Anna Marco

Anna Marco Bibliotekarka

Temat: Uczyć czy nauczyć? - nowatorskie metody wprowadzania...


Obrazek

Na rynku wydawniczym jest bogata literatura służąca do szeroko rozumianego nauczania języków obcych. Dominuje tutaj język angielski jako najpopularniejszy. Obok podręczników dla uczących się języków jest także szereg wydawnictw dla nauczycieli i lektorów. Takim podręcznikiem czy poradnikiem jest właśnie pozycja pod tytułem Uczyć czy nauczyć. Jest to książka w formie cyfrowej, której objętość i zakres tematyczny jest może skromny ale za to można powiedzieć iż skupią się na najważniejszych kwestiach dotyczących nauczania języków obcych. Jak w tytule książka podnosi sprawę efektywności nauczania języka obcego w trakcie lekcji. W zasadzie większość objętości tej pozycji wydawniczej to praktyczne przykłady prowadzenia dialogów w języku angielskim ale są też porady na temat psychologii wykładania i prowadzenia lekcji. Na czoło wysuwa się tutaj sprawa relacji nauczyciela lub lektora z uczniami, kursantami. Nauczyciel nie może sobie pozwolić aby uczniowie dominowali w trakcie lekcji dlatego trzeba koniecznie zdobyć autorytet. Autorytet zdobywa się poprzez odpowiednią, pewna siebie postawę oraz zaimponowanie grupie swoją wiedzą i osobowością. Imponować zwłaszcza trzeba osobom będącym nieformalnymi przywódcami w grupie. Ów autorytet jest potrzebny nie aby zaznaczyć jakąś dominację ale w celu zdobycia zainteresowania i zaangażowania uczniów. Książka ta może okazać się przydatna szczególnie początkującym nauczycielom i lektorom języków obcych. Chociaż nie porusza zbyt wielu spraw dogłębnie to jednak kiedy wziąć ją poważnie to na jej podstawie można nauczyć się prowadzenia zajęć i to dosyć konkretnie.