Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Honda LEGEND

zakładam nowy temat dla nowych właścicieli tego cacka ;)

nawiązując do wątku o Legendzie chodziło mi o to, że części do niego są tylko oryginalne i meeega drogie tylko to. Chociaż po zasięgnięciu informacji to nie jest żle :) tarcze przednie 550 netto + klocki 350 netto, na tył 440 netto + 300 netto klocki wiec nie ma sie to nijak to cen sprzed 3 - 4 lat gdzie komplet kosztował około 4 tys :) lampa przednia około 4 tys netto.Jarek B. edytował(a) ten post dnia 01.06.11 o godzinie 11:59

konto usunięte

Temat: Honda LEGEND

heh doskonale rozumiem fascynacje marką ale przy takich cenach brałbym Lexusa (ze względu na prestiż) albo niemiecki panzerwagen z wyższej półki (ze względu na dostępność części).Karol Szymanowski edytował(a) ten post dnia 01.06.11 o godzinie 12:29
Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Honda LEGEND

Karol Szymanowski:
heh doskonale rozumiem fascynacje marką ale przy takich cenach brałbym Lexusa (ze względu na prestiż) albo niemiecki panzerwagen z wyższej półki (ze względu na dostępność części).


Kolego jeden woli żonę drugi teściową..

Sam z chęcią bym wsiadł w Legenda czy Acure RL zamisat jakiegoś pospolitego szmelcwagena czy jakiego ODI ;)
Nie wiem ale zawsze uważałem że człowiek z klasą prędzej wsiądzie do SAABa, Volvo czy Legenda.... no ale zaraz wywołam burze wiec nadmieniam że to tylko moje zdanie. :)

konto usunięte

Temat: Honda LEGEND

Karol Szymanowski:
heh doskonale rozumiem fascynacje marką ale przy takich cenach brałbym Lexusa (ze względu na prestiż) albo niemiecki panzerwagen z wyższej półki (ze względu na dostępność części).

bardzo udany podobno IS 220D :)

konto usunięte

Temat: Honda LEGEND

Jarek B.:
Karol Szymanowski:
heh doskonale rozumiem fascynacje marką ale przy takich cenach brałbym Lexusa (ze względu na prestiż) albo niemiecki panzerwagen z wyższej półki (ze względu na dostępność części).


Kolego jeden woli żonę drugi teściową..

Sam z chęcią bym wsiadł w Legenda czy Acure RL zamisat jakiegoś pospolitego szmelcwagena czy jakiego ODI ;)
Nie wiem ale zawsze uważałem że człowiek z klasą prędzej wsiądzie do SAABa, Volvo czy Legenda.... no ale zaraz wywołam burze wiec nadmieniam że to tylko moje zdanie. :)

Przebijam - Jaguar :)

konto usunięte

Temat: Honda LEGEND

Dominik Kacprzak:
Karol Szymanowski:
heh doskonale rozumiem fascynacje marką ale przy takich cenach brałbym Lexusa (ze względu na prestiż) albo niemiecki panzerwagen z wyższej półki (ze względu na dostępność części).

bardzo udany podobno IS 220D :)

IS F jeszcze bardziej udany. 4.8 do setki :)
Adam Pawliczek

Adam Pawliczek Usability expert, UX
designer,
Interaction
specialist

Temat: Honda LEGEND

Przebijam: Honda HR-V 2000, oryginalne linki hamulca postojowego - 800 zł komplet. Zastanawiałem się czy ten numer do serwisu Hondy to nie było jakieś 0-700 z dowcipami dnia.

A co do Legend'a - fajne, ale w tej cenie wolałbym E.
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Honda LEGEND

Karol Szymanowski:
heh doskonale rozumiem fascynacje marką ale przy takich cenach brałbym Lexusa (ze względu na prestiż) albo niemiecki panzerwagen z wyższej półki (ze względu na dostępność części).
Lexus - zgodzę się, jest fajny, ma również prestiż, natomiast konkurencją Legenda jest co najmniej model GS (chociaż gdy czytałem różne artykuły gdzie testowano te samochody to Legend okazał się bardziej dopracowany i luksusowy niż Lexus GS). Lexus IS natomiast - to niższa klasa, konkurencja Accorda.

