Kinga B.

Kinga B. dziennikarka,
fascynatka radia,
filmu, fotografii
i...kos...

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

Zastanówmy się na żywo wspólnie nad "strategią" marketingową dla DKF w średniej wielkości mieście.

Po co ludzie chodzą na filmy do kina czyli cel tego wszystkiego?

Kto jest odbiorcą?

Jak to niego trafić i przekonać, żeby przychodził do kina?

Co dawać, oprócz filmu i dyskusji?

Jak mierzyć efekty?
Kinga B.

Kinga B. dziennikarka,
fascynatka radia,
filmu, fotografii
i...kos...

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

bieda z nędzą... =/
Cyprian Śliwa

Cyprian Śliwa insp. ds.
zarządzania
kryzysowego i
wojskowości

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

bieda oj
ad 1. bo lubią oglądać filmy na dużym ekranie i żeby było głośno i żeby pośmiać się w grupie..........
ad 2. ci co.. (patrz wyżej)
ad 3. zabrać im odtwarzacze dvd !!!!
ad 4. byle nie popcorn!
ad 5. żeby mierzyć efekty (czego? frekwencji?, elokwencji rozmówców? czy skuteczności promocji?) trzeba opracować tabelkę! Tabelki wyjaśnią nam wszystko.
Wiem może bieda mniejsza ale nędza jeszcze większa....
Poważniej:czy są jakieś badania statystyczne (federacja nie robi czegoś takiego?)określające profil (nie)typowego człowieka chodzącego do kina? Podejrzewam, że wszelkie multipleksy robiły jakieś swoje badania, chociażby określające gdzie można otwierać kolejne multicośtam.
Marcin K.

Marcin K. producent, nicKram
MULTIMEDIA

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

czołem!

proponowałbym Ci przede wszystkim rozwinięcie szeptów, czyli skupienie się na kręgu znajomych, którzy mają znajomych... ale nie tylko po to, żeby zaprosić, ale aby też wybadać co chcieliby zobaczyć, itp.

jeśli natomiast krąg znajomych został już wyczerpany, to jak zwykle w tym temacie głównym odbiorcą będą przede wszystkim "ludzie młodzi" (dotarcie poprzez szkołę, uczelnię, itp.) - tak też zresztą targetują się wszystkie "pleksy"...

choć z drugiej strony, troche na przekór "pleksom", a trochę w myśl ogólnej idei DKF-owej można by spróbować dobrać repertuar pod zupełnie różnorodne przedziały wiekowe, różnorodne kręgi zainteresowań i wtedy... uderzyć z gotową propozycją we wcześniej upatrzone skupiska poszczególnych "przedziałow" i "kręgów" ;-)

no i (wiadomo) zapomnij o masówce - ale dzięki temu wyraźnie postaw na elitę! :-)

p.s. a tak w ogóle to pozdrawiam powitalnie...
(przyznaję się - jestem jednym z tych nowych, który się nie odzywał ;-))
Kinga B.

Kinga B. dziennikarka,
fascynatka radia,
filmu, fotografii
i...kos...

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

Dzięki dzięki Marcinie =))) To cenny głos.
Z tego co widzę u nas, to "młodzi ludzie" raczej się nie garną do DKFu, większość oglądaczy to grupa 25-40, a nawet 50-70 ;)
Ale zgodzę się z Tobą, że stawianie na elitę jest potrzebną wskazówką.

Cyprian podniósł moim zdaniem jeden z ważniejszych aspektów, choć nie wiem, czy wiele osób zwraca na to uwagę i czy to właśnie przyciąga do kina - mowa o dużym ekranie, dźwięku i wspólnym śmianiu się przy śmiesznych filmach.

Czekam dalsze na głosy.
Krzysiek Tańcula

Krzysiek Tańcula Złapię Ci okazje na
rozgłos przez
real-time marketing

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

zwróciłem na to uwagę i chcę powiedzieć że fajnie było się z Tobą (/Wami) dzisiaj pośmiać hehe ;D

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

Ja się ostanio śmiałem z 300 osobami - było świetnie
Cyprian Śliwa

Cyprian Śliwa insp. ds.
zarządzania
kryzysowego i
wojskowości

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

a gdzieś ty tyle osób spotkał?
przyznaj się, znowu konfabulujesz :)

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

W WDK w Rzeszowie - ponownie w tzw. zgniocie filmy oglądałem - było bosko ...
Kinga B.

Kinga B. dziennikarka,
fascynatka radia,
filmu, fotografii
i...kos...

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

Rozumiem, że "linka" na zgniot, czyli zachęcanie ludzi do tłumnego przychodzenia do kina, co może samo w sobie cieszyć, jest pomysłem na jeden z celów promocji. Dzięki =)

Proszę w zdrowych granicach nie zbaczać z tematu :P

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

Wracając do tematu - efekt finalny jest jak koń ... jaki jest każdy widzi na sali kinowej. Marketing jest ok. ale dla mnie jest ważniejsze budowanie środowiska zainteresowanych - po 3 latach udało nam się spotkać Cypriana - człowieka, widział i jeszcze zobaczy więcej filmów niż ktokolwiek z nas - szkoda, że dopiero po 3 latach ale skutek braku środowiska.
Cyprian Śliwa

Cyprian Śliwa insp. ds.
zarządzania
kryzysowego i
wojskowości

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

ach uśmiałem się... (nie szyderczo, a rzadko mi się zdarza nieszyderczo)
heloł jakich trzech latach? chyba bierzesz pod uwagę Jarte a nie DKF
Nieoficjalnie usłyszałem już kilka razy od różnych ludzi, że my jacyś tacy dziwni jesteśmy... ;) A Paweł...............
Może to jest droga do tworzenia elitarnego klubu, niech inni chcą do nas a nie my do innych, stwórzmy jakiś układ.Wtedy możemy nawet głośno szeptać marketingowo.
Kinga B.

