Temat: KONCERTOWO W POWIĘKSZENIU.
POZDROWIONKA!!!!
Zapraszam na koncerty:
Powiększenie
Nowy Świat 27 w podwórzu
http://klubpowiekszenie.pl
http://klubpowiekszenie.blogspot.com
18.03 Czwartek w Powiększeniu
Four
Koncert
godz.20
wstęp 20/30 zł
Waclaw Zimpel - klarnety (Polska)
Dave Rempis - saksofony (USA)
Mark Tokar - kontrabas (Ukraina)
Tim Daisy - perkusja (USA)
Four to międzynarodowy skład improwizatorów czerpiących ze spuścizy różnych kultur i tradycji, współpracujących z najważniejszymi postaciami współczesnego jazzu.
W kwietniu 2008 w krakowskiej Alchemii został nagrany materiał Four Walls - wspólny projekt Wacława Zimpla i Tima Daisy, który został uznany płytą roku 2008 w ankiecie serwisu internetowego Diapazon.W nagraniu gościnnie wystąpili Mark Tokar i Dave Rempis, początkując ideę kwartetu Four.
Muzycy Four wspolpracują ze sobą w ramach dziesięcioosobowej orkiestry Kena Vandermarka Resonance.
Wacław Zimpel – klarnecista, kompozytor, ukończył z wyróżnieniem studia w klasie klarnetu prof. Zdzisława Nowaka w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Studiował również w Hochschule für Musik und Teather w Hannoverze w klasie klarnetu prof. Johannesa Peitza. Zimpel prowadzi działalność nagraniową, koncertową i kompozytorską. Współpracował z najważniejszymi przedstawicielami polskiej i międzynarodowej awangardy muzycznej, między innymi z Kenem Vandermarkiem, Bobbym Few, Joe McPhee, Stevem Cohnem, Christianem Ramondem, Mikołajem Trzaską, Timem Daisym, Stevem Swellem, Davem Rempisem, Klausem Kugelem, Marcinem Maseckim, Raphaelem Roginskim.
Mark Tokar – absolwent Politechniki Lwowskiej oraz Lyudkevych Music College. Uczestnik warsztatów M. Parkinsona. Dzięki programowi stypendialnemu “Gaude Polonia” studiował na Akademii K. Szymanowskiego w Katowicach. W latach 2005-2006 dyrektor artystyczny polsko-ukraińskiego festiwalu Jazz Bez. Organizator cyklu koncertów Metro Jazz we Lwowie. Koncertował w Niemczech, Polsce, Austrii, na Ukrainie, Rosji, we Włoszech, Węgrzech i Czechach. Członek Dzyga Jazz Quintet oraz Ken Vandermark Reconance. Lider projektów Leo'm'art oraz Mark Tokar's Quintet. Współpracował z takimi muzykami jak: Ken Vandermark, Steve Swell, Roberta Piket, Tim Daisy, Dave Rempis, Bobby Few, Fred Frith (USA), Klaus Kugel, Arkadij Shylklper (Niemcy), Mazzol, Mikołaj Trzaska, Wacław Zimpel (Polska), Yuriy Yaremchuk (Ukraina), Per-Ake Holmlander, Magnus Broo (Szwecja), Mark Sanders (Anglia), Michael Zerang (USA).
Tim Daisy – jedna z najjaśniejszych postaci chicagowskiej sceny muzyki improwizowanej. Gra jako sideman m.in. z Vandermark 5, The Rempis Percussion Quartet, and The Engines, Tim jednocześnie utrzymując wysoką formę realizując swoje projekty jako kompozytor dla grup kameralnych, jazzowych, pisząc muzykę dla teatrów tańca i do filmu. Współpracował m.in. z takimi artystami jak: Ken Vandermark, Peter Brotzman, Michael Zerang, Erik Friedlander czy Fred Anderson. Występował m.in. na następujących imprezach: North Sea Jazz Festival, The Newport Jazz Festival, Le Mans Jazz Festival, Chicago Jazz Festival, Enjoy Jazz Festival, Umbrella Music Festival, Ring Ring Festival w Belgradzie, Lviv Jazz Festival. Jest liderem zespołów: Vox Arcana, New Fracture Quartet. Jako sideman udziela się w Rempis Percussion Quartet, Vandermark 5, Frame Quartet, KLANG, The Engines, Rempis/Daisy duo, Kyle Bruckmann’s WRACK, Resonance Ensemble, Vandermark/Daisy Duo.
Dave Rempis – absolwent Northwestern University w klasie saksofonu klasycznego. Zdobył tytuł magistra antropologii i etnomuzykologii. Studiował także w International Centre for African Music and Dance na University of Ghana. Karierę jazzmana rozpoczął na dobre w 1998, kiedy to zastąpił Marsa Williamsa w słynnym Vandermark Five, dzięki czemu zdobył rozgłos w USA i Europie. Koncertował z wieloma znakomitymi postaciami, takimi jak: Paul Lytton, Axel Doerner, Peter Brotzmann, Hamid Drake, Steve Swell, Kevin Drumm, Paal Nilsson-Love, Tony Buck czy Joe Morris. Dwa razy wyróżniony w konkursie Downbeatu mianem Rosnącej Gwiazdy w kategorii saksofonu altowego i barytonowego. Udziela się także jako organizator koncertów m.in. dla Umbrella Music Festival, Downtown Sound Gallery czy rockowego Pitchfork Music Festival organizowanego przez jeden z najwazniejszych portali muzycznych na świecie – Pitchfork.
