Grzegorz Dominik Stunża

Grzegorz Dominik Stunża edukatormedialny.pl

Temat: Czym się zajmujecie? Skąd pomysł na rozwój w zakresie...

Do grupy dołącza coraz więcej osób. Jednak niewiele/ niewielu z Was udziela się na forum.

Może odważni zdecydują się napisać, co Was interesuje w zakresie edukacji medialnej? Czym się zajmujecie: teorią, praktyką? A może szukacie wiedzy, bo chcecie poszerzać swoje kompetencje w pracy w szkole, albo codziennych zmaganiach z dziećmi?

Jeśli o mnie chodzi, zajmuję się edukacją medialną naukowo, a od niedawna również praktycznie, pracując jako redaktor. Interesują mnie w tej chwili polskie państwa wirtualne jako przestrzeń edukacji obywatelskiej, ale nie jest to jedyny obszar moich naukowych zainteresowań.

Kto następny?
Sylwia Kamień

Sylwia Kamień Za mną lira, przede
mną okno, rozglądam
się...

Temat: Czym się zajmujecie? Skąd pomysł na rozwój w zakresie...

Od sześciu lat próbuję zaktywizować społeczność lokalną w zakresie e-learningu, bo uważam, że bez komputera dzieci się już uczyć nie da i... okazuje się, że od sześciu lat mówię po chińsku ;-)

konto usunięte

Temat: Czym się zajmujecie? Skąd pomysł na rozwój w zakresie...

Aktualnie zacząłem pisać licencjat/publikację pod tematykę związaną z cyberprzestrzenią. Szukam badań, teorii głównie o czasie, ciele, przestrzeni, ewolucji web1.0->web2.0.
Magdalena Maziarz

Magdalena Maziarz nauczyciel, ZSP Nr1
Oława

Temat: Czym się zajmujecie? Skąd pomysł na rozwój w zakresie...

Ja też się zajmuje edukacja medialna w teorii i praktyce. Na temat praktyki wyprułam się juz dziś na tym forum. Teoretycznie zajmuję się edukacją medialna w polskiej szkole, ale chwilowo mam zastój. Pani Hall urzadziła mnie trochę z tą nowa podstawą, a raczej z brakiem w niej edukacji medialnej.
Miałam badać faktyczną realizacje edukmed w szkole, ale na razie nie mam chyba co badać. Zebrałam z kuratoriów dane o innowacjach w tym zakresie, ale marnie to wygląda.
Obecnie interesuje mnie wykorzystanie nowych mediów w szkole, ale w ścisłym kontekście edukacji medialnej (nie puszczanie prezentacji na biologii). Przygotowuję się do zbadania praktycznego wykorzystania blogów, serwisów społecznościowych i e-learningu w polskiej szkole. A może raczej do przekonania innych, że się da je wykorzystać (tylko trzeba najpierw społeczeństwo informacyjne wychować). Nie mam jeszcze sprecyzowanego pomysłu na te badania, bo i temat kontrowersyjny. Waznym elementem tej sieciowej edukacji jest eTwinning i to bedę chciała jakoś przedstawic i udowodnic.
Długa droga jeszcze przede mną. Generalnie interesuje mnie wszystko to, co głosi, że internet nie jest tylko zły.
No, to może ktoś ma jakis pomysł dla mnie?
mm
Sylwia Kamień

Sylwia Kamień Za mną lira, przede
mną okno, rozglądam
się...

Temat: Czym się zajmujecie? Skąd pomysł na rozwój w zakresie...

Hmmm...
oprócz prezentacji, np. na Interkl@sie, mamy http://www.wilanow-palac.pl/index.php?id=982&menuid=227 itp.

Duże uczelnie pracują na moodle'u ,np.http://www.moodle.pg.gda.pl/ Może się podzielą doświadczeniami?

Powstają też szkoły np.dla pracujących, gdzie pojawia się e-learning. Na GL jest szefowa http://www.atenaszkoly.pl/ Może zdradzi jak to wygląda w praktyce?

