Magdalena Gościniak

Magdalena Gościniak komunikacja,
kreacja, relacje,
wiarygodność,
lojalność >>...

Temat: Festiwal Genius Loci CHILDREN OF THE REVOLUTION!

3...
2...
1...
0...

Festiwal Genius Loci
CHILDREN OF THE REVOLUTION
24-29 października 2008


Teatr Łaźnia Nowa / os. Szkolne 25 / Kraków – Nowa Huta / http://laznianowa.pl

Genius Loci
sztandarowy festiwal
Łaźni Nowej
wprowadzi do królewskiego miasta
rewolucyjne chorągwie!

w teatralnym fermencie, puczu i insurekcji
swój udział zapowiedzieli m. in:
Makbet, Danton i Robespierre,
Urlike Meinhof i bohaterowie RAF-u,
Człowiek-Wiewiórka i Napoleon Bonaparte
Policjant Józef… oraz kastraci.

Czy REWOLUCJA jest jeszcze możliwa? Z czym walczy i w imię czego?
Wskakuje na barykady z dumnymi hasłami na sztandarach,
czy zagryza je słodkim ciasteczkiem, oglądając telewizyjne relacje?

Odkrywamy DUCHA REWOLUCJI!
Przyglądamy się jej dzieciom!
Bierzemy pod lupę jej mechanizmy!

7 rewolucyjnych spektakli
już w październiku
w rewelacyjnej odsłonie Geniusa Loci!

Bojowniku o lepsze jutro - przerwij pracę,
przyjdź do Łaźni i weź udział w rozruchach!
Bilety na poszczególne zamieszki
oraz karnety na całość kampanii
już w sprzedaży!!!!



Obrazek


24.paź_Sprawa Dantona_Paweł Łysak (Teatr Polski, Bydgoszcz)_Łaźnia Nowa_19:00

25.paź_Śmierć Człowieka-Wiewiórki_Natalia Korczakowska (Teatr Jeleniogórski, Jelenia Góra)_Łaźnia Nowa_19:00

UWAGA! po spektaklu „Śmierć Człowieka-Wiewiórki” odbędzie się dyskusja współorganizowana przez Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego na temat: NA JAKĄ REWOLUCJĘ CZEKAMY?

26.paź_Sprawa Dantona_Jan Klata (Teatr Polski, Wrocław)_Łaźnia Nowa_19:00

27.paź_Lustracja_Krzysztof Kopka (Teatr Modrzejewskiej, Legnica)_
Teatr Ludowy_17:00

27.paź_Szary Automobil_Claudio Valdés Kuri (Certain Inhabitants’ Theatre, Meksyk)_Łaźnia Nowa_20:00

28.paź_Makbet: Kim jest ten człowiek we krwi?_Paweł Szkotak (Teatr Biuro Podróży, Poznań)_Aleja Róż_19:00

29.paź_Potwory i cuda: historia kastratów_Claudio Valdés Kuri (Certain Inhabitants’ Theatre, Meksyk)_Łaźnia Nowa_19:00

karnety na całość kampanii: 100PLN
bilety na poszczególne zamieszki:
normalny: 30PLN (w dniu rozruchów: 40PLN)
ulgowy: 20PLN (w dniu rozruchów: 30PLN)

REZWERACJE: 012 680 23 41, rezerwacja@laznianowa.pl

_________________________________________________________________
a teraz kilka szczegółów ;)

SPRAWA DANTONA
/ Teatr Polski im. H. Konieczki / Bydgoszcz / 140 min

Bierzcie sprawy w swoje ręce! Rewolucja trwa! Czemu wolność i
równość stają w konflikcie? Czemu polityka nigdy się nie daje?
Czemu niszczy ludzi i ich życiorysy? W widowisku Łysaka każdy z
widzów musi zadecydować, po której stronie konfliktu się opowiada. Tłum wprzęgnięty zostaje w wydarzenia polityczne. Wolność nie jest tu niczym oczywistym, a rewolucja dokonuje się
właśnie teraz. Czy teatralna publiczność zawalczy o wolność? Czy też zagryzie ją batonikiem i kiełbaskami „za państwowe pieniądze”?


