Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Temat: rytuał


Obrazek
Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Temat: rytuał

Porzucenie towarzystwa niewielbicieli

Pewnego razu jeden z bhaktów Pana Caitanyi należący do grhastha-aśrama (życie w małżeństwie) zapytał Pana, jakie powinno być ogólne zachowanie Vaisnavy. W związku z tym Pan Caitanya odpowiedział, że Vaisnava zawsze powinien unikać towarzystwa niewielbicieli (abhaktów). Następnie wytłumaczył, że są dwa rodzaje abhaktów: jedna klasa jest przeciwko supremacji Krsny, a druga to ludzie zbyt materialistyczni. Innymi słowy, ci, którzy są za przyjemnościami materialnymi i ci, którzy są przeciwko supremacji Pana, są nazywani avaisnavami, i ich towarzystwa należy ściśle unikać.

W Katyayana-samhicie jest powiedziane, że nawet jeśli ktoś jest zmuszony żyć w żelaznej klatce, czy pośrodku płonącego ognia, powinien raczej przyjąć tę sytuację, niż mieszkanie z abhaktami, którzy są całkowicie przeciwko supremacji Pana. Podobnie, w Visnu-rahasya jest stwierdzenie tej treści, że lepiej objąć węża, tygrysa czy krokodyla, niż obcować z osobami, które są czcicielami różnych półbogów i które są rządzone pragnieniami materialnymi.

Pisma instruują, ze jeśli ktoś pragnie jakiejś materialnej korzyści, to może on czcić jakiegoś półboga. Np., jeśli ktoś pragnie się pozbyć choroby, wówczas powinien czcić boga Słońca. Aby otrzymać dobrą żonę, należy czcić Umę, żonę Pana Śivy. Dla zdobycia wysokiego wykształcenia należy czcić Sarasvati. Podobnie, w Śrimad-Bhagavatam znajduje się lista dla czcicieli różnych półbogów, odpowiednio do różnych pragnień materialnych. Ale wszyscy ci czciciele, chociaż zdają się być dobrymi wielbicielami półbogów, są jednak uważani za abhaktów. Nie mogą być oni przyjęci za bhaktów.

Mayavadi (impersonaliści) mówią, że nie ma znaczenia jakiej formie Pana oddaje się cześć, ponieważ i tak osiąga się to samo przeznaczenie. Ale Bhagavad-gita wyraźnie oznajmia, że ci, którzy czczą półbogów, ostatecznie osiągną jedynie planety tych półbogów, podczas gdy ci, którzy są bhaktami Samego Pana, zostaną promowani do siedziby Pana, królestwa Boga. Więc właściwie Gita potępia te osoby, które są czcicielami półbogów. Jest tam opisane, że z powodu swoich pożądliwych pragnień stracili oni inteligencję i dlatego zaangażowali się w kult różnych półbogów. Również Visnu-rahasya mocno potępia tych czcicieli półbogów, oznajmiając, że lepiej już żyć z najbardziej niebezpiecznymi zwierzętami, niż obcować z takimi osobami.
Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Temat: rytuał

Już ostatnie perły gwiazd zamierzchły i na dnie
Niebios zgasły, i niebo środkiem czoła blednie,
Prawą skronią złożone na wezgłowiu cieni
Jeszcze smagławe, lewą coraz się rumieni;
A dalej okrąg jakby powieka szeroka
Rozsuwa się i w środku widać białek oka,
Widać tęczę, źrenicę - już promień wytrysnął,
Po okrągłych niebiosach wygięty przebłysnął
I w białej chmurce jako złoty grot zawisnął.
Na ten strzał, na dnia hasło, pęk ogniów wylata,
Tysiąc rac krzyżuje się po okręgu świata,
A oko słońca weszło. - Jeszcze nieco senne,
Przymruża się, drżąc wstrząsa swe rzęsy promienne,
Siedmią barw błyszczy razem: szafirowe razem,
Razem krwawi się w rubin i żółknie topazem,
Aż rozlśniło się jako kryształ przezroczyste,
Potem jak brylant światłe, na koniec ogniste,
Jak księżyc wielkie, jako gwiazda migające:
Tak po nieźmiernym niebie szło samotne słońce.
Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Temat: rytuał

