Sylwia
W.
główny księgowy,
"ANITA
konto usunięte
Temat: Udział w kosztach przygotowalni formy na opakowania
Witam sedrecznie.Ja miałem u siebie w firmie identyczną sytuację. Tylko ... trochę inaczej ją rozwiązałem. Otóż formę wtryskową zakupiłem z własnych środków i umieściłem ją w środkach trwałych.(cały czas amortyzuje się)
Nie wiem, czy u Ciebie w firmie robiliście dokładną analizę rynku usług wtryskarskich, ale gwarantuję, że i tak poniesiecie koszt tej formy w cenie opakowań. Mało tego, wiążecie się z jednym dostawcą.
Ja np. po roku współpracy z jednym usługodawcą znalazłem innego tańszego, no i bez problemu zabrałem swoją formę i udostępniłem nowemu dostawcy. (to tak na marginesie)
Pewnie niewiele Ci pomogę (niestety nie jestem księgowym, ale chyba najistotniejsze jest kto ma być właścicielem tej formy wtryskowej. Jeżeli jest to zaliczka to wygląda, że Wy. A jeżeli jest to udział w czyjejś inwestycji to nie wiem. :-)
konto usunięte
Temat: Udział w kosztach przygotowalni formy na opakowania
Otrzymaliśmy fakturę od producenta opakowań na zaliczkę na budowę formy wtryskowej opakowania, które ma być specjalnie dla nas produkowane. Faktura opiewa na 81.000,00 netto + VAT i stanowi to 30% wartości budowanej formy.
Nie jest to faktura zaliczkowa poniewaz zostala wystawiona przed otrzymaniem jakiejkolwiek platnosci. W zasadzie jest ona "wezwaniem do zaplaty". Prawo do odliczenia podatku z tej FV oczywiscie przysluguje, nalezy jednak pamietac, iz jest ono zawieszone do momentu "nabycia prawa do rozporzadzania" ta forma jak wlasciciel.
Producent opakowań nie chciał sam ponieść kosztów przygotowalni tej formy, ponieważ to wzór tworzony specjalnie dla nas. W ten sposób producent chciał nas zobowiązać do zakupu w przyszłości, gdyż po zakupieniu określonej ilości tych opakowań, ich producent będzie nam udzielał dodatkowego rabatu, w celu zrekompensowania poniesionego
wydatku. Proszę o pomoc jak powinnam ująć w księgach powyższą fakturę i jak potraktować ją pod względem podatków. Zaznaczam, że faktura została wystawiona z datą 12/2007, dotychczas nie została zapłacona, producent rozpoczął w 2007 roku dostarczanie nam tych opakowań. Z góry dziękuję za pomoc.
Wlasciwie to jest to rozmowa na telef.:) Musialbym jeszcze zerknac poznac postanowienia umowy o ile istnieja :)
Prosze o kontakt na priv.
Podobne tematy
-
Księgowość nudna? A może... » Wybór formy opodatkowania -
-
Księgowość nudna? A może... » wybór formy rozliczenia z us -
-
Księgowość nudna? A może... » Zmiana formy opodatkowania po 20 stycznia -
-
Księgowość nudna? A może... » Moment ujęcia wynagrodzeń w kosztach w KPiR -
-
Księgowość nudna? A może... » Rozliczanie w kosztach działalności faktur za... -
-
Księgowość nudna? A może... » Opakowania zwrotne. -
-
Księgowość nudna? A może... » udział głównego księgowego w spotkaniach RAdy NAdzorczej -
-
Księgowość nudna? A może... » Szkoła gowork.pl i ich kurs księgowości, brał ktoś... -
-
Księgowość nudna? A może... » Kto bierze udział w inwentaryzacji -
Następna dyskusja: