Rajmund
Flis
HR Specialist,
Career Advisor
Temat: HR Business Partner w firmie – Europa Zachodnia, Polska,...
Na początek krótki rys historyczny: nowy model organizacji działu personalnego został zaproponowany przed Dava Ulricha w 1997. Koncepcja ta zakładała zorganizowanie działu HR wokół trzech głównych funkcji: Shared services centre (centrum usług wspólnych), Centre of excellence (centrum eksperckie) oraz HR Buniness Partners (partnerzy strategiczni).Koncepcja ma kilkanaście lat i na Zachodzie jest wprowadzana od jakiegoś czasu, w Polsce stanowiska HR Biznes Partnera zaczęły powstawać kilka lat temu, a tak na większą skalę to powiedziałbym 2-3 lata temu, wraz z nimi a może jeszcze później zaczęły powstawać centra usług wspólnych z obszaru HR.
Jak oceniacie dotychczasowe próby wprowadzenia tego modelu w waszych organizacjach, co się sprawdza a co nie, czy ten model dopiero raczkuje w Polsce czy możemy pochwalić się już sukcesami w jego wdrożeniu do organizacji?