konto usunięte

Temat: Marketing partyzancki

Nowe możliwości, nowe narzędzia. Kto, gdzie, kiedy je wykorzystuje np. do budowania świadomości marki?
Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: Marketing partyzancki

No nie takie nowe :)

Budowanie marki na podstawie gry : http://sprite.pl (zobacz ile osób zagrała chociażby na stronie http://zagraj.gry-online.pl/gra_internetowa.asp?ID=3044)

Kolejne przykłady to Pysio (http://pysio.pl) czy Kubuś (http://kubus.pl)

Najpopularniejsze narzędzia to gry, filmiki (przykład chyba najlepszy to seria Waaazapów czy "Geroopa" Clio)

Pozdrawiam
Jacek
http://kreatywnarodzina.pl

konto usunięte

Temat: Marketing partyzancki

Widzę, że jednak wiesz więcej, niż na początku chciałeś się do tego przyznać.. ;)

Do listy dodałabym jeszcze FRUGO, HEYAH.

Co jeszcze?
Tomasz Mateusz Zelmański

Tomasz Mateusz Zelmański freelance art
director

Temat: Marketing partyzancki

house i "moherowe berety"

swego czasu nokia przed kazdy produktem wprowadzala witryne na ktorej nie prezentowala telefony, a tworzyla tylko otoczke do dalszych dzialan

ja sie nie znam ja tylko wyrobnikiem jestem
Tomasz Kolinko

Tomasz Kolinko Motivapps, Founder

Temat: Marketing partyzancki

Nie partyzancki, ale wart przypomnienia: Dog in the fog i ludzie ze smyczami i wirtualnymi pieskami :)

A jeśli chodzi o typowo partyzancki, to nie zapominajmy o mistrzu wszechczasów, czyli Google. Czy widział ktokolwiek reklamę gmaila? Tylko zaproszenia, elitarna usługa :) I podobny deseń: grono.net, oraz oczywiście GoldenLine :)

Jeśli zaś chodzi o reklamę wirusową: mój ulubieniec to VW Polo. W reklamie widzimy człowieka arabskiego pochodzenia w prochowcu wsiadającego do samochodu... podjeżdzającego pod restaurację i nerwowo rozglądającego się. Kamera z zewnątrz pokazuje tego człowieka siedzącego w samochodzie z zapalnikiem w ręku na sekundę przed eksplozją...
Eksplozja rozrzuca szczątki zamachowca wewnątrz samochodu, którego karoseria pozostaje nietknięta. "VW Polo. Small, but tough."

A z bardziej drastycznych (tak, mogą być bardziej drastyczne!): "Housewitz" - nie pamiętam czy to była autentyczna reklama, czy żart stylizowany na takową. Rzecz dotyczyła imprezy techno, dwuminutowy filmiki przeplatał materiały imprezowe ze scenami z obozu zagłady.

Aby zakończyć bardziej optymistycznie: pewnego razu ze zdziwieniem znalazłem w kieszeni małą (3cmx2cm) plastikową naklejkę z logiem jakiejś firmy. Zachodziłem w głowę skąd się ona tam wzięła. Rozejrzałem się po okolicy (było lato, przystanek tramwajowy), po czym odkryłem, że na barierce przystankowej naklejonych jest 20 takich małych naklejek. Najwyraźniej oparłem się o barierkę, naklejka przeniosła mi się przez przypadek na rękę, a stamtąd - do kieszeni. *To* jest prawdziwy marketing wirusowy :)

Pozdrawiam,
Merlin

konto usunięte

Temat: Marketing partyzancki

Kiedys tez bawilem sie w partyzantke ;) Otoz czasopismo ktore wydajemy ma loklalny zasieg - domyslnie tylko 10000 osob skupionych wokol mojej uczelni. Dzieki kreowaniu wizerunku podczas imprez kulturalnych i sportowych dla naszej grupy docelowej (studenci calego wojewodztwa) kilka osob zglosilo sie do nas z konkurencyjnej uczelni z zapytaniem czym jest nasz produkt. Podsunelo nam to pomysl podrzucania naprawde malej ilosci gazety na te druga Uczelnie - nikt nie wiedzial skad ona tam sie bierze. Skutek:
- ludzie co miesiac przebiegaja pol miasta zeby dostac sie do naszych punktow kolportazowych (nawet do 200 osob)
- wzrost pobierania PDFa gazety ze strony www wyniosl 80%.

Aura tajemniczosci i krecia robota daje naprawde niezle wyniki.

Pozdrawiam, Maciej
Tomasz Kolinko

Tomasz Kolinko Motivapps, Founder

Temat: Marketing partyzancki

Pomysł przedni :) Opowiedz coś więcej - jak kreowaliście wizerunek podczas imprez kulturalnych i sportowych?
Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: Marketing partyzancki

Idealnym przykładem kreowania marki poprzez akcje publiczne jest wypromowanie marki napoju (muszę pogrzebac w materiałach, mam gdzies to w domu, jaka to była marka).

