Marcin B.

Marcin B. Ruby on rails
developer, Software
Engineer in test and
So...

Temat: Klasa QGraphicsPixmapItem w współdzielenie obiektów...

Witam.
W swoim programie wykorzystuję klasę QGraphicsPixmapItem, przyjmuje ona w konstruktorze stałą referencję do obiektu QPixmap.
Ponieważ obiektów klasy QGraphicsPixmapItem jest wiele a pixmapy się powtarzają zastanawiam się nad optymalizacją z wykorzystaniem wzorca pyłek.
Nie wiem jednak szczegółowo jak działa klasa QGraphicsPixmapItem, czy taka optymalizacja jest w tym wypadku opłacalna ? Czy klasa QGraphicsPixmapItem nie tworzy sobie kopii przekazanej pixmapy przypadkiem ? (Jeśli tak to zastosowanie wzorca pyłek nie miałoby sensu w tym przypadku).

Sama aplikacja dostępne jest pod adresem:
http://naturalneplanowanierodziny.zzl.org

Pozdrawiam

Marcin
Tomasz Ziobrowski

Tomasz Ziobrowski Oprogramowanie dla
przemysłu i nie
tylko

Temat: Klasa QGraphicsPixmapItem w współdzielenie obiektów...

Marcin B.:
Witam.
W swoim programie wykorzystuję klasę QGraphicsPixmapItem, przyjmuje ona w konstruktorze stałą referencję do obiektu QPixmap.
Ponieważ obiektów klasy QGraphicsPixmapItem jest wiele a pixmapy się powtarzają zastanawiam się nad optymalizacją z wykorzystaniem wzorca pyłek.
Nie wiem jednak szczegółowo jak działa klasa QGraphicsPixmapItem, czy taka optymalizacja jest w tym wypadku opłacalna ? Czy klasa QGraphicsPixmapItem nie tworzy sobie kopii przekazanej pixmapy przypadkiem ? (Jeśli tak to zastosowanie wzorca pyłek nie miałoby sensu w tym przypadku).

Sama aplikacja dostępne jest pod adresem:
http://naturalneplanowanierodziny.zzl.org

Pozdrawiam

Marcin
Nie ma takiej potrzeby o ile nie łamiesz "zasad gry" opisanych w "Implicitly Shared Classes".



Wyślij zaproszenie do