Mądry nauczyciel jak ma dostęp do sali komputerowej to niecnie ;-) wykorzysta "machiny liczące" na każdej lekcji,czy kółku... Nawiąże do wpisu na n-k czy Ep-ie albo GG... tylko że tego dostępu nie ma :-(
Grzegorz Dominik Stunża

Grzegorz Dominik Stunża edukatormedialny.pl

Temat: Czym się zajmujecie? Skąd pomysł na rozwój w zakresie...

No to jest nas przynajmniej kilka osób, które chcą powiedzieć więcej o swoich działaniach. Dzięki wielkie! Dobrze wiedzieć, co dzieje się w świecie medialnych edukatorów, nie tylko z publikacji.

Cały czas się zastanawiam, na ile e-learning jest wyjściem z sytuacji braku nowoczesnych mediów w edukacji formalnej, a na ile jest tylko nakładką na stary schemat edukacyjnego procesu: centrum - peryferie. Czy sieć internetowa, hipertekstowe zapośredniczenie nie powinny nas kierować w stronę sieciowych, rozproszonych, niehierarchicznych relacji edukacyjnych?
Sylwia Kamień

Sylwia Kamień Za mną lira, przede
mną okno, rozglądam
się...

Temat: Czym się zajmujecie? Skąd pomysł na rozwój w zakresie...

Relację centrum-peryferie, na wzór Australii, można stosować jako alternatywę w sytuacji, gdy pięciolatki będą musiały jeździć zdezelowanymi gimbusami do odległego zespołu szkół w Polsce B.

Sieciowe nauczanie jest KONIECZNOŚCIĄ: 90 proc. badanych osób w wieku 18-24 lat uważa, że słuchanie iPoda w czasie pracy zwiększa ich produktywność; młodzież odczuwa znudzenie, jeśli brakuje im ciągłego strumienia bodźców w postaci muzyki i obrazu (źródło:http://www.e-mentor.edu.pl/artykul_v2.php?numer=25&id=....

W każdym stadzie jest przewodnik. Myślę, że w nauczaniu powinien być ktoś kto pilnuje "sprawiedliwości" w rozdzielaniu zadań zespołowych i nagradzaniu za ich wykonanie , uczciwości /antyplagiat czy solidny barter/ czy terminowości / w przypadku prac indywidualnych/ nawet jeśli ów moderator sam też będzie oczkiem sieci, czyli również będzie uzyskiwał nowe informacje od pozostałych użytkowników danej mikrosieci.Sylwia Kamień edytował(a) ten post dnia 01.04.09 o godzinie 21:37
Michał Dyrda

Michał Dyrda CEO, Lingapp

Temat: Czym się zajmujecie? Skąd pomysł na rozwój w zakresie...

ciekawa dyskusja. nie zajmuję się edukacją medialną choć bardzo możliwe że w przyszłości będę :). pracuje w serwisie społecznościowym dla młodzieży. testuje od drugiej strony pewnie drobne działania edukacyjne - chętnie podyskutuje z praktykami edukacji o praktyce internetu.
Grzegorz Dominik Stunża:
Cały czas się zastanawiam, na ile e-learning jest wyjściem z sytuacji braku nowoczesnych mediów w edukacji formalnej, a na ile jest tylko nakładką na stary schemat edukacyjnego procesu: centrum - peryferie. Czy sieć internetowa, hipertekstowe zapośredniczenie nie powinny nas kierować w stronę sieciowych, rozproszonych, niehierarchicznych relacji edukacyjnych?


wydaje mi sie że to kwestia podejścia do samego e-laerningu. jestem czy raczej byłem współautorem serwisu ciufcia.pl (dla bardzo małych dzieci :) ) i tam podeszliśmy do edukacji w taki rozproszony właśnie sposób. oczywiście opieraliśmy się na pewnych teoriach (na pewnym systemie) ale nie w tym potocznym sensie "systemu edukacji".
moje doświadcznia ze starszą młodzieżą przekonują mnie do tezy że nie wystarczy zreformować edukacji szkolnej ale trzeba ją na nowo odkryć i to właśnie w tym sieciowym kontekście. umysłu dzieciaków chłoną hipertekst i czują się w nim naturalnie. a w szkole mają często linearny system - i jak by nauczyciel się nie wysilał ten system jest po prostu nudny, strukturalnie nudny i całkowicie przewidywalny.
Sylwia Kamień

Sylwia Kamień Za mną lira, przede
mną okno, rozglądam
się...

