konto usunięte

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

Łukasz Miszczyk:
Agata W.:
... chcę ale nie mogę - Mechaniczna pomarańcza...
Próbowałam, po wielokroć, bo chciałabym sprawdzić o co chodzi... no nie mogę... ;)
Chodzi o rzecz w sumie nienową: próba ukazania umysłu socjopaty i analiza źródeł przemocy.

Spróbuj przeczytać książkę. MSZ dużo lepsza. Film też jakoś do mnie nie trafił.

Oooo!!! Jest też książka! ;)
Może będzie łatwiej, przyznaję że w filmie nieco zrażał mnie oldschoolowy styl zdjęć, sczenografii, kostiumów, itd.... Czytając książke można zobaczyć to wszystko po swojemu :)

konto usunięte

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

Agata W.:
Łukasz Miszczyk:
Agata W.:
... chcę ale nie mogę - Mechaniczna pomarańcza...
Próbowałam, po wielokroć, bo chciałabym sprawdzić o co chodzi... no nie mogę... ;)
Chodzi o rzecz w sumie nienową: próba ukazania umysłu socjopaty i analiza źródeł przemocy.

Spróbuj przeczytać książkę. MSZ dużo lepsza. Film też jakoś do mnie nie trafił.

Oooo!!! Jest też książka! ;)
Może będzie łatwiej, przyznaję że w filmie nieco zrażał mnie oldschoolowy styl zdjęć, sczenografii, kostiumów, itd.... Czytając książke można zobaczyć to wszystko po swojemu :)


P.S.
Faktycznie, jest!
Recenzje bardzo zachęcające, np:"Książka po prostu fantastyczna. Sam fakt, że była zakazana w Polsce powinien zachęcić do przeczytania. Bardzo dobrze pokazany proces prania mózgu."
;)
Piotr Waldemar Z.

Piotr Waldemar Z. filmowiec
(montażysta,
reżyser,
scenarzysta,
fotograf)

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

Agata W.:
... w filmie nieco zrażał mnie oldschoolowy styl zdjęć, sczenografii, kostiumów, itd....

A mnie zraża oldschoolowy styl kreski malowideł w jaskiniach w Lascaux. Kompletnie nie rozumiem, jak oni mogli tak rysować?

Albo taki Chaplin? Jak on staromodnie inscenizował!
Piotr Waldemar Z.

Piotr Waldemar Z. filmowiec
(montażysta,
reżyser,
scenarzysta,
fotograf)

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

Łukasz Miszczyk:
Piotr Waldemar Zajączkowski:
ktos tu napisal, ze obywatel kane to najbardziej przeceniany film wszechczasow, a zapewne nie zdaje sobie sprawy, ze bez niego nie byloby tarantino itp.
Raczej arbitralny sąd. Ciekawe, czy Tarantino też tak to widzi.

Zapewniam, że ma świadomość z czego czerpie...

Postmodernizm polega na żonglerce konwencjami i miksowaniu kawałków cytatów - tak jak np. DJ na talerzach,który korzysta z kawałków led zeppelin, bez źródeł nie może istnieć. taki jest tarantino i doskonale o tym wie, i robi to dobrze.

konto usunięte

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

Aldona L.:
Nie no dobry temat, czego od niego chcecie.

Wiem o co chodzi.

Weźmy taki film "Być jak John Malkovich". Ludzie się tym zachwycają (8/10 pkt na filmweb), a ja po jego obejrzeniu chciałam go wywalić przez okno. I wszystko.

Można nie dyskutować o tym, czy ktoś ma zły czy dobry gust, ale o tym co kogo interesuje i dlaczego to chyba można ;pAldona L. edytował(a) ten post dnia 29.05.08 o godzinie 18:45

Ależ oczywiście :)

konto usunięte

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

Agata W.:
Irek K.:

moje typy na uznane filmy, których nie trawię:
- "Inland Empire" Lyncha, choć może powinienem obejrzeć min. 2 razy, żeby go zjechać,
Obawiam się, że nawet wielokrotne obejrzenie tego fimu nie wystarczy, żeby odważyć się go zjechać ;)
- jakieś Kill Bille i inne filmy przesycone przemocą od Tarantino,
Zauważ, że przemoc w filmach Rodriguaza i Tarantino to "inna" przemoc. Nie jest realna, cały czas czujesz, że to się dzieje "na niby", nikt nie chce żebyś uwierzył, że "to się dzieje naprawdę".