Tekst 12

namah śantaya ghoraya
mudhaya guna-dharmine
nirviśesaya samyaya
namo jnana-ghanaya ca

namah – wszelkie pokłony; śantaya – Jemu, który jest ponad wszelkimi materialnymi cechami i jest zupełnie spokojny, czyli Vasudevie; Duszy Najwyższej w każdej żywej istocie; ghoraya – srogim formom Pana, jak Jamadagnya i Nrisimhadeva; mudhaya – forma Pana w postaci zwierzęcia, takiego jak dzik; guna-dharmine – który w tym materialnym świecie przyjmuje rozmaite cechy; nirviśesaya – który będąc w pełni duchowym nie ma materialnych cech; samyaya – Pan Buddha, forma nirvany, w której przestają istnieć materialne cechy; namah – ofiarowuję pełne szacunku pokłony; jnana-ghanaya – który jest wiedzą lub bezosobowym Brahmanem; ca – również.

Ofiarowuję pełne szacunku pokłony wszechprzenikającemu Panu Vasudevie, jego srogiej formie Nrisimhadevy, Jego formie zwierzęcej [Panu Varahadevie], Panu Dattatreyi, który głosił impersonalizm oraz Panu Budzie i wszystkim pozostałym inkarnacjom. Ofiarowuję pełne szacunku pokłony Panu, który nie ma materialnych cech, lecz w tym materialnym świecie przyjmuje trzy cechy: dobroć, pasję i ignorancję. Składam też pełne szacunku pokłony bezosobowemu blaskowi Brahmana.

ZNACZENIE: Poprzednie wersety opisały, że choć Najwyższy Osobowy Bóg nie ma materialnej formy, przyjmuje niezliczone formy, aby okazać łaskę Swym bhaktom i zabić demony. Jak oznajmia Śrimad-Bhagavatam, inkarnacji Pana jest tak wiele, że są one niczym fale rzeki. Fale rzeki płyną bezustannie i nikt nie potrafi ich zliczyć. Podobnie, nikt nie może obliczyć, kiedy i jak pojawią się rozmaite inkarnacje Pana, zgodnie z potrzebami czasu, miejsca i kandydatów. Pan pojawia się bezustannie. Jak Kryszna mówi w Bhagavad-gicie (4.7):

yada yada hi dharmasya glanir bhavati bharata
abhyutthanam adharmasya tadatmanam srjamy aham

"Zawsze, kiedy tylko i gdzie tylko zamierają praktyki religijne, o potomku Bharaty i zaczyna szerzyć się bezbożność – wtedy Ja zstępuję osobiście. W materialnym świecie zawsze istnieje możliwość odstępstwa od świadomości Kryszny i dlatego Kryszna i Jego bhaktowie zawsze działają w rozmaitych formach, aby ukrócić taką bezbożność.

Nawet impersonaliści, którzy podkreślają aspekt wiedzy Najwyższego Osobowego Boga, pragną połączyć się z blaskiem Pana. Dlatego też tutaj słowo jnana-ghanaya wskazuje, że te rozmaite inkarnacje pojawiają się dla ateistów, którzy nie wierzą w formę i istnienie Pana. Ponieważ Pan przychodzi w tak wielu formach, aby nauczać, nikt nie może powiedzieć, że nie ma Boga. Słowo jnana-ghanaya zostało użyte szczególnie w odniesieniu do tych, którzy wzmocnili swą wiedzę dzięki szukaniu Pana poprzez spekulatywne zrozumienie filozoficzne. Wiedza powierzchowna jest bezużyteczna, jeśli chodzi o zrozumienie Najwyższego Osobowego Boga, lecz kiedy nasza wiedza stanie się nadzwyczaj rzetelną i głęboką, wówczas zrozumiemy Vasudevę (vasudevah sarvam iti sa mahatma sudurlabhah). Jnani osiąga ten etap po wielu, wielu narodzinach. Dlatego też zostało tu użyte słowo jnana-ghanaya. Słowo śantaya wskazuje, że Pan Vasudeva przebywa w każdym sercu, lecz nie działa wraz z żywą istotą. Impersonalistyczni jnani realizują Vasudevę, kiedy mają w pełni dojrzałą wiedzę (vasudevah sarvam iti sa mahatma sudurlabhah).
Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Temat: rytuał


Obrazek
Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Temat: rytuał


Obrazek
Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Temat: rytuał


Obrazek
Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Temat: rytuał


Obrazek
Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa

Temat: rytuał

System czakr w tybetańskiej tantrze

Ciało subtelne wraz ze wszystkimi jego tworami stanowi niezwykle skomplikowaną strukturę. Każda z tradycji ezoterycznych opisuje ją nieco inaczej, z różnych punktów widzenia, jednak żadna nie czyni tego w sposób pełny i wyczerpujący. Owe różne pod pewnymi względami układy czakr i kanałów subtelnych uzupełniają się nawzajem i pozwalają głębiej wniknąć w istotę rzeczy.