Ass & the Frenchmen (SWE) Czwartek Planie B
Koncert
g. 20
wstęp wolny (duża sala)
Ass & The Frenchmen to pięciu dzikich pół-ludzi pół-zwierząt wychowanych w mrocznych lasach południowej Szwecji, w niedostępnej i odseparowanej wiosce Gränna. Grzechocząca surowizna dźwięków zrodzona z ich obskuranckich, omszałych umysłów zaatakuje w planie b w 100 rocznicę zjedzenia czerwonego kapturka.
Mozolne próby w piwnicy złotnika-kanibala zapłodniły ich chore umysły nową inspiracją, które powiły (lub może poroniły) nowy materiał, który można określić jedynie jako mutację Lady Gaga z Tomem Waitsem i Marylinem Masonem w oparchach zakazanych pogańskich ludowych rytuałów I cygańskich zaśpiewek.
Niedomyci, cyniczni i prowokujący – Ass and The Frenchmen zabiorą warszawską publiczność do muzycznego piekła już 19 marca.
http://myspace.com/assandthefrenchmen
http://youtube.com/watch?v=ZT5nE9OrOOE
20.03 Sobota w Powiększeniu
Contemporary Noise Sextet
koncert
godz.20
wstęp 20 zł
Contemporary Noise Sextet – formacja założona przez braci Kapsa. Zespół wcześniej znany też jako Contemporary Noise Quintet. Zaczynali od rewelacyjnej punkowej formacji Something Like Elvis i zawojowali muzyczny rynek. Po kilku latach zespół się rozpadł, ale bracia Kapsowie (pianista Kuba i perkusista Bartek) założyli Contemporary Noise Quintet i równie wielkim przebojem wdarli się na scenę polskiego jazzu. Krytycy entuzjastycznie przyjęli płytę "Pig Inside The Gentleman". Muzyka genialnie balansująca na granicy jazzu, jazz-rocka i transu z odrobiną krwistego noise'u spod znaku najostrzejszych japońskich kapel.
Muzykę zespołu można określić jako energetyczny jazz z elementami muzyki filmowej, jednak różnorodność dźwięków nie pozwala jednoznacznie zaszufladkować wypracowanego przez muzyków stylu.
Ich płyty poza Polską są wydawane w Japonii, Anglii oraz Niemczech ,gdzie również koncertują. Niebawem CNS wybiera się na trasę do Japonii gdzie będzie promować wydaną ostanio płytę “Unaffected Thought Flow”.
Tymczasem grupa pracuje nad nowym materiałem, którego premiera została zaplanowana na jesień tego roku. Część nowych kompozycji będzie można usłyszeć na zbliżającej się polskiej trasie.
Contemporary Noise Sextet w składzie:
Kuba Kapsa – piano, rhodes, syntezator
Wojtek Jachna – trąbka
Tomek Glazik – saksofon tenorowy, barytonowy
Kamil Pater – gitara, gitara barytonowa
Patryk Węcławek – kontrabas, gitara basowa
Bartek Kapsa – perkusja
Oto fragmenty kilku wybranych recenzji:
„COś JAK JAZZ Contemporary Noise Sextet - jazz bez jazzu, muzyka filmowa bez filmu, za to coś wspaniałego!
Wbrew nazwie, która sugeruje hałaśliwą muzykę dla wybranych, wręcz dla jajogłowych, Contemporary Noise Sextet to rewelacja dla wszystkich. Piękne, mocne, romantyczne tematy fortepianowe w dialogu z sekcją dętą. Proste i niezwykle emocjonalne kompozycje prowadzące do kulminacji, przy których cierpnie skóra. A kto pamięta jeszcze historię tych muzyków, temu włos się jeży na głowie.” Bartek Chaciński Przekrój
„CNQ natychmiast przekonuje, że ma swój pomysł na muzykę. A ponieważ nie dość, że jest on atrakcyjny, to jeszcze doskonale zrealizowany, po "Pig Inside The Gentleman" po prostu trzeba sięgnąć, gdyż to jedna z najlepszych polskich płyt AD 2006.” Piotr Lewandowski PopUp Magazine
Touchy Mob (DE) Sobota w Planie B
Koncert
g. 20
wstęp wolny
Touchy Mob to nazwa pod którą ukrywa się berliński multiinstrumentalista Ludwig Plath, z wykształcenia pianista. Jego muzyka charakteryzuje się niezwykle interesującym połączeniem alt-folkowych brzmień, przywołujących na myśl Devendrę Banharta, z elektronicznymi podkładami, momentami zahaczającymi o minimal-techno. Dostrzec u niego można również wpływy takich artystów jak Atlas Sound, Grizzly Bear czy Bon Iver.
Na swoich występach Touchy Mob używa komputerowo generowanych sampli, łącząc je z brzmieniami gitary i ukulele. Całości dopełnia głęboko emocjonalny głos Platha.
Debiutancka płyta Touchy Mob ukaże się w 2010 roku pod szyldem labelu Gingerbread Records, prowadzonego przez członków zespołu Kyst, którzy prawdopodobnie udzielą się gościnnie w kilku utworach.
http://myspace.com/cnquintet
http://cnq.electriceye.pl
więcej:
http://offradio.pl
mail:puchal.ys@gmail.com