wolę przemoc i fantazję Tarantino niż kopanie Seagala ;DD
to jest w ogóle kompletnie nieporównywalne.
albo finezja "Pani Zemsty", przemoc też może być sztuką;)

konto usunięte

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

Piotr Waldemar Zajączkowski:
Agata W.:
... w filmie nieco zrażał mnie oldschoolowy styl zdjęć, sczenografii, kostiumów, itd....

A mnie zraża oldschoolowy styl kreski malowideł w jaskiniach w Lascaux. Kompletnie nie rozumiem, jak oni mogli tak rysować?

Albo taki Chaplin? Jak on staromodnie inscenizował!

Heh! jest taka cienka linia... między tym co jeszcze pamiętasz z dzieciństwa, a teraz wydaje ci sie przestarzałe i ohydne, a tym co znasz z opowiadań z młodości rodziców/dziadków/itp. i to jest uroczo oldschoolowe i fascynujące...

Sorry, ale dla mnie 1971 to właśnie ten obciachowy okres stylistyczny... ;)

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

Piotr Waldemar Zajączkowski:
Łukasz Miszczyk:
Piotr Waldemar Zajączkowski:
ktos tu napisal, ze obywatel kane to najbardziej przeceniany film wszechczasow, a zapewne nie zdaje sobie sprawy, ze bez niego nie byloby tarantino itp.
Raczej arbitralny sąd. Ciekawe, czy Tarantino też tak to widzi.

Zapewniam, że ma świadomość z czego czerpie...
Postmodernizm polega na żonglerce konwencjami i miksowaniu kawałków cytatów - tak jak np. DJ na talerzach,który korzysta
z kawałków led zeppelin, bez źródeł nie może istnieć. taki jest tarantino i doskonale o tym wie, i robi to dobrze.

Nie no,Tarantino jest mistrzem scen.
Rzeczywiści między innymi zainspirował się Obywatelem Kainem, jak sam mówił, ale nie całym filmem...Pomysłowość Wellsa polegała na niechronologicznym ustawieniu pierwszej i ostatniej sceny. Dla tych co nie widzieli: film zaczyna się od śmierci głównego bohatera, i dopiero na końcu filmu autor wraca do tej sceny. Znaczenie dla filmu jest tu zasadnicze, zwłąszcza tego, co mówi na lożu śmierci.
Tarantino z tego co słyszałam z wywiadu z nim przeprowadzonego pracował w videotece. A tam jak wiadomo trzeba nowe filmy klasyfikować gatunkowo. W związku z czym Tarantino po obejrzeniu jednej, dwóch scenach był w stanie powiedzieć czy jest to dramat, horror czy komedia. Stał się mistrzem scen...
Pulp Fiction jest dla mnie genialnym filmem, ale musiałam go z 5 razy obejrzeć, żeby docenić jego wartośc, nie rozrywkową, ale właśnie artystyczną, zwłaszcza pod względem konstrukcji.

Czytając powyższe komentarze nie zauważyłam, by ktos podważał pomysłowość i wartość jego filmów.

Po prostu komuś sie nie podoba. I tyle:)
Piotr Waldemar Z.

Piotr Waldemar Z. filmowiec
(montażysta,
reżyser,
scenarzysta,
fotograf)

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

Magda K.:
Piotr Waldemar Zajączkowski:
Łukasz Miszczyk:
Piotr Waldemar Zajączkowski:
ktos tu napisal, ze obywatel kane to najbardziej przeceniany film wszechczasow, a zapewne nie zdaje sobie sprawy, ze bez niego nie byloby tarantino itp.
Raczej arbitralny sąd. Ciekawe, czy Tarantino też tak to widzi.

Zapewniam, że ma świadomość z czego czerpie...
Postmodernizm polega na żonglerce konwencjami i miksowaniu kawałków cytatów - tak jak np. DJ na talerzach,który korzysta
z kawałków led zeppelin, bez źródeł nie może istnieć. taki jest tarantino i doskonale o tym wie, i robi to dobrze.

Nie no,Tarantino jest mistrzem scen.
Rzeczywiści między innymi zainspirował się Obywatelem Kainem, jak sam mówił, ale nie całym filmem...Pomysłowość Wellsa polegała na niechronologicznym ustawieniu pierwszej i ostatniej sceny. Dla tych co nie widzieli: film zaczyna się od śmierci głównego bohatera, i dopiero na końcu filmu autor wraca do tej sceny. Znaczenie dla filmu jest tu zasadnicze, zwłąszcza tego, co mówi na lożu śmierci.
Tarantino z tego co słyszałam z wywiadu z nim przeprowadzonego pracował w videotece. A tam jak wiadomo trzeba nowe filmy klasyfikować gatunkowo. W związku z czym Tarantino po obejrzeniu jednej, dwóch scenach był w stanie powiedzieć czy jest to dramat, horror czy komedia. Stał się mistrzem scen...
Pulp Fiction jest dla mnie genialnym filmem, ale musiałam go z 5 razy obejrzeć, żeby docenić jego wartośc, nie rozrywkową, ale właśnie artystyczną, zwłaszcza pod względem konstrukcji.

Czytając powyższe komentarze nie zauważyłam, by ktos podważał pomysłowość i wartość jego filmów.

Po prostu komuś sie nie podoba. I tyle:)

"Pomysłowość" Kopernika też polegała na tym, że odwrócił kolejność....
Ireneusz Krajewski

Ireneusz Krajewski CMO w startupie
ConnectorIO i
właściciel w
iKreacja

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

Ewa S.:
Agata W.:
Irek K.:

moje typy na uznane filmy, których nie trawię:
- "Inland Empire" Lyncha, choć może powinienem obejrzeć min. 2 razy, żeby go zjechać,
Obawiam się, że nawet wielokrotne obejrzenie tego fimu nie wystarczy, żeby odważyć się go zjechać ;)
- jakieś Kill Bille i inne filmy przesycone przemocą od Tarantino,
Zauważ, że przemoc w filmach Rodriguaza i Tarantino to "inna" przemoc. Nie jest realna, cały czas czujesz, że to się dzieje "na niby", nikt nie chce żebyś uwierzył, że "to się dzieje naprawdę".

wolę przemoc i fantazję Tarantino niż kopanie Seagala ;DD
to jest w ogóle kompletnie nieporównywalne.
albo finezja "Pani Zemsty", przemoc też może być sztuką;)


no i robi się właśnie dyskusja o gustach,
a o gustach przecież się nie dyskutuje

ja pisałem, że tych filmów nie trafię, bo taki mam gust - o to chodziło w tym wątku

można lubić Tarantino - ja nie lubię tej estetyki, ale zgadzam się, że przemoc można pokazywać w filmach - nie mam nic przeciwko

jak dla mnie w bardziej interesujący sposób robią to Haneke, czy Cronenberg

tyle. rzecz gustu, upodobań.

konto usunięte

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

Irek K.:
Ewa S.:
Agata W.:
Irek K.:

moje typy na uznane filmy, których nie trawię:
- "Inland Empire" Lyncha, choć może powinienem obejrzeć min. 2 razy, żeby go zjechać,
Obawiam się, że nawet wielokrotne obejrzenie tego fimu nie wystarczy, żeby odważyć się go zjechać ;)
- jakieś Kill Bille i inne filmy przesycone przemocą od Tarantino,
Zauważ, że przemoc w filmach Rodriguaza i Tarantino to "inna" przemoc. Nie jest realna, cały czas czujesz, że to się dzieje "na niby", nikt nie chce żebyś uwierzył, że "to się dzieje naprawdę".

wolę przemoc i fantazję Tarantino niż kopanie Seagala ;DD
to jest w ogóle kompletnie nieporównywalne.
albo finezja "Pani Zemsty", przemoc też może być sztuką;)


no i robi się właśnie dyskusja o gustach,
a o gustach przecież się nie dyskutuje

ja pisałem, że tych filmów nie trafię, bo taki mam gust - o to chodziło w tym wątku

można lubić Tarantino - ja nie lubię tej estetyki, ale zgadzam się, że przemoc można pokazywać w filmach - nie mam nic przeciwko

jak dla mnie w bardziej interesujący sposób robią to Haneke, czy Cronenberg

tyle. rzecz gustu, upodobań.

