Bartosz
Faszczewski
Administrator
systemów i baz
danych
Łukasz
Plutecki
Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net
Temat: strategia sklepu internetowego
Jest taki raport - e-commerce standard, tam są badania co się liczy dla klientów :)Zobacz 10 slajd (to akurat z raportu Sklepy24/Kangoo) - przyczyny zakupów w sieci (a nie offline):
http://www.slideshare.net/lukaszplutecki/ecommerce-w-b...
A osobiście uważam, iż wszystko zależy od branży. Są branże w których liczy się cena, w innych dotarcie do produktu którego po prostu klient inaczej nie może kupić, gdzie indziej wygoda i szybkość, jeszcze gdzieś indziej wielkość katalogu, możliwość porównania, jakośc opisów.
Każdy sprzedawca wchodząc w daną branże musi odpowiedzieć sobie na pytanie - jaki jest problem klientów w mojej branży, dlaczego kupują online, jak ja będę realizował ich potrzeby.
Najgorsze co można zrobić to odpowiedzieć - klienci chcą tanio, będę tani. Sprzedawca musi budować swoja pozycje i markę w oparciu o:
- jakośc oferty
- jakość obsługi
- doradztwo
- marketing, pr
itd.
Co do Twoich uwag. Nie zawsze produkt którego szukasz jest Ci znany. Czasem wiesz o istnieniu danej kategorii, ale chcesz wybrać, eksplorować kategorie (np. wino, książki, dodatki i akcesoria odzieżowe itp.). Innym razem natłok produktów jest tak duży, że sklep to idealne miejsce aby wybrać produkt który oferuje jakośc / cenę - np. telewizory. Który sprzedawca w markecie jest w stanie doradzić? Większośc sprzedaje. itd.
Jeśli wiesz co chcesz kupić - dokładnie, marka i model, to rzeczywiście pozostaje tylko kwestia cena, bepieczeństwo i czas.
Marcin Zaborowski Sellizer
Temat: strategia sklepu internetowego
Z doświadczeń powiem, że chyba marketing szeptany - czyli Klienci muszą mówić/polecać sklep:-)
Bartosz
Faszczewski
Administrator
systemów i baz
danych
Temat: strategia sklepu internetowego
i tu Łukasz zgadzam się w 100% - Najgorsze co można zrobić to odpowiedzieć - klienci chcą tanio, będę tani.Zastanawiając się o co chodzi klientom, że kupują online przychodzą mi do głowy powody:
- brak czasu, dlatego w pracy na szybko lub w domu decydujemy o naszych potrzebach i
realizujemy je droga internetową
- największe porównanie cen wśród prawie wszystkich konkurencji
w dzisiejszych czasach na nic nie starcza czasu więc nawet art. spożywcze kupuje się w internecie. Nawet lodówkę można kupić sobie taką przez którą można będzie zmawiać towar w delikatesach online. A w sklepach tradycyjnych przesiadują ludzie, którzy albo mają trochę wolnego czasu, lubią to lub porostu należą do grupy, która nie ufa zakupom przez internet.
A jeśli chodzi o marketing szeptany to zdecydowanie tak lecz co z nowymi sklepami, które chcą się wypromować bo o to najbardziej chodzi. Nie mamy klientów a chcemy zaskoczyć klientów.
Podobne tematy
-
Marketing Internetowy » Promocja sklepu internetowego z biżuterią -
-
Marketing Internetowy » Kogo polecacie do promocji sklepu internetowego -
-
Marketing Internetowy » brak marketingu internetowego firmy -
-
Marketing Internetowy » Śląski Kongres Marketingu Internetowego - skmi.pl -
-
Marketing Internetowy » Magiczne trio marketingu internetowego! -
-
Marketing Internetowy » Ankieta "Rola marketingu internetowego w... -
-
Marketing Internetowy » [MEGAPORADNIK] 10 Najważniejszych Technik Marketingu... -
-
Marketing Internetowy » Redaktor/współtwórca magazynu internetowego o marketingu -
-
Marketing Internetowy » Świadczę usługi marketingu internetowego. -
-
Marketing Internetowy » Połączenie sklepu ze Strefą Marek Allegro -
Następna dyskusja: