konto usunięte

Temat: ŁESK trafia na łamy pisma!

Łódź jest bohaterem najnowszego numeru internetowego magazynu „Purpose – przedsiębiorczość w kulturze”. Tym razem pod lupę wzięto starania miasta o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Z tej okazji wydawnictwo – po raz pierwszy i jedyny - ukaże się również na papierze. Co więcej, specjalna edycja ma nie tylko stanowić przyjemną lekturę dla wszystkich śledzących starania Łodzi o kulturalną koronę, ale być materiałem promocyjnym w długofalowej kampanii ESK.

Najnowsze wydanie, analizując łódzkie starania o ESK 2016, udowadnia, że kultura to niezły „biznes” i może się opłacać. W numerze spotkanie z twórcami oraz patronami koncepcji ubiegania się o tytuł. Szanse Łodzi i pomysły na nową artystyczną twarz miasta oceniają eksperci, ludzie kultury oraz lokalni urzędnicy. W konkursie na Europejską Stolicę Kultury nie ma przegranych, są nimi tylko ci, którzy zbyt przywiązują wagę do samego tytułu – przekonuje dr Artur Zaguła z Instytutu Architektury i Urbanistyki Politechniki Łódzkiej, odpowiadając tym samym na pytanie czy kulturalna korona ESK to dla miasta zaszczyt czy interes. O zaletach i wadach starań opowiadają m.in. Sławomir Fijałkowski z Media Klaster, Mariusz Jachimek PR Marketing Manager EC-1 czy Jarosław Suchan, dyrektor Muzeum Sztuki w Łodzi. Kultura sposobem na życie? – czemu nie -mówią w „Purpose” młodzi–zdolni ze Stowarzyszenia Fabrykancka oraz projektu EUroads 2008. Na koniec o tym dlaczego Łódź powinna zostać Europejską Stolicą Kultury. Szczera i bezkompromisowa odpowiedź Krzysztofa Candrowicza, głównego odpowiedzialnego za sukces ŁESK 2016, tylko w numerze.

„Purpose” to jedyne w Polsce przedsięwzięcie wydawnicze poświęcone przedsiębiorczości w kulturze. Wspiera ludzi sztuki, animatorów i menedżerów artystycznych oraz wszystkich tych, którzy chcą realizować swoje kulturalne aspiracje. (ed) UML

http://www.purpose.com.pl