Temat: Czym się zajmujecie? Skąd pomysł na rozwój w zakresie...

Michał Dyrda:
wydaje mi sie że to kwestia podejścia do samego e-laerningu. jestem czy raczej byłem współautorem serwisu ciufcia.pl (dla bardzo małych dzieci :) ) i tam podeszliśmy do edukacji w taki rozproszony właśnie sposób. oczywiście opieraliśmy się na pewnych teoriach (na pewnym systemie) ale nie w tym potocznym sensie "systemu edukacji".
moje doświadcznia ze starszą młodzieżą przekonują mnie do tezy że nie wystarczy zreformować edukacji szkolnej ale trzeba ją na nowo odkryć i to właśnie w tym sieciowym kontekście. umysłu dzieciaków chłoną hipertekst i czują się w nim naturalnie. a w szkole mają często linearny system - i jak by nauczyciel się nie wysilał ten system jest po prostu nudny, strukturalnie nudny i całkowicie przewidywalny.

"Tyz prowda" ;-)
Na to jednak nauczyciele nie mają wielkiego wpływu. Próbowaliśmy stosować tzw. nauczanie blokowe. Niektórzy. Władze się z pomysłu wycofały. Teraz mają być fakultety, ale znacznie wyżej i w innym celu... W nauczaniu zintegrowanym TEORETYCZNIE nie trzeba stosować dzwonków,a więc typowego podziału na przedmioty, lekcje 45-minutowe itd.,ale praktyka jaka jest każdy widzi, dlategom.in. w czarnych barwach widzę nauczanie dzieci sześcioletnich w klasach pierwszych i pięcioletnich w "zerówkach".

Off top: "Ta niedobra ciufcia, "Pana do dmuchania" zamknęła na kłódkę :-(((" (niepocieszony Piotruś, lat prawie 3), no to teraz bawimy się tu: http://www.poissonrouge.com/ :-P
Grzegorz G.

Grzegorz G. Prezes Zarządu AB
Poolicz.pl | FyBy.pl
sp. z o.o.

Temat: Czym się zajmujecie? Skąd pomysł na rozwój w zakresie...

Witam serdecznie

Mnie interesuje wykorzystanie tablic interaktywnych (baardzo powoli pojawiających się w szkołach) i wykorzystanie ich do nauki matematyki (pierwszy na świecie kalkulator rozwiązujący zadania krok po kroku - http://Poolicz.pl, w dodatku bezpłatny). Popularyzacja i nauczanie matematyki również mnie interesuje.
Grzegorz Dominik Stunża

Grzegorz Dominik Stunża edukatormedialny.pl

Temat: Czym się zajmujecie? Skąd pomysł na rozwój w zakresie...

Grzegorz G.:
Witam serdecznie

Mnie interesuje wykorzystanie tablic interaktywnych (baardzo powoli pojawiających się w szkołach) i wykorzystanie ich do nauki matematyki (pierwszy na świecie kalkulator rozwiązujący zadania krok po kroku - http://Poolicz.pl, w dodatku bezpłatny). Popularyzacja i nauczanie matematyki również mnie interesuje.

Wstyd się przyznać, ale tablic "na żywo" nie widziałem. Słyszałem, że cena niektórych to już nawet 3000zł więc może za czas jakiś trzeba będzie w uniwersytecie potestować tego typu urządzenia.

Tablice wpisują się w powyższą wypowiedź o wchłanianiu przez dzieci hipertekstu. Zastanawiam się tylko, czy tablice nie są hipertekstową maską, nakładką na wciąż linearny i mocno hierarchiczny system. W krótkim materiale telewizyjnym widziałem wykorzystanie takiej tablicy głównie na zasadzie używania przez nauczyciela plus piloty w rękach dzieci do wskazywania m.in. odpowiedzi czy rozwiązywania testów.