Odnośnie niemieckich panzerwagenów - klient decydujący się na japońską limuzynę z segmentu E to zupełnie inny klient niż ten, który decyduje się na zakup niemieckiego odpowiednika w tym segmencie. Cechuje go wysoki indywidualizm i nietuzinkowość (według mojej opinii oczywiście - nie wszyscy muszą podzielać to zdanie). Taka osoba nie chce aby jego auto było setnym mercedesem, audi, czy bmw na parkingu.
Inną sprawą jest mentalność większości polskich użytkowników samochodów. Myślenie jest proste - jeśli mam kupić auto z wyższej półki i wydać ponad 200k PLN to samochód musi mieć szachownicę albo kółka na masce, a najlepiej gwiazdę. ;-) W praktyce jednak spora część tych aut to najprostsze wersje wyposażeniowe i silnikowe. Przykład z życia wzięty - u mnie na osiedlu, gdy przejść się wzdłuż ulicy to tak mniej więcej co piąty samochód to jakieś Audi (zwykle A4 Avant albo A6). Niestety gdy tak się dokładnie przyjrzałem to okazuje się, że znakomita większość tych A6 to podstawowa wersja wyposażenia z manualem i silnikiem 2.0 TDI 130KM... No ale jest prestiż, bo to A6 z segmentu E, prawda? ;-) Pytanie więc czy chcesz mieć auto z dolnego segmentu E (jest ich kilkadziesiąt u mnie na osiedlu) czy z jego górnego pułapu (Legendy naliczyłem dwa, w tym jeden to mój :-))?
Rafał P.

Rafał P. Rzecznik patentowy

Temat: Honda LEGEND

Andrzej Hamankiewicz:
Karol Szymanowski:

Odnośnie niemieckich panzerwagenów - klient decydujący się na japońską limuzynę z segmentu E to zupełnie inny klient niż ten, który decyduje się na zakup niemieckiego odpowiednika w tym segmencie. Cechuje go wysoki indywidualizm i nietuzinkowość (według mojej opinii oczywiście - nie wszyscy muszą podzielać to zdanie). Taka osoba nie chce aby jego auto było setnym mercedesem, audi, czy bmw na parkingu.
Inną sprawą jest mentalność większości polskich użytkowników samochodów. Myślenie jest proste - jeśli mam kupić auto z wyższej półki i wydać ponad 200k PLN to samochód musi mieć szachownicę albo kółka na masce, a najlepiej gwiazdę. ;-) W praktyce jednak spora część tych aut to najprostsze wersje wyposażeniowe i silnikowe. Przykład z życia wzięty - u mnie na osiedlu, gdy przejść się wzdłuż ulicy to tak mniej więcej co piąty samochód to jakieś Audi (zwykle A4 Avant albo A6). Niestety gdy tak się dokładnie przyjrzałem to okazuje się, że znakomita większość tych A6 to podstawowa wersja wyposażenia z manualem i silnikiem 2.0 TDI 130KM... No ale jest prestiż, bo to A6 z segmentu E, prawda? ;-) Pytanie więc czy chcesz mieć auto z dolnego segmentu E (jest ich kilkadziesiąt u mnie na osiedlu) czy z jego górnego pułapu (Legendy naliczyłem dwa, w tym jeden to mój :-))?