Kinga B. dziennikarka,
fascynatka radia,
filmu, fotografii
i...kos...

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

Cyprian Śliwa:
Nieoficjalnie usłyszałem już kilka razy od różnych ludzi, że my jacyś tacy dziwni jesteśmy... ;) A Paweł...............

możesz coś bliżej w tym temacie?
Krzysiek Tańcula

Krzysiek Tańcula Złapię Ci okazje na
rozgłos przez
real-time marketing

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

Kinga B.:
możesz coś bliżej w tym temacie?

co jest zamknięte i elitarne bardziej pociąga - ot Cialdiniowska reguła niedostępności.
Ja to raczej odrzucam w takiej formie dla DKFu, no chyba że udałoby się taką społeczność bardziej zintegrować... Klub jest elitarny kiedy wszyscy o nim wiedzą a nie każdy może doń należeć. O nas mało kto wie a członkiem może każdy zostać (i to za friko) - to byłoby całkowita zmiana o 180 stopni.

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

Dziwni to pewnie prawda ... ale ... (i tu seria niewybrednych przekleństw). Ja tam chce tylko oglądać dobre kino w kinie a nie przed kompem albo w TV. Większość tak robi i to dla mnie jest dziwne :)
Andrzej Kulig

Andrzej Kulig animator, instruktor
rękodzieła, magister
sztuki

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

Jeśli dobrze pójdzie to Studentów Trzeciego wieku będzie więcej od nas, więc przedział wiekowy mamy już załatwiony.

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

To jak poleci "Macunaima" to nie wiem co będzie :)
Tomasz Witek

Tomasz Witek mieszkam na
podkarpaciu

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

Kinga B.:
Zastanówmy się na żywo wspólnie nad "strategią" marketingową dla DKF w średniej wielkości mieście.

Po co ludzie chodzą na filmy do kina czyli cel tego wszystkiego?

Kto jest odbiorcą?

Jak to niego trafić i przekonać, żeby przychodził do kina?

Co dawać, oprócz filmu i dyskusji?

Jak mierzyć efekty?

ad.1 Cyp w odpowiedzi na pierwsze pytanie słusznie zawarł pewna prawidłowość - Ludzie przychodzą do kina by zobaczyć film na dużym ekranie - 1 PRIMO. Poza tym uważam, że ludziska to bardzo skomplikowane organizmy dla których hierarchia społeczna ma niebagatelne znaczenie. Dlatego określone jednostki ciągnie do społeczności elitarnych (takie spostrzeżenie po pierwszych miesiącach mojej działalności w szkole). Taką funkcję pełniło lub pełnić częściowo miało, kółko filmowe w pewnym Liceum. Długo by się rozpisywać by wyczerpać zakres tego problemu. Jednakże temat jest interesujący dlatego zostawiam miejsce dla następcy...
ad.2 odbiorcą są grupy społeczne do których oferta DKF-u jest kierowana. Co ma ogromne znaczenie dla nieprzerwanej działalności klubu. Dlatego tak ważnym dla mnie aspektem jest utrzymywanie kontaktów z klubowiczami.
ad.3 podoba się mi wniosek Cypa :))
ad4. Widz na którym nam zależy, wybierając się do kina spodziewa sie, że otrzyma coś więcej a niżeli seans filmowy, jednak każdy ma inne potrzeby, należy wypełniać ich jak najwięcej by w efekcie rosło prawdopodobieństwo, że trafimy właśnie w pożądaną grupę potrzeb. pomysł: angażować klubowiczów w akcje społeczne, organizować imprezy tematyczne (np. mój znajomy przy okazji folu "Gwiezdny mecz" z krulikiem Bugsem, zorganizował turniej piłki kosszykowej).
ad5. prowadzić bilanse frekfencjii, efektywność należy ocenić po upływie określonego czasu trwania programu lub projektu filmowego. Jednak najważniejsza jest atmosfera, której bilansami nie poprawi nikt.

pozdrawiam:)
Krzysiek Tańcula

Krzysiek Tańcula Złapię Ci okazje na
rozgłos przez
real-time marketing

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

http://www.goldenline.pl/forum/freebie/213061

tytuł zabierz swoją klasę do kina...

ale w sumie możnaby jakoś pociągnąć nasza-klasa`owe spotkania pod dkf - ze szkoły chodziło się do kina przecież?
Joanna P.

Joanna P. Menager / Projektant
wnętrz i nie tylko.

Temat: Ulotki/Plakaty/Newslettery/Marketing szeptany

od pażdziernika ubiegłego roku mieszkam w szczecinie i jeszcze nie usłyszałam o żadnym fajnym przeglądzie off cinema :(

Dotąd mieszkałam w Gorzowie a tam raz na miesiąc był darmowy przegląd filmów zwykle trwał ok. 2-3 godzin, potem dyskusja. Sala mała ale zawsze zapełniona.

Następna dyskusja:

Marketing i promocja DKFu -...




Wyślij zaproszenie do