konto usunięte

Temat: Przywrócenie zaufania do treści to jedno z największych...

Przywrócenie zaufania do treści to jedno z największych wyzwań dla mediów. Weryfikacja informacji i faktów jest koniecznością.

Fake newsy, czyli fałszywe i spreparowane informacje, powodują spadek społecznego zaufania do treści i są coraz większym problemem zarówno dla nowych, jak i tradycyjnych mediów. Walka z tym zjawiskiem jest o tyle ważna, że serwisy informacyjne są dziś kluczowym contentem w ramówce każdego medium. Weryfikacja informacji to wciąż konieczność – podkreśla szefowa newsroomu Radia ZET. ​


– Wiemy po informacjach od naszych słuchaczy i po telefonach do radia, jak szalenie ważna jest precyzyjna informacja. To niezwykle trudne w dobie internetu, w zalewie różnego rodzaju treści, gdzie informacja fałszywa wygląda tak samo jak prawdziwa. To największe wyzwanie, z którym musi się zmierzyć każda stacja radiowa i każdy twórca contentu – mówi agencji Newseria Biznes Katarzyna Buszkowska, szefowa newsroomu Radia ZET.

Fake newsy rozprzestrzeniają się już nie tylko za pośrednictwem mediów społecznościowych. Coraz częściej zdarza się, że powielają je też tradycyjne media. Według badania serwisu BuzzFeed, przeprowadzonego przy okazji ostatnich wyborów prezydenckich w USA, fake newsy mają większy zasięg i przyciągają szersze grono odbiorców niż prawdziwe informacje. W większości przypadków służą osiągnięciu finansowych albo politycznych korzyści, tworzą je też internetowi hejterzy i trolle.

Dla mediów – zarówno tradycyjnych, jak i społecznościowych – oraz powiązanych z nimi branż fake newsy to narastający problem, który powoduje spadek zaufania społecznego. Walka z tym zjawiskiem jest trudna, bo spreparowaną informację najczęściej trudno odróżnić od prawdziwej, zwłaszcza przy szybkiej, pobieżnej konsumpcji treści, do jakiej przyzwyczajeni są użytkownicy.

– Weryfikacja informacji, fact-checking to nie jest żaden modny trend, ale konieczność – mówi Katarzyna Buszkowska.

https://biznes.newseria.pl/news/przywrocenie-zaufania-d...

konto usunięte

Temat: Przywrócenie zaufania do treści to jedno z największych...

Fake news a poglądy polityczne. Kto upowszechnia nieprawdę?

W kształtowaniu opinii publicznej fakty bywają mniej ważne od osobistych przekonań i emocji. Jak w naszym kraju wygląda skala tego zjawiska? Firma F-Secure postanowiła sprawdzić, jak poglądy polityczne internautów wpływają na skłonność upowszechniania niesprawdzonych informacji (fake news). Analiza dowiodła, że liderami są tu sympatycy lewicy (35%), ale kroku z łatwością dotrzymują im zwolennicy prawicy (32%) i centrum (28%).


Jak wynika z badania zrealizowanego przez F-Secure w publikowaniu memów i dowcipów bez weryfikacji, na ile są one zgodne z prawdą, pierwszeństwo zdecydowanie należy do lewicowców (64%). 51% internautów udostępniających postprawdę to zwolennicy poglądów centrowych, a 47% - prawicowych.

Niezweryfikowane wykresy to zdecydowana domena centrum (53%), lewica w tym przypadku to 39%, a prawica – 34%. Jeżeli chodzi o niesprawdzone informacje o politykach to w ich publikacji prym wiodą internauci o poglądach centrowych (54%), ale podobnie robi niemal połowa (48%) sympatyków lewej strony oraz 39% należących do prawicy. Ponad jedna trzecia internautów bez względu na poglądy polityczne udostępnia niezweryfikowane informacje o wydarzeniach.

Kto przyznaje się do poglądów? ...
Jak zatrzymać efekt postprawdy?

http://www.egospodarka.pl/144977,Fake-news-a-poglady-p...

Następna dyskusja:

Czy promieniowanie telefonu...




Wyślij zaproszenie do