Co do charakteru marki zgadzam się w 100%. Honda jest jedyna w swoim rodzaju. Należy się jednak zastanowić czy to wystarcza. Pisałeś o wyposażeniu Audi czy BMW. To czego zdecydowanie brakuje w ofercie Hondy to np. Accord z dobrym napędem 4x4, z mocnym silnikiem (choć 2.4 jest ok), czy szybką automatyczną skrzynią biegów etc. Z tego powodu "zdradziłem" Hondę a Audi, czego ze względu na właściwości jezdne (o zimie nie wspominając) nie żałuję.
Do Hondy miałem jednak stosunek emocjonalny a Audi po postu lubię jak jeden z samochodów, który pewnie kiedyś zmienię.
To co jest siłą Hondy to fakt, że jest ona ciągle w mojej głowie i pewnie wrócę kiedyś do tej marki.

konto usunięte

Temat: Honda LEGEND

Rafał P.:

Co do charakteru marki zgadzam się w 100%. Honda jest jedyna w swoim rodzaju. Należy się jednak zastanowić czy to wystarcza. Pisałeś o wyposażeniu Audi czy BMW. To czego zdecydowanie brakuje w ofercie Hondy to np. Accord z dobrym napędem 4x4, z mocnym silnikiem (choć 2.4 jest ok),

Dokładnie z tej samej przyczyny "zdradziłem" Hankę na rzecz Subarynki :)
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Honda LEGEND

Rafał P.:

Co do charakteru marki zgadzam się w 100%. Honda jest jedyna w swoim rodzaju. Należy się jednak zastanowić czy to wystarcza. Pisałeś o wyposażeniu Audi czy BMW. To czego zdecydowanie brakuje w ofercie Hondy to np. Accord z dobrym napędem 4x4, z mocnym silnikiem (choć 2.4 jest ok), czy szybką automatyczną skrzynią biegów etc. Z tego powodu "zdradziłem" Hondę a Audi, czego ze względu na właściwości jezdne (o zimie nie wspominając) nie żałuję.
Do Hondy miałem jednak stosunek emocjonalny a Audi po postu lubię jak jeden z samochodów, który pewnie kiedyś zmienię.
To co jest siłą Hondy to fakt, że jest ona ciągle w mojej głowie i pewnie wrócę kiedyś do tej marki.
Masz rację Rafale. Honda jest trochę w tyle za konkurencją jeśli chodzi o nowinki technologiczne. Ma to swoje plusy i minusy.
Z minusów - stosują obecnie rozwiązania technologiczne, które np. w autach niemieckich są już obecne od kilku lat.
Plusy - dzięki takiemu podejściu mają więcej czasu na przetestowanie tych rozwiązań oraz ich ewentualne udoskonalenie, dzięki czemu dostajemy produkt gruntownie sprawdzony i trwały, chociaż czasami już z małym wąsem.
Weźmy przykład innowacyjnych skrzyń DSG wprowadzonych już spory czas temu przez VW. Skrzynia działa rewelacyjnie... dopóki działa. Niestety okazało się, że są one awaryjne po pewnym przebiegu. Honda natomiast stosuje dosyć stare i przez to trochę powolne, lecz sprawdzone na przestrzeni wielu lat automaty, na których robi się przebiegi setek tysięcy kilometrów bez żadnych usterek. Myślę, że w międzyczasie pracują nad rozwiązaniem podobnym do DSG lub doskonalszym i gdy przyjdzie czas to je zaczną seryjnie produkować.
Podobnie było z napędem na cztery koła - Honda długo nie miała dobrego, stałego napędu na 4 koła, aż zaprezentowali SH-AWD, który ma to co konkurencja (rozkład momentu na przednią/tylną oś) + jeszcze możliwość indywidualnego rozkładu momentu na poszczególne koła (czego konkurencja, z tego co wiem, nie posiada).
Sławomir M.

Sławomir M. Specjalista ds.
jakości
oprogramowania,
Asseco Business S...

Temat: Honda LEGEND

Myślę, że w międzyczasie pracują nad rozwiązaniem podobnym do DSG lub doskonalszym i gdy przyjdzie czas to je zaczną seryjnie produkować.

