Temat: 11.05.2009 | design | GADŻET PROMUJĄCY KULTURĘ POLSKĄ

Instytut Adama Mickiewicza ogłasza Konkurs na opracowanie projektu koncepcyjnego gadżetu promującego kulturę polską. Konkurs skierowany jest do studentów i absolwentów wydziałów projektowania, architektury oraz kierunków artystycznych szkół wyższych.

Zadanie konkursowe polega na stworzeniu gadżetu promującego Polskę jako kraj nowoczesny i otwarty. Projekt powinien wzbudzać zainteresowanie oraz wywoływać pozytywne skojarzenia z kulturą polską. Zgłaszać można dwa rodzaje prac – gadżet przeznaczony do szerokiej dystrybucji, głównie wśród młodych odbiorców oraz gadżet ekskluzywny stworzony z myślą o wąskiej grupie międzynarodowych menedżerów, osób na kierowniczych stanowiskach.
Autor/zespół autorów zwycięskiej propozycji, zostanie zaproszony do pracy nad realizacją projektu. Wyróżnione w konkursie projekty trafią do produkcji.
Jury w składzie: Czesława Frejlich (redaktor naczelna kwartalnika 2+3 D);
Ewa Gołębiowska (dyrektor Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie);
Joanna Mytkowska (dyrektor Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie);
Paweł Potoroczyn (dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza); Magdalena Mich (rzecznik prasowy Instytutu Adama Mickiewicza); Jerzy Porębski (dziekan Wydziału Wzornictwa Przemysłowego ASP w Warszawie); Łukasz Drgas (właściciel sklepu z polskim designem Magazyn Praga); Bogna Świątkowska (prezes Fundacji Bęc Zmiana) po dokonaniu oceny prac rozdzieli ufundowane przez Instytut Adama Mickiewicza nagrody:
I 20 000 PLN, II 10 000 PLN oraz III 5 000 PLN.

więcej na: http://bec.art.pl/konkursy.php#konkursy1505