Na szczególną uwagę zasługuje tradycja Tybetu. Położenie geograficzne tego regionu oraz wiele innych czynników złożyło się na kilkusetletni okres całkowitej niemal jego izolacji od reszty świata. Dlatego właśnie w Tybecie zachowały się najstarsze przekazy, które przeniknęły doń z Indii w pierwszym tysiącleciu n.e., a w samych Indiach uległy zniszczeniu. Przekazana wiedza, wzbogacona bardzo starą wiedzą samych Tybetańczyków, dała początek jednej z najgłębszych tradycji religijnych i magicznych na świecie. Wielką sławę zdobyła m.in. medycyna tybetańska, zdolności demonstrowane przez tybetańskich mnichów oraz najwyższej jakości praktyka religijna.

Jednym z filarów wiedzy Tybetu jest jej koncepcja energii życiowej i struktur ciała subtelnego. Na tej podstawie opiera się słynna technika rozniecania ognia wewnętrznego, tumo. Metoda ta znacznie przybliża osiągnięcie oświecenia i rozwija wiele zdolności nadnaturalnych, takich jak niewrażliwość na wysokie i niskie temperatury, lewitowanie itp.

Podstawę tybetańskiej psychoenergetyki stanowi wyodrębnienie w energii ciała subtelnego formy wiatrów oraz czerwonych i białych kropel. Wiatry rozumiane są jako pola siły, energie pobudzające ruch i przeciwdziałające chaosowi (analogiczne do prany lub negentropii). Ruch wiatrów wewnątrz struktur ciała subtelnego (kanałów i czakr) decyduje o każdej zmianie i rozwoju. Białe i czerwone krople są substancjami (zwartymi i subtelnymi), zalążkami każdej struktury, w tym materii. Krople czerwone wiążą się ściśle z krwią i energią ognia. Ich siedliskiem jest ośrodek pępka (manipura). Krople białe odnoszą się do substancji dziedzicznej, spermy i jednocześnie wyższych energii subtelnych. Znajdują się w ośrodku ciemieniowym (mniej więcej na poziomie sahasrary).

Hinduskim czakrom odpowiadają w Tybecie koła lub drzwi (słowo cakra w sanskrycie oznacza koło). Termin „drzwi” (wrota, brama) służy do metafotycznego opisu wnikania wiatru (siły życia) przez jedna z czakr do kanału centralnego. Wnikanie to odbywa się na takiej samej zasadzie jak wchodzenie przez drzwi do domu. Celem większości tybetańskich praktyk ezoterycznych jest otwarcie drzwi i umożliwienie wiatrowi wniknięcia w kanał centralny. U przeciętnego człowieka wiatry błąkają się w sieci jego kanałów subtelnych pobudzając w sposób niekontrolowany narządy i przyporządkowane im pragnienia (chciwość, pożądanie, nieumiarkowane objadanie się, egoizm i in.). Tylko wniknięcie wiatrów do kanału centralnego uwalnia człowieka od żądz i rozwija w nim nadnaturalne zdolności.

Tradycja Tybetu mówi o dziesięciorgu drzwi. Ich układ w porównaniu z systemem hinduskim ilustruje rysunek 17. Cechą szczególną układu tybetańskiego jest przedstawianie go w płaszczyźnie poziomej. Sposób ten umożliwia zobaczenie całego układu jako -pionowych i poziomych cięć i rzutów (poziomych i pionowych projekcji) jednego i tego samego psychoenergetycznego systemu. Obraz ten jeszcze raz pokazuje wielowymiarową naturę ośrodków psychoenergetycznych.

