Sobiesław P.

Sobiesław P. Mój profesjonalny
opis dostępny na
życzenie :).

Temat: kontrakt menadżerski (między podmiotami gosp.) a "urlop"

witam,

pytanie dziś mam takie: czy jeśli umawiają się na współpracę dwie strony, wykorzystując do usystematyzowania współpracy coś na kształt kontraktu menadżerskiego (czyli umowa pomiędzy zleceniodawcą - firmą, a zleceniobiorcą - kierownikiem prowadzącym dział. gosp. i otrzymującym wynagrodzenie na podstawie wystawianych faktur VAT), to czy w takiej umowie można rzeczywiście "bezkarnie", skutecznie i w świetle prawa zawrzeć adnotację o czasie wolnym przysługującym zleceniobiorcy ?

Tak jak np. we wzorze spod linku
http://mojafirma.infor.pl/poradniki/732,3632,Wzor-kont...

Paragraf 6, zacytuję:

§ 6
1. Menedżerowi przysługuje 30 dni płatnego zwolnienia od pracy na wypoczynek.
2. Dni tego zwolnienia menedżer powinien wykorzystać w dni wyznaczone jako dni jego pracy.
3. Dni wolne niewykorzystane w danym roku nie przechodzą na rok następny.

Czy to nie rodzi podejrzenia o "obejście umowy o pracę" ? Czy taki zapis jest obustronnie skuteczny ?
Aneta Kowalska

Aneta Kowalska Specjalista ds. płac

Temat: kontrakt menadżerski (między podmiotami gosp.) a "urlop"

Jako dwa podmioty działające na podstawie kodeksu cywilnego, możecie dowolnie umowę kształtować. Ja się zastanawiam bardziej nad fra VAT. Przypuścmy, że przez 1 miesiąc nie świadczysz usług bo jesteś 'na urlopie', to co wystawiasz frę? Przecież usługi nie wykonałeś, nie możęsz wpisać na fra "świadczenie uslug", bo to nie będzie prawda, będzie to fikcyjna fra.
Sobiesław P.

Sobiesław P. Mój profesjonalny
opis dostępny na
życzenie :).

Temat: kontrakt menadżerski (między podmiotami gosp.) a "urlop"

Z drugiej strony strony w takim układzie mają prawo dowolnie ustalać czas na realizowanie usług i dowolnie je wyceniać. Czy nie ?

Bo przecież nie mówi się o wykonywaniu usług przez 8h dziennie 5 dni w tygodniu. Nigdzie w żadnym kontrakcie menadżerskim tego nie ma.

Raczej są ustalenia, że zleceniobiorca sam ustala czas przeznaczony na wykonanie usług, i chyba tym to się różni od świadczenia stosunku pracy, czy nie ?
Aneta Kowalska

Aneta Kowalska Specjalista ds. płac

Temat: kontrakt menadżerski (między podmiotami gosp.) a "urlop"

Tak, możesz mieć miesięcznie 1000 zł i pracować 8h, albo 200h. Wystawiasz fra za wykonaną usługę.
Do tego mało kto się czepi.

Jeżeli wpiszesz 'urlop' do umowy o współpracy, i to płatny urlop może to wszystko skomplikować. NP. jak cały miesiac masz urlop. Fra Vat na co wystawisz? Jeżeli wystawisz na świadczenie usług - będzie to nie prawda. Jeżeli na gotowość do świadczenia usług w ramach umowy o współpracy (gdzie w umowie będzie wpis o platnym 'urlopie') Urząd Skarbowy, może zanegować takie koszty u odbiorcy usługi (fra powinna poświadczać wykonanie uslugi/sprzedaż produktu -jeżeli tego nie robi, nie doszło do faktycznej sprzedaży to odbiorca nie może tego zaliczyć w koszty).

Takie są moje wątpliwości. Nie jestem specjalista od prawa podatkowego firm. Radzę lepiej sprawdzić, co może budzić zastrzeżenia US przed podpisaniem umowy o współpracę i jaki zapis będzie właściwy, nie tylko pod względem kodeksu pracy ale i prawa podatkowego.

Spróbuj może swoje pierwotne pytanie (wraz z pytaniem czy to może mieć konsekwencję odnośnie podatków) zadaj na grupie dyskusyjnej pl.soc.prawo.podatki. Jest tam parę osób, które lubią wnikać w takie kwestie.

Następna dyskusja:

kontrakt menadżerski




Wyślij zaproszenie do