To tak jak było z Dieslem. Praktycznie wszystkie duże marki miały diesla w ofercie. Honda wiele lat pracowała nad silnikiem i voila, powstał i-CTDI

konto usunięte

Temat: Honda LEGEND

Andrzej Hamankiewicz:
Z minusów - stosują obecnie rozwiązania technologiczne, które np. w autach niemieckich są już obecne od kilku lat.
Plusy - dzięki takiemu podejściu mają więcej czasu na przetestowanie tych rozwiązań oraz ich ewentualne udoskonalenie, dzięki czemu dostajemy produkt gruntownie sprawdzony i trwały, chociaż czasami już z małym wąsem.

To się zgadza, lecz takie podejście wymaga cierpliwości od "wyznawców" marki.
Dodatkowo, gdy dla Hondy dobry automat będzie nowością to dla niemieckich marek będzie normą (już jest) co zapewne nie pozostanie bez wpływu na cenę (obym się mylił).Karol Szymanowski edytował(a) ten post dnia 01.06.11 o godzinie 15:58
Wojciech Sobota

Wojciech Sobota TU Allianz Polska
S.A.

Temat: Honda LEGEND

Przebijam - Jaguar :)

znaczy się Ford?
klient decydujący się na japońską limuzynę z segmentu E to zupełnie inny klient niż ten, który decyduje się na zakup niemieckiego odpowiednika w tym segmencie. Cechuje go wysoki indywidualizm i nietuzinkowość

wypowiedź wartościowa!
Jak się nazywa kierowca czołgu - panzerwagonista?
Honda jest trochę w tyle za konkurencją jeśli chodzi o nowinki technologiczne.

Niestety. Np. Laguna II rok 2003, ten całkiem udany rocznik (jak spleśniałe wino), za wyjątkiem foteli - BAJKA!

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Honda LEGEND

Wojciech Sobota:

Niestety. Np. Laguna II rok 2003, ten całkiem udany rocznik (jak spleśniałe wino), za wyjątkiem foteli - BAJKA!

Pozdrawiam


wolę mercedesa 124 od laguny 2 czy forda mondeo :P
Andrzej Hamankiewicz

Andrzej Hamankiewicz Internet &
E-commerce Expert

Temat: Honda LEGEND

Dominik Wojtuś:
Wojciech Sobota:

Niestety. Np. Laguna II rok 2003, ten całkiem udany rocznik (jak spleśniałe wino), za wyjątkiem foteli - BAJKA!

Pozdrawiam


wolę mercedesa 124 od laguny 2 czy forda mondeo :P
A nie Legenda? ;-)

konto usunięte

Temat: Honda LEGEND

Wojciech Sobota:
Przebijam - Jaguar :)

znaczy się Ford?


chciałbym takiego "forda"

konto usunięte

Temat: Honda LEGEND

Andrzej Hamankiewicz:
Dominik Wojtuś:
Wojciech Sobota:

Niestety. Np. Laguna II rok 2003, ten całkiem udany rocznik (jak spleśniałe wino), za wyjątkiem foteli - BAJKA!

Pozdrawiam


wolę mercedesa 124 od laguny 2 czy forda mondeo :P
A nie Legenda? ;-)

Legenda też:) a 124 to prawdziwa legenda, auto nie do zdarcia:)
Wojciech Sobota

Wojciech Sobota TU Allianz Polska
S.A.

Temat: Honda LEGEND

Dominik Kacprzak:
Wojciech Sobota:
Przebijam - Jaguar :)

znaczy się Ford?


chciałbym takiego "forda"

To zajrzyj do środka w nowszych modelach. Części z Mondeo. W końcu Ford kupił Jaguara i na czymś musi się odkuć.
Mam znajomych którzy sprowadzili sobie Jaguara z Holandii. Oryginalnie zamontowany gaz (to nie dowcip). No i mają problem prawie na miarę wspomnianego powyżej Renault.

konto usunięte

Temat: Honda LEGEND

padają ostatnie bastiony jakości i niezawodności :)

inna sprawa że samochody sprowadzane z tzw zachodu to osobna kategoria :)

Następna dyskusja:

Honda Legend 2003-2004 :: W...




Wyślij zaproszenie do