Kanał centralny biegnie środkiem ciała, blisko kręgosłupa, przenikając centra wszystkich kół. Zaczyna się w okolicy trzeciego oka, wznosi się ku górze, do szczytu głowy, a następnie skręca w dół i kończy się w okolicy krocza. Posiada niebieskie zabarwienie, bliżej centrum przybiera jednak barwę jaskrawoczerwoną jak krew tętnicza. Kanał centralny zwany jest też kanałem życia lub kanałem świadomości, rahu. Nietrudno zauważyć jego analogię z suszumną. Od kanału centralnego w lewą i prawą stronę biegną dwa kanały odpowiadające idzie i pingali u Hindusów. Kanał prawy jest czerwony, lewy biały. Oba zaczynają się odpowiednio w prawym i lewym nozdrzu, a kończą w kroczu. Biegną w dół ciała równolegle do kanału centralnego tworząc wokół niego cztery węzły. Mniej więcej od pępka lewy kanał odchyla się lekko od centralnego, lecz niżej zbliża się do niego ponownie i kończy w okolicy narządów płciowych. Tak samo przebiega tor kanału prawego, kończy się jednak w okolicy odbytu.



System czakr kół według tantry tybetańskiej

Rys. 17 System czakr (kół) według tantry tybetańskiej. W nawiasach podana jest nazwa czakry z tradycji hinduskiej, systemowi tybetańskiemu najbliższa



Rysunek 17 przedstawia węzły uformowane w cztery koła – koło pępka (manipura), serca (anahata), gardła (wisiuddha) i czubka głowy. W trzech miejscach są to węzły zwykłe, w kole serca – potrójny. Z tego względu kołu serca przypisuje się szczególne znaczenie. Oba kanały, lewy i prawy, tworząc węzeł, zaginają się z przodu kanału centralnego – ich rozwiązywanie stanowi bardzo ważny element tybetańskiej praktyki ezoterycznej, bo tylko ono pozwala obudzić zalążki białych i czerwonych kropli oraz spowodować swobodne przemieszczanie się wiatrów w kanale centralnym (wyrażane jest podobieństwo tego procesu z budzeniem energii kundalini w jodze). Koła główne to te, na których znajdują się węzły.

Jak już mówiliśmy, system ten przedstawiany jest w płaszczyźnie horyzontalnej. Każde koło posiada płatki (ramiona) w kolorze czerwonym lub białym zwrócone ku górze lub ku dołowi. Ich rozmieszczenie ilustruje także rysunek 17. W dwóch kołach – czubka głowy i pępka – widoczny jest trójkąt, w pozostałych – krąg. Ze względu na potrójny węzeł koła serca ośrodek ten traktowany jest w sposób szczególny. Każdemu z jego ośmiu płatków (ramion) przyporządkowana jest jedna strona świata oraz jeden praelement (patrz: rys. 18). Od każdego płatka odchodzą trzy kanały. Pierwszy, niebieski, odnosi się do świadomości i zawiera głównie wiatry. Drugi, czerwony, wiąże się z mową i zawiera czerwone krople. Wreszcie trzeci, biały, dotyczy ciała i zawiera krople białe. Wszystkie kanały kończą się łącznie w dwudziestu czterech punktach ciała tworząc swoistą cielesną mandalę. Każdemu z dwudziestu czterech punktów (stref ciała) odpowiada jedno z dwudziestu czterech świętych miejsc na Ziemi, miejsca te jednak ujawniane są tylko osobom oświeconym. Każdy z dwudziestu czterech kanałów rozgałęzia się na kolejne trzy, tworząc razem już siedemdziesiąt dwa kanały, te zaś rozgałęziają się na dalsze, każdy na tysiąc. W ten sposób istnieje ich łącznie 72.000.

Sprawowanie kontroli nad kanałami, wypełniającymi je wiatrami i kroplami stanowi jeden z najistotniejszych warunków osiągnięcia mistrzowskiego poziomu ezoterycznej praktyki Tybetu.



Koło serca i kanały odchodzące od jego płatków

Rys. 18 Koło serca i kanały odchodzące od jego płatków (ramion)

«« poprz.
nast.

back to top

Czakra siódma - czakra korony »

Kategoria: Czakry
Eugeniusz Fajdysz
Odsłony: 2471

To Cię również może zainteresować:

O naszych 12 czakrach...
Bardzo poważna adnotacja do pracy z czakrami
Czakra siódma - czakra korony
Czakra szósta - 