Ale czy ja mówię, że Twoja opcja jest gorsza?;)
ja tylko wyraziłam swoją, subiektywną opinię, tak samo jak ty :)
i fajnie jest dopiero wtedy, gdy się to popiera argumentami - właśnie poparłeś Haneke i Cronenbergiem, więc można dyskutować ;)

konto usunięte

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

"śmierć w Wenecji" - wielki film, ponadczasowe dzieło...a ja strawić tego nie mogę! Zupełnie, nawet kawałka nie przełknę!!!
Piotr Waldemar Z.

Piotr Waldemar Z. filmowiec
(montażysta,
reżyser,
scenarzysta,
fotograf)

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

.Piotr Waldemar Zajączkowski edytował(a) ten post dnia 04.06.08 o godzinie 07:47

konto usunięte

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

Ja nie mogę strawić (o czym już pisałam przy gniotach) Odysei kosmicznej. Ciężko przychodzi mi też Mechaniczna pomarańcza (choć tą jeszcze przełknę).

No, także Kubrick tylko w Lśnieniu i Lolicie do strawienia :)

konto usunięte

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

I jestem na nie dla Old Boy'a i Pani Zemsty. Przemoc dla przemocy.
Piotr Waldemar Z.

Piotr Waldemar Z. filmowiec
(montażysta,
reżyser,
scenarzysta,
fotograf)

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

.Piotr Waldemar Zajączkowski edytował(a) ten post dnia 04.06.08 o godzinie 07:47
Piotr Waldemar Z.

Piotr Waldemar Z. filmowiec
(montażysta,
reżyser,
scenarzysta,
fotograf)

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

.Piotr Waldemar Zajączkowski edytował(a) ten post dnia 04.06.08 o godzinie 07:46

konto usunięte

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

Piotr Waldemar Zajączkowski:
.Piotr Waldemar Zajączkowski edytował(a) ten post dnia 04.06.08 o godzinie 07:46

Piotrze, zatkało cię z oburzenia?;)

konto usunięte

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

Paulina Kuśmirek:
I jestem na nie dla Old Boy'a i Pani Zemsty. Przemoc dla przemocy.

A ja jestem na tak, również dla "Pana Zemsty" ;)
Zwłaszcza ostatnia część, czyli "Lady Vengeance" pokazuje, że nie tylko o przemoc tu chodzi. Fakt, trudno to zauważyć, gdy oglądamy scenę z "Pana Zemsty" z podcinaniem sobie łydek pod wodą (choć to bardzo malownicze;DD), ale akurat "Pani Zemsta" jest po prostu piękna. Jakkolwiek paskudnie by to brzmiało;). Osobiście pracowałam kiedyś trochę nad jej symboliką i podejrzewam, że i tak nie odkryłam jej do końca.
Ale biorę pod uwagę to, że takie kino po prostu trzeba lubić. Tylko, że ja też kiedyś nie lubiłam;D.
Piotr Waldemar Z.

Piotr Waldemar Z. filmowiec
(montażysta,
reżyser,
scenarzysta,
fotograf)

Temat: Uznane filmy, wielcy autorzy..których nie można strawić..

Ewa S.:
Piotr Waldemar Zajączkowski:
.Piotr Waldemar Zajączkowski edytował(a) ten post dnia 04.06.08 o godzinie 07:46

Piotrze, zatkało cię z oburzenia?;)

nie zatkało, tylko pokasowałem nocne majaki :) w stylu: gruszka czy pietruszka? daleko do oburzenia, tylko dawno mnie tu nie było. patrze, ze nawet te same teksty z wątku do wątku chodzą, albo ja mam deja vue. czekam na wątek pt. JAKIE FILMY SĄ LEPSZE: CZARNO-BIAŁE CZY KOLOROWE? az dziw, ze jeszcze takiego nie ma.



Wyślij zaproszenie do