Właściciel firmy nie inwestował w żadne reklamy (ani radio, ani TV, ani nawet Internet), jedyne co robił, to pojawiał się na wszystkich imprezach charytatywnych, które wspierała jego firma.

Doszło do tego, że napój stał się bardzo popularny na lokalnym rynku, a później w całych Stanach.

W weeken pogrzebie w materiałach i prześlę wam jaka to jest marka.


Sam zabawiłem się w marketing szeptany dla Polskich Salonów Optycznych "Piękne Oczy" (http://salonyoptyczne.pl) poprzez rozprowadzanie w swojej okolicy (znajomi, koledzy z pracy, znajomi w sieci) informacji o nowo powstających salonach i mozliwościach zniżek.
Może nie do końca jest to czyta forma marketingu szeptanego, ale poprzez takie rozsiewanie informacji powstała potrzeba zobaczenia salonu (szczególnie w Arkadii) i powiem wam szczerze, że odzew od moich znajomych był bardzo pozytywny, zaczeli dalej (już bez mojej pomocy) mówić wśród swoich znajomych o nowej marce.

Nawet kilka takich informacji trafiło do mnie "okrężną" drogą, od osób, które nie kojarzyły mnie z tymi salonami. Co jest dla mnie miarą sukcesu takiej akcji.

JJ





konto usunięte

Temat: Marketing partyzancki

Tomasz K.:Pomysł przedni :) Opowiedz coś więcej - jak kreowaliście wizerunek podczas imprez kulturalnych i sportowych?


Banerki i takie tam to przeszlosc choc i tak bylismy na wszystkich materialach wizualnych jako patron medialny // szczerze to akurat byl wymog.
Dobry przyklad naszych pomyslow - koszulki z napisami:
Tekst rewersu (w trakcie imprez sportowych lepiej widac plecy ;P):
NI EDO BÓ R
S EKSUP OW
OD UJEP ROB
LEMYW CZY TA
NIU
Tekst awersu (bo po takim rewersie kazdy chce wiedziec co jest z drugiej strony):
http://studentnik.tu.kielce.pl

;] Zadzialalo... i to jak! ;]

konto usunięte

Temat: Marketing partyzancki

Ps. Zainteresowanych Grono.net - zapraszam na priva.. ;)
Tomasz Kolinko

Tomasz Kolinko Motivapps, Founder

Temat: Marketing partyzancki

:)

Jest b. ciekawy odcinek podcast o Web 2.0 w biznesie:
http://www.barefeetstudios.com/bfs/bizzycast/
(z prawej strony tabelka z playerem, pozycja bodajże 4 od góry)

Mówią tam o idei Web 2.i jak ona ma zastosowanie w marketingu (partyzanckim w domyśle :)

Temat: Marketing partyzancki

Nic nie może się równać z Chuckiem Norrisem (ten szum jest sterowany) i internetową wersją reklamy soczku FIT (każdy kto widział wie o czym mówię) absolutna rewlacja , boki zrywać sama rozesłałam do 20 osób.
Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: Marketing partyzancki

A ja fita nie dostałem :(


Podeślij :)

JJ

konto usunięte

Temat: Marketing partyzancki

Ja też chętnie poczytam.. ;))

konto usunięte

Temat: Marketing partyzancki

Magdalena G.:Nic nie może się równać z Chuckiem Norrisem (ten szum jest sterowany) i internetową wersją reklamy soczku FIT (każdy kto widział wie o czym mówię) absolutna rewlacja , boki zrywać sama rozesłałam do 20 osób.


Szum nie jest sterowany ale po prostu wykorzystany. MindChili nie mozna przypisywac popularnosci Chucka Norrisa.
Jacek Jankowski

Jacek Jankowski social media &
social games

Temat: Marketing partyzancki

A jeśli chodzi o advergaming polecam grę katapult :)

link u mnie na blogu : http://gumik.blox.pl

Wyczes :)

konto usunięte

Temat: Marketing partyzancki

FIT - same frukty?
MOTOROLA - w #$%j gier zaku#@!@ mmsy?

Oj znamy znamy i dzielimy sie - to byl strzal w 10!

konto usunięte

Temat: Marketing partyzancki

Najciekawsza forma partyzanckiej reklamy jaka widzialem to format A4 podrobiony na klepsydre. Czarne ramki, 2 linijki wysokim, grubym tekstem i cala reszta stylizowana na zawiadomienie o smierci. Ludzie lubia przystawac przy takich rzeczach, lub chocby w biegu rzucic okiem na nazwisko. A tam zamiast nazwiska nazwa firmy. Powiem Wam, ze zapadla mi w pamieci.
Tomasz Kolinko

Tomasz Kolinko Motivapps, Founder

Temat: Marketing partyzancki

Klepsydra - interesująca - tak, ale czy partyzancka? Nie sądzę.
Oryginalna to nie to samo, co partyzancka :)

konto usunięte

Następna dyskusja:

Zapraszam na kawe do grupy ...




Wyślij zaproszenie do