Obrazek

reżyseria: Paweł Łysak
scenografia: Paweł Wodziński
dramaturgia: Łukasz Chotkowski
muzyka: Paweł Mykietyn
reżyseria światła: Robert Łosicki
występują: Mieczysław Franaszek, Grzegorz Gierak, Paweł L. Gilewski, Artur Krajewski, Jerzy Pożarowski, Małgorzata Trofimiuk, Marek Tynda, Jakub Ulewicz, Małgorzata Witkowska, Karolina Adamczyk, Michał Czachor, Dominika Biernat, Mateusz Łasowski, Marcin Zawodziński, Maciej Radel, Marta Ścisłowicz, Łukasz Gajdzis, Alicja Mozga

ŚMIERĆ CZŁOWIEKA-WIEWIÓRKI
/ Teatr Jeleniogórski / Jelenia Góra / 90 min

Człowiek-Wiewiórka i opowieść o niemieckich rewolucjonistach-terrorystach RAF-u (Frakcja Czerwonej Armii), wysadzających w latach 70. domy handlowe. Konsumpcja, korporacje i kapitalistyczna globalizacja. Mały, praktyczny Człowiek-Wiewiórka to zapracowany obywatel, który patrzy na ceny, marki produktów i pragnie świętego spokoju. To właśnie jego codziennie mordują terroryści. I to on co dzień na nowo się odradza. Korczakowska pyta o przemoc, cierpienie zadawane nieustannie przez bezmyślnych ludzi, odurzających się poczuciem misji.

Obrazek

reżyseria i opracowanie muzyczne: Natalia Korczakowska
scenografia: Justyna Łagowska
aranżacja przestrzeni i kostiumy: Anna Met
opieka dramaturgiczna: Joanna Wichowska, Wojtek Zrałek-Kossakowski
występują: Lidia Schneider, Magdalena Kuźniewska, Piotr Żurawski, Andrzej Kępiński, Jarosław Dziedzic, Robert Mania, Anna Ludwicka

SPRAWA DANTONA
/ Teatr Polski / Wrocław / 160 min
Jak wyglądają mechanizmy rewolucji? Klata wśród scen i gagów
slapstickowej komedii i horroru klasy D ostrzega przed wszelkimi
przewrotami o totalnym zasięgu – również w sferze kultury. Bo polityka to kabaret i estrada, poparcie zdobywa się tu tandetnymi
środkami. Grupa Dantona tańczy więc balecik, a grupa Robespierre’a – gdy zawiodą legalne środki – wkracza na scenę z piłami motorowymi. Przeciwnicy tłuką się nie tyle o idee, co o przywództwo w stadzie. I pada tylko jedna kropla krwi - kiedy Danton zacina się podczas depilacji nóg.


Obrazek

opracowanie tekstu, reżyseria, sample i skrecze mentalne: Jan Klata
opracowanie tekstu, dramaturgia: Sebastian Majewski
scenografia: Mirek Kaczmarek
ruch sceniczny: Maćko Prusak
reżyseria światła: Justyna Łagowska
koordynator projektu: Hanna Frankowska
występują: Kinga Preis, Anna Ilczuk, Katarzyna Strączek, Marcin Czarnik, Wiesław Cichy, Wojciech Ziemiański, Bartosz Porczyk, Andrzej Wilk, Tadeusz Szymków, Edwin Petryka, Zdzisław Kuźniar (gościnnie), Mirosław Haniszewski, Rafał Kronenberger, Michał Opaliński, Michał Mrozek

LUSTRACJA
/ Teatr im. H. Modrzejewskiej / Legnica / 120 min
Teczkowy fenomen ostatnich lat, w którym sprawiedliwym i prawym jest ten, kto szybciej nazwie siebie sprawiedliwym i prawym, a sąsiedzko – medialne samosądy dokonują się prosto i niespektakularnie. Wielki proces historyczny składa się z nieporozumień, plotek i małych świństw. Grzebanie w ludzkich życiorysach, wywlekanie brudów na światło dzienne, brudzi jednak
i tego, kto w nich grzebie. A do schroniska Brata Alberta trafiają wszyscy, to ono jest żywym archiwum prawdziwych, a nie urojonych grzeszników, Innym Przytułkiem Narodowym.


