Magdalena
Gościniak
komunikacja,
kreacja, relacje,
wiarygodność,
lojalność >>...
Temat: repertuar_MARZEC
MARZEC W ŁAŹNI NOWEJbilety – rezerwacja: 012 425 03 20
bilety do nabycia: PIM (ul. św. Jana 2), Teatr Łaźnia Nowa (os. Szkolne 25)
PON_3/03
_KOCHAŁAM BOGDANA W., reż. Paweł Kamza_godz. 11:00
WT_4/03
_KOCHAŁAM BOGDANA W., reż. Paweł Kamza_godz. 11:00
ŚR_5/03
_KOCHAŁAM BOGDANA W., reż. Paweł Kamza_godz. 11:00
SB_08/03
_....., reż. Paweł Kamza_godz. 19:00 - premiera
ND_09/03
_SEN NOCY LETNIEJ, reż. Jacek Jabrzyk_godz. 17:00 *scena π
ŚR_12/03
spektakl wyjazdowy: KRWAWE WESELE, rez. Bartosz Szydłowski
Teatr im. Jaracza w Olsztynie, Duża Scena, godz. 19:00
XVI Olsztyńskie Spotkania Teatralne
PT_14/03
_....., reż. Paweł Kamza_godz. 19:00
SB_15/03
_....., reż. Paweł Kamza_godz. 19:00
PN_17/03
spektakl wyjazdowy: KRWAWE WESELE, rez. Bartosz Szydłowski
Teatr Rozrywki w Chorzowie, Duża Scena, godz. 19:00
PT_28/03
_SEN NOCY LETNIEJ, reż. Jacek Jabrzyk_godz. 17:00 *scena π
_....., reż. Paweł Kamza_godz. 19:00
SB_29/03
_....., reż. Paweł Kamza_godz. 19:00
ND_30/03
_SEN NOCY LETNIEJ, reż. Jacek Jabrzyk_godz. 17:00 *scena π
_....., reż. Paweł Kamza_godz. 19:00
Bilety: 20 i 15 zł
Rezerwacje: 012 425 03 20
Do nabycia: PIM (św. Jana 2), Teatr Łaźnia Nowa.
„KRWAWE WESELE…” na motywach dramatu Federico Garcia Lorci.
muzyczna opowieść o cygańskim sercu.
reżyseria: Bartosz Szydłowski
Projekt na motywach dramatu Garcii Lorci. Poetyckość hiszpańskiego pisarza. Odnajdziecie tu w muzyce nowohuckich Romów i historii nieszczęśliwej miłości oraz tragedii, która z niej wyniknęła.
ten spektakl to baśń,
przypowieść snująca się w rytmie cygańskiej pomany,
czyli pośmiertnych wspominków.
Prowadząca rola przewodnika-opowiadacza powierzona została Adamowi Kozłowskiemu. Artyści teatru Łaźnia Nowa spotkali młodego pieśniarza i muzyka podczas Taboru Pamięci w Szczurowej. W jego śpiewie usłyszeli to, czego poszukiwali w dramacie Lorci. Tak rozpoczęła się współpraca. W projekcie bierze również udział zespół Kale Jakha /czarne oczy/ pod kierownictwem Zenona Bołdyzera. Od kilkunastu lat jest on najaktywniejszą grupą romskich artystów w Nowej Hucie.
scenariusz i reżyseria : Bartosz Szydłowski
scenografia i inscenizacja: Małgorzata Szydłowska
oryginalna muzyka cygańska grana na żywo : Adam Kozłowski
i zespół „ KAŁE JAKHA”( Czarne Oczy) Zenona Bołdyzera w składzie: Franciszek Gabor, Zbigniew Gabor, Vasyle Ghiocel, Stefan Ghiocel, Paweł Mirga
aranżacja muzyczna, kompozycje i efekty dźwiękowe: Andrzej Bonarek
animacja komputerowa: Dawid Kozłowski
występują: Alicja Bienicewicz/Ziuta Zającówna, Tomek Radawiec, Adam Kozłowski, Kalina Hlimi-Pawlukiewicz, Mateusz Janicki / Wiktor Loga
Skarczewski, Tomasz Sobczak, Edyta Torhan, Edward Wnuk
„Według cygańskiej legendy dusze zmarłych ludzi zamieniają się w ptaki i krążą nad lasem. Czasem przysiadają wśród drzew, by snuć wspomnienia o niegdysiejszym życiu. Te pierwotne wierzenia, cygańskie pośmiertne wspominki, czyli pomany, stały się dla Bartosza Szydłowskiego punktem wyjścia do inscenizacji „Krwawego Wesela” F. G. Lorci. (…) Wszystko utrzymane zostało w konwencji baśniowej (…) ponieważ od samego początku wchodzimy w odrealniony świat, ptasie cechy ludzi zaczynają się naturalnie wpisywać w dawną opowieść. (…) Historie spoza świata ptasich duchów świetnie wpasowują się w konwencję przedstawienia. Przedstawienia, które porywa swoją tajemniczością i czymś, co można tylko określić cygańską duszą. Szaloną i zmysłową, o której tak pięknie śpiewa Adam Kozłowski.”
