sytuacje kryzysowe
 Opracowanie prasowe, oświadczenie, informacja specjalistyczna, komunikat informacyjny, tekst sponsorowany;
 Zasady dykcji i poprawnej wymowy- znaczenie słów- zamienność, podobieństwo;
 Wywiad radiowy, wywiad telewizyjny, wywiad prasowy;
13. Organizacja konferencji prasowych.
 Konferencja reporterska, briefing, przyjęcie prasowe;
14. Wystąpienia publiczne.
 Zasady zachowania się przed kamerą;
 Zasady wystąpień radiowych;
15. Organizowanie imprez medialnych oraz przy współpracy mediów.

2 dni szkoleniowe
Miejsce:
Poznań 25-26.10/ termin potwierdzenia do 20.09.
Warszawa 4-5.10 / termin potwierdzenia do 15.09.
Koszt szkolenia: 400PLN

Kontakt:
quercus@doradztwo-szkolenia.pl