Obrazek

reżyseria: Krzysztof Kopka
scenografia: Ewa Beata Wodecka
muzyka: Bartek Straburzyński
reżyseria światła: Władysław Sajda
slajdy: Edyta Biedroń
występują: Tadeusz Ratuszniak, Anita Poddębniak, Małgorzata Urbańska, Katarzyna Dworak, Magda Skiba, Rafał Cieluch, Paweł Palcat, Bogdan Grzeszczak, Jakub Kotyński, Paweł Wolak, Joanna Gonschorek, Zuza Motorniuk, Gabriela Fabian, Magda Biegańska, Łukasz Węgrzynowski, Anita Poddębniak, Małgorzata Urbańska

SZARY AUTOMOBIL
/ Certain Inhabitants’ Theatre / Meksyk / 90 min
Teatr z Meksyku zabierze nas w podróż szarym automobilem, w którym poruszał się gang terroryzujący ludność w chaotycznych czasach meksykańskiej rewolucji w początkach ubiegłego stulecia.
Klasyczny, niemy film z 1919 roku zestawiony jest tu z improwizacją na pianinie oraz żywą grą aktorów, podkładających głos pod wszystkie postacie z ekranu - zgodnie z japońską tradycją teatru Benshi. To wielojęzyczna wyprawa poprzez czas rebelii, buntu i nadziei. Spektakl był prezentowany na całym świecie w specjalnych wersjach językowych dla danego kraju. Tak będzie i tym razem!


Obrazek

reżyseria: Claudio Valdés Kuri
scenariusz: Sofía González de León, Irene Akiko Iida, Enrique Arreola, Claudio Valdés Kuri
opracowanie muzyczne: Claudio Valdés Kuri
adaptacja i przygotowanie pianina: Ernesto Gómez Santana
produkcja: Igor Lozada
kostiumy: María Rosa Manzini
reżyseria światła: Ángel Ancona
występują: Raúl Román, Gastón Yanes, Javier Medina, Kaveh Parmas, Edwin Calderón, Miguel Ángel López, Luis Fernando Villegas

MAKBET: KIM JEST TEN CZŁOWIEK WE KRWI?
/ Teatr Biuro Podróży / Poznań / 60 min
Szczudlarze, motocykle z II Wojny Światowej i Makbet - ambitny
żołnierz, któremu podoba się wizja szybkiego awansu i łączących się z nim splendorów, ale który nie domyśla się, że droga wskazana przez czarownice, rozkręci machinę zbrodni. To
uniwersalna, plenerowa opowieść o mrocznej stronie duszy człowieka. O jego podatności na czynienie zła. O władzy - przemocy, czymś dla ludzi i przeciw nim jednocześnie. O władzy – wytworze cywilizacji opartym na najniższych instynktach. O władzy – artefakcie, który można stworzyć z niczego, kiedy wszystko już jest stracone.


Obrazek

reżyseria: Paweł Szkotak
muzyka: Wiki Nowikow
scenografia: Teatr Biuro Podróży
współpraca scenograficzna: Iza Kolka
występują: Piotr Kaźmierczak, Barbara Krasińska, Barbara Prądzyńska, Marta Strzałko, Mateusz Felsmann, Krystian Wieczyński, Jakub Papuga, Tomasz Wrzalik, Piotr Kaźmierczak, Bartosz Borowski, Michał Kaleta, Łukasz Kowalski, Jarosław Siejkowski, Małgorzata Wilczyńska Goś (mezzosopran)

POTWORY I CUDA: HISTORIA KASTRATÓW
/ Certain Inhabitants’ Theatre / Meksyk / 105 min
Historia cudownych dzieci - kastratów. Opowieść o trzech wiekach - rozwoju, rozkwicie i nadmiarze, a w końcu zmierzchu uznawanych za szczyt artyzmu głosach „uświęconych potworów”, zmodyfikowanych chirurgicznym cięciem. System, który kastruje dla
piękna. System, który zniewala naturę. System, który musi doprowadzić do rewolucji… a jej ofiarami będą w pewnym sensie również sami widzowie.