Magda Huzarska, Gazeta Krakowska, 1.10.2007
„Lorca napisał „Krwawe gody”, korzystając z autentycznych wydarzeń: dziewczyna wychodzi za mąż za człowieka, którego nie kocha. Jej małżeństwo jest zaaranżowane, a podczas wesela pojawia się dawny ukochany panny młodej. Prawdziwa miłość ozywa z taka intensywnością, że prowadzi do tragedii. Obaj rywalizujący o dziewczynę mężczyźni giną. (…) Historii zakochanego Cygana nie można opowiedzieć bez cygańskiej muzyki. (…) Miłość i śmierć można tylko wyśpiewać. Dlatego najważniejszą postacią jest Mulo, czyli opowiadacz (po romsku duch). W jego rolę wciela się Adam Kozłowski. Jest Romem, mieszka w Augustowie.”
Renata Radłowska, Gazeta Wyborcza, 17.08.2007
…………………………………………………………………………………….
Wiliam Shakespeare „Sen nocy letniej”
reżyseria: Jacek Jabrzyk
scenografia: Joanna Braun
asystent reżysera: Mateusz Janicki
występują: Karina Grabowska, Agata Myśliwiec, Karolina Sokołowska, Mirka Żak, Bolesław Brzozowski, Mateusz Janicki, Tomasz Nosiński/Łukasz Mazurek, Sławomir Sośnierz, Krzysztof Wieszczek
Współczesny człowiek, jego zmagania, pasje, namiętności i walka o własne marzenia odnalezione zostały przez Jacka Jabrzyka w klasycznym tekście Shakespeare’a. Baśniowa intryga odbędzie się tu i teraz, nabierze aktualności w surowych, industrialnych i odhumanizowanych podziemiach Łaźni Nowej.
W skład zespołu artystycznego wchodzą artyści teatrów krakowskich (Narodowego Starego Teatru, Teatru Bagatela) oraz absolwenci i studenci Wydziału Aktorskiego krakowskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej. Reżyser jest absolwentem Wydziału Reżyserii Dramatu PWST w Krakowie. W jego dorobku artystycznym znajduje się między innymi spektakl „Drugi upadek albo Godot akt III” z Jerzym Stuhrem i Jerzym Trelą w rolach głównych. Stworzenia scenografii i kostiumów do spektaklu podjęła się scenograf Joanna Braun.
baśń, intryga, letnia noc i sen Shakespeare’a… - POEZJA
surowe, odrapane hale podziemi Łaźni Nowej… - REALIA
absurdy, niezgodności, pasje, namiętności, marzenia… - CZŁOWIEK
tu role i karty rozdaje PUK… - WIZJA
tu odbędzie się wesele… - SPEKTAKL
…………………………………………………………………………………………………..
„……”
spektakl na podstawie WYZWOLENIA Stanisława Wyspiańskiego
reżyseria: Paweł Kamza
scenografia: Iza Kolka
muzyka: Paweł Moszumański
asystent reżysera: Tomek Sobczak
występują: Edyta Torhan, Tomek Radawiec, Tomek Sobczak, Wojtek Czarny, Barbara Krasińska
Spektaklem „……” Pawła Kamzy rozpoczynamy cykl spotkań z niezwykłym dramatem Stanisława Wyspiańskiego. WYZWOLENIE – to tekst, który wyznacza przestrzeń poszukiwań, prowadzi czytelnika na krawędzi iluzji i rzeczywistego bólu. To tekst, który zadaje poważne pytania na temat teatru, roli sztuki i odpowiedzialności artysty. Dla wielu dramat Wyspiańskiego jest archaiczną ramotą, zniewoloną wybitną interpretacją teatralną Konrada Swinarskiego. My jednak wierzymy w jego magiczną siłę, która może wyznaczyć teatralną przestrzeń pomiędzy MANIFESTEM, a SPOWIEDZIĄ. To nowocześnie napisany tekst, którego przesłanie stawia najwyższe wymagania przed artystami. Stąd pomysł, aby przeprowadzić w roku 2008 otwartą, artystyczną debatę inspirowaną „Wyzwoleniem”. W przeciągu roku kilku artystów podejmie to wyzwanie, a rezultaty swojej pracy przedstawią w różnych formach: od teatralnych i filmowych po plastyczne. Zaczyna Paweł Kamza.
Ostra ocena społeczeństwa dokonana przez Wyspiańskiego jest nadal aktualna. Coraz marniejsze cele, coraz więcej wokół nas koniunktury i łatwizny. Żyjemy jak drobnoustroje. Którędy prowadzi inna droga? Kto, jeśli w ogóle jest to możliwe, ma rozpalić pochodnię i pokazać nowe kierunki? A co może zaproponować teatr? Przyjrzyjmy się twarzom aktorów. Pięć osób na scenie. Każda mówić będzie we własnym imieniu i o sobie, ale tekstem Wyspiańskiego. Akt ofiarowania jest silniejszym znakiem i drogowskazem niż zideologizowane manifesty. Paweł Kamza podąża za widoczną w tekście intuicją Wyspiańskiego, który szczególną rolę przypisywał kobiecie. Wokół tego wątku organizowane jest przedstawienia. Kim jest Konrad? KONRAD JEST KOBIETĄ…Magdalena (Madzia) Podziewska edytował(a) ten post dnia 07.03.08 o godzinie 11:57