Temat: Kiedy myśleć o reklamie

Ile trzeba mieć unikalnych użytkowników dziennie aby w ogóle był sens myśleć o zarabianiu na reklamie?
Artur Kuza

Artur Kuza Rzeczy niemożliwe
załatwiam od ręki,
cuda zajmują trochę
...

Temat: Kiedy myśleć o reklamie

a serwis jest ogólny czy tematyczny?
czy userzy są podatni na reklamy?
i co najważniejsze: jaka forma reklam? banery czy artykuły sponsorowane?

Temat: Kiedy myśleć o reklamie

Serwis będzie przeznaczony dla osób przyjeżdżających do Polski zza granicy. Będzie prowadzony po polsku i angielsku.
Będą tam newsy, felietony, wywiady, historia, wydarzenia.

Formy reklamy bardzo różne. Banery w różnych rozmiarach, linki sponsorowane, artykuły sponsorowane, reklama w newsletterze.

konto usunięte

Temat: Kiedy myśleć o reklamie

O reklamie zawsze warto myśleć - wszystko zależy tylko od jej form.
Mój serwis nie łapie się w ogóle w "widełki" unikalnych użytkowników dużych domów mediowych, przez co nie są zainteresowane współpracą (teraz to już mi akurat na rękę ;). Jeśli chodzi zaś o tematykę i grupę docelową serwisu to zainteresowane reklamą firmy (bezpośredni zainteresowani, nie pośrednicy) same się odzywają.

Innymi słowy projektując serwis od samego początku uwzględnij jakiego typu formy reklamowe przewidywałbyś u siebie i tyle (ja np w ogóle nie stosuję reklam zasłaniających tekst, bo cenię użytkowników i wiem, że tego typu formy reklamowe ich irytują i zniechęcają do serwisu). Jak reklam nie będzie, nic się nie stanie, zaś jak trafi się zainteresowany reklamodawca - miejsce i przystosowany do tego silnik będziesz już miał. ;)

Temat: Kiedy myśleć o reklamie

Dymitr Doktór:
Innymi słowy projektując serwis od samego początku uwzględnij jakiego typu formy reklamowe przewidywałbyś u siebie i tyle (ja np w ogóle nie stosuję reklam zasłaniających tekst, bo cenię użytkowników i wiem, że tego typu formy reklamowe ich irytują i zniechęcają do serwisu)

Wychodzę dokładnie z tego samego założenia.
Żadnych wkurzających dymków zalatujących na tekst.
zaś jak trafi się zainteresowany reklamodawca - miejsce i przystosowany do tego silnik będziesz już miał. ;)

Silnik już jest :-)

Mam pytanko.
Skoro nie bijesz się o reklamodawców tylko wychodzisz z założenia, że jak się trafią to się trafią to czy serwis jest sensownie dochodowy?

BTW. Jaka tematyka? Jeśli to nie tajemnica oczywiście.

konto usunięte

Temat: Kiedy myśleć o reklamie

tematyka nie jest tajemnicą - kosmetyczna ;)
Czy jest sensownie dochodowy? - na razie nie, ale to akurat w moim przypadku jest mały problem, bo i z założenia nie był nastawiony na zysk.
Serwis powstał bardziej w celu sprawdzenia moich możliwości, wykorzystaniu dziury w niszy w tym segmencie itp.
Celem obecnie jest wykreowanie odpowiedniego wizerunku nowej marki jako serwisu poświęconego danej tematyce - podchodzę do sprawy długoterminowo, więc na zyski będę liczył w późniejszym czasie.
W chwili obecnej wpływy są na takim poziomie, że jestem w stanie utrzymywać domenę, serwer, promować serwis w innych miejscach (czyli opłacać produkcję banerów, ulotek, plakatów) itp..., ale żyć z niego - nie żyję. ;)

Temat: Kiedy myśleć o reklamie

A jak długo już go prowadzisz?

konto usunięte

Temat: Kiedy myśleć o reklamie

ogólnie początki plany itp sięgają roku 2004.
Natomiast tak na poważnie wziąłem się za niego od października 2007, zaś oficjalne uruchomienie było w styczniu 2008.

Temat: Kiedy myśleć o reklamie

Dużo materiałów na stronie jak na pół roku działalności.

konto usunięte

Temat: Kiedy myśleć o reklamie

Tak jak wspomniałem, początki sięgają wcześniejszych lat, stąd taka baza materiałów. Poza tym, serwis jest na bieżąco uaktualniany, małymi kroczkami i się zapełnia. ;)
Patrycjusz Jankowski

Patrycjusz Jankowski Doradca klienta
Partner XXI,
współwłaściciel
serwisu wasz...

Temat: Kiedy myśleć o reklamie

Przy portalach tematycznych ważne jest nie tylko ilu ale jakich masz urzytkowników. Czasem 10.000 urzytkowników mniej znaczy niż 100.
Sylwia Tracichleb

Sylwia Tracichleb Sales | Brand
Marketing | New
Product Development
| Trade...

Temat: Kiedy myśleć o reklamie

Patrycjusz Jankowski:
Przy portalach tematycznych ważne jest nie tylko ilu ale jakich masz urzytkowników. Czasem 10.000 urzytkowników mniej znaczy niż 100.


fakt... ale nie dla każdej firmy jest to tak oczywiste- zawsze pierwsze pytanie jakie pada to: jaka jest liczba uu...:/

Następna dyskusja:

Kiedy idziemy na sanki?




Wyślij zaproszenie do