Obrazek

reżyseria: Claudio Valdés Kuri
opracowanie muzyczne: Magda Zalles
produkcja: Igor Lozada, Jorze Vázquez
kostiumy: Mario Iván Martinem
reżyseria światła: Matías Gorlero
taniec barokowy: Alan Stark
występują: Raúl Román, Gastón Yanes, Javier Medina, Kaveh Parmas, Edwin Calderón, Miguel Ángel López, Luis Fernando Villegas

REWOLUCJĘ WSPIERAJĄ:
Kraków
MKiDN
PO Promocja Twórczości
PUHiT
Impel
Filmotechnika
Gazeta wyborcza.PL
Głos. tygodnik nowohucki
Antyradio
TVP Kraków
zyciekrakowa.pl
terazhuta.pl
kulturatka.pl
e-teatr.pl
Independent.pl
Onet.pl

Obrazek
Magdalena (Madzia) Podziewska edytował(a) ten post dnia 30.09.08 o godzinie 14:41
Magdalena Gościniak

Magdalena Gościniak komunikacja,
kreacja, relacje,
wiarygodność,
lojalność >>...

Temat: Festiwal Genius Loci CHILDREN OF THE REVOLUTION!

OSTATNIA SZANSA!
biletów na Klatę ("Sprawa Dantona", pt.24.10) i na Korczakowską ("Śmierć Człowieka-Wiewiórki", sb.25.10) niestety już nie ma :(

Jeśli macie chęć wybrać się na jakiś z pozostałych spektakli, to bardzo proszę o naprawdę błyskawiczną reakcję!

Aha, jeszcze tylko parę słów o sobotniej dyskusji:

NA JAKĄ REWOLUCJĘ CZEKAMY?
25 października_godz. 21.00, po spektaklu "Śmierć Człowieka-Wiewiórki"
Łaźnia Nowa, os. Szkolne 25, Nowa Huta

>>>>dyskusja współorganizowana przez Instytut Teatralny
im. Z. Raszewskiego

Prowadzący: Kacper Kutrzeba

Paneliści:
• Jan Klata
• Ewa Majewska
• Paweł Passini


Czy wraz z końcem historii można mówić o końcu rewolucji?

Czy wręcz przeciwnie – czekamy na kolejną,?

Czy rewolucje będą aksamitne, goździkowe, pomarańczowe?

Czy jeszcze kiedykolwiek dojdzie do przewrotów z bronią w ręku?

Czy też walczyć będziemy już wyłącznie na słowa i informacje, a wygrywać będzie ten, kto dysponuje szybszym łączem transferującym dane?

NA JAKĄ REWOLUCJĘ CZEKAMY?


Jan Klata (1973)
Absolwent Wydziału Reżyserii krakowskiej PWST. Debiutował jako dramatopisarz „Słoniem zielonym” wyróżnionym w konkursie Wrocławskiego Teatru Współczesnego i miesięcznika „Dialog” w 1985 r. Jest autorem „Uśmiechu grejpfruta”, który zdobył nagrodę w konkursie dramatopisarskim Teatru Polskiego we Wrocławiu. Asystował Krystianowi Lupie (Płatonow wiśniowy i oliwkowy, PWST Kraków), Jerzemu Grzegorzewskiemu (La bohem, Teatr Studio, Warszawa), Jerzemu Jarockiemu (Grzebanie, Narodowy Stary Teatr, Kraków). Samodzielnie debiutował w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu (Mikołaj Gogol, Rewizor, 2002). Tam wyreżyserował także …córkę Fizdejki wg Witkacego (2004). We Wrocławiu zrealizował Lochy Watykanu André Gide’a (2004) i Nakręcaną pomarańczę wg Anthon’ego Burgessa (2005) oraz Transfer! wielokrotnie nagradzany, m. in. na Festiwalu Prapremier 2007. W Teatrze Wybrzeże przygotował H. wg Hamleta (w hali Stoczni Gdańskiej) oraz Fanta$ego Juliusza Słowackiego (2005).
W Narodowym Starym Teatrze powstały Trzy stygmaty Palmera Eldritcha wg Ph. K. Dicka, prezentowane w czasie Festiwalu Prapremier 2006. oraz Oresteja Ajschylosa (2007). W TR Warszawa wyreżyserował własny tekst Weź, przestań (2006) oraz Szewcy u bram wg Witkacego (2007). Za granicą pracował w Schauspielhaus w Gratzu, gdzie powstał jego Ryszard III Wiliama Szekspira (2006). Ostatnim spektaklem Klaty była Sprawa Dantona Stanisławy Przybyszewskiej zrealizowana we wrocławskim Teatrze Polskim.