Ale chętnie posłucham/ poczytam więcej o wykorzystaniu tablic. Jakieś namiary? Ideał, to testowanie w "realu".
Sylwia Kamień

Sylwia Kamień Za mną lira, przede
mną okno, rozglądam
się...

Temat: Czym się zajmujecie? Skąd pomysł na rozwój w zakresie...

Grzegorz Dominik Stunża:
Grzegorz G.:
Witam serdecznie

Mnie interesuje wykorzystanie tablic interaktywnych (baardzo powoli pojawiających się w szkołach) i wykorzystanie ich do nauki matematyki (pierwszy na świecie kalkulator rozwiązujący zadania krok po kroku - http://Poolicz.pl, w dodatku bezpłatny). Popularyzacja i nauczanie matematyki również mnie interesuje.

Wstyd się przyznać, ale tablic "na żywo" nie widziałem. Słyszałem, że cena niektórych to już nawet 3000zł więc może za czas jakiś trzeba będzie w uniwersytecie potestować tego typu urządzenia.

Tablice wpisują się w powyższą wypowiedź o wchłanianiu przez dzieci hipertekstu. Zastanawiam się tylko, czy tablice nie są hipertekstową maską, nakładką na wciąż linearny i mocno hierarchiczny system. W krótkim materiale telewizyjnym widziałem wykorzystanie takiej tablicy głównie na zasadzie używania przez nauczyciela plus piloty w rękach dzieci do wskazywania m.in. odpowiedzi czy rozwiązywania testów.

Ale chętnie posłucham/ poczytam więcej o wykorzystaniu tablic. Jakieś namiary? Ideał, to testowanie w "realu".

http://tablica.wodip.opole.pl/
http://www.wsip.pl/dla_nauczycieli/co_nowego/multimedi...
http://www.qomo.pl/zastosowanie.html
http://www.partnerstwodlaprzyszlosci.edu.pl/is/Lists/A...
Darek Swojski

Darek Swojski Księgowy – zawód z
przyszłością -
www.poswojsku.info -
ku...

Temat: Czym się zajmujecie? Skąd pomysł na rozwój w zakresie...

witam
zainteresował mnie wątek e-learningu - firma dla której pracuję - za kaskę unijną realizuje projekt promocyjny non profit z zakresu edukacji na odległość: "Świadomy przedsiębiorca - kompetentny pracownik" - finansowany ze środków POKL. I tak przy okazji chciałbym Was zaprosić na stronę projektu: http://edukacja.poswojsku.pl

pzdr
darek
http://poswojsku.pl
Grzegorz M.

Grzegorz M. Prawdziwą
satysfakcję dają
tylko trudne
wyzwania.....

Temat: Czym się zajmujecie? Skąd pomysł na rozwój w zakresie...

Może trochę przypadkowo tu trafiłem, ale interesuje mnie zawodowo temat wykorzystania mediów i wpływu prezentacji na klienta/pracownika, natomiast prywatnie zastanawiam się nad wpływem prezentacji medialnej na świadomosc człowieka, jego sposób postrzegania świata i hierarchię wartości.
Grzegorz Dominik Stunża

Grzegorz Dominik Stunża edukatormedialny.pl

Temat: Czym się zajmujecie? Skąd pomysł na rozwój w zakresie...

Grzegorz Matya:
Może trochę przypadkowo tu trafiłem, ale interesuje mnie zawodowo temat wykorzystania mediów i wpływu prezentacji na klienta/pracownika, natomiast prywatnie zastanawiam się nad wpływem prezentacji medialnej na świadomosc człowieka, jego sposób postrzegania świata i hierarchię wartości.

Myślę, że edukacja medialna to tak szeroki wątek, że nawet jeśli pewne tematy nie są bezpośrednio z nią związane, to są warte zainteresowania. Wątki prezentacji i świadomości na pewno są interesujące.

Witam na forum!



Wyślij zaproszenie do