Bartosz Faszczewski

Bartosz Faszczewski Administrator
systemów i baz
danych

Temat: strategia sklepu internetowego

Jak Wam się wydaje, co się najbardziej liczy dla potencjalnego klienta w sklepie internetowym. Czy jest to wygląd a może funkcjonalność a może ilość towarów w sklepie. Sam niejednokrotnie kupowałem coś przez www i szczerze mówiąc lubię jak coś jest proste i łatwo dostępne a ponadto ładnie opakowane bo sam produkt skoro go szukam w sklepie to jest mi znany. Ale to są moje tylko moje odczucia.
Łukasz Plutecki

Łukasz Plutecki Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net

Temat: strategia sklepu internetowego

Jest taki raport - e-commerce standard, tam są badania co się liczy dla klientów :)

Zobacz 10 slajd (to akurat z raportu Sklepy24/Kangoo) - przyczyny zakupów w sieci (a nie offline):
http://www.slideshare.net/lukaszplutecki/ecommerce-w-b...

A osobiście uważam, iż wszystko zależy od branży. Są branże w których liczy się cena, w innych dotarcie do produktu którego po prostu klient inaczej nie może kupić, gdzie indziej wygoda i szybkość, jeszcze gdzieś indziej wielkość katalogu, możliwość porównania, jakośc opisów.

Każdy sprzedawca wchodząc w daną branże musi odpowiedzieć sobie na pytanie - jaki jest problem klientów w mojej branży, dlaczego kupują online, jak ja będę realizował ich potrzeby.

Najgorsze co można zrobić to odpowiedzieć - klienci chcą tanio, będę tani. Sprzedawca musi budować swoja pozycje i markę w oparciu o:
- jakośc oferty
- jakość obsługi
- doradztwo
- marketing, pr
itd.

Co do Twoich uwag. Nie zawsze produkt którego szukasz jest Ci znany. Czasem wiesz o istnieniu danej kategorii, ale chcesz wybrać, eksplorować kategorie (np. wino, książki, dodatki i akcesoria odzieżowe itp.). Innym razem natłok produktów jest tak duży, że sklep to idealne miejsce aby wybrać produkt który oferuje jakośc / cenę - np. telewizory. Który sprzedawca w markecie jest w stanie doradzić? Większośc sprzedaje. itd.

Jeśli wiesz co chcesz kupić - dokładnie, marka i model, to rzeczywiście pozostaje tylko kwestia cena, bepieczeństwo i czas.

Temat: strategia sklepu internetowego

Z doświadczeń powiem, że chyba marketing szeptany - czyli Klienci muszą mówić/polecać sklep:-)
Bartosz Faszczewski

Bartosz Faszczewski Administrator
systemów i baz
danych

Temat: strategia sklepu internetowego

i tu Łukasz zgadzam się w 100% - Najgorsze co można zrobić to odpowiedzieć - klienci chcą tanio, będę tani.

Zastanawiając się o co chodzi klientom, że kupują online przychodzą mi do głowy powody:

- brak czasu, dlatego w pracy na szybko lub w domu decydujemy o naszych potrzebach i
realizujemy je droga internetową
- największe porównanie cen wśród prawie wszystkich konkurencji

w dzisiejszych czasach na nic nie starcza czasu więc nawet art. spożywcze kupuje się w internecie. Nawet lodówkę można kupić sobie taką przez którą można będzie zmawiać towar w delikatesach online. A w sklepach tradycyjnych przesiadują ludzie, którzy albo mają trochę wolnego czasu, lubią to lub porostu należą do grupy, która nie ufa zakupom przez internet.
A jeśli chodzi o marketing szeptany to zdecydowanie tak lecz co z nowymi sklepami, które chcą się wypromować bo o to najbardziej chodzi. Nie mamy klientów a chcemy zaskoczyć klientów.

Następna dyskusja:

Promocja sklepu internetowe...




Wyślij zaproszenie do