Jan Klata jest laureatem paszportu „Polityki” 2006 za „nowatorskie i odważne odczytywanie klasyki, za pasję i upór, z jakim diagnozuje stan polskiej rzeczywistości i bada siłę narodowych mitów”.

...

Paweł Passini (1977)
Absolwent Wydziału Reżyserii warszawskiej AT. Wcześniej studiował filozofię i kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Związany z Ośrodkiem Praktyk Teatralnych Gardzienice i Ośrodkiem Badania Twórczości Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu. Pracował m.in. w Izraelu, Finlandii, Belgii, Niemczech i Rumunii. Wyreżyserował m.in. Zbrodnię z premedytacją Witolda Gombrowicza w Teatrze Miejskim w Gdyni (2004), Klątwę Stanisława Wyspiańskiego (2004) i Ifigenię w Aulidzie Eurypidesa (2005) w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu, Nie-Boską Komedię Zygmunta Krasińskiego w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie (2005), Amszela Kafkę (współautorstwo z Tomaszem Gwincińskim, 2006) w Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz Odpoczywanie (2007) w Teatrze Łaźnia Nowa w Krakowie.

Laureat Złotej Maski za najlepszy spektakl sezonu 2005/06 za “Ifigenię w Aulidzie” oraz Nagrody Głównej XXIX Opolskiego Festiwalu Konfrontacje Klasyki za reżyserię “Klątwy”. Twórca pierwszego w Europie teatru internetowego neTTheatre. Laureat nagrody indywidualnej XIV Ogólnopolskiego konkursu na wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej za „Odpoczywanie”.

...

Ewa Majewska (1978)
Filozofka, feministka. Wykłada filozofię na Uniwersytecie Szczecińskim. Wolontariuszka polskich Indymediów, działaczka sekcji kobiecej Komitetu Pomocy i Obrony Represjonowanych Pracowników. Autorka raportu o przemocy wobec kobiet w rodzinie i relacjach intymnych dla polskiego oddziału Amnesty International (2005). Publikowała m.in. w „Bez dogmatu”, „Czasie Kultury”, „Etyce”, „Krytyce Politycznej”, „Lewą Nogą”, „Obiegu” i „Zadrze” oraz w antologiach: Kobiety, feminizm, media (Poznań-Wrocław 2005), Media i władza (Warszawa 2006), Re: internet - społeczne aspekty medium (Warszawa 2006). Współredaktorka (z Jankiem Sową) zbioru Zniewolony umysł 2 (Kraków 2007) i (z Martinem Kaltwasserem i Kubą Szrederem) zbioru Futuryzm miast przemysłowych (Kraków 2007). Autorka m.in. projektu Cała naprzód ku skrajnej prawicy (2005), w ramach którego powstał film – zapis rozmów obracających się wokół analogii między Polską roku 2005 a Republiką Weimarską. Był pokazywany w Weimarze na festiwalu Uwaga, Polen Kommen! (2005. Prowadzi bloga http://psychogeografia.wordpress.com/

Następna dyskusja:

FESTIWAL GENIUS LOCI 2007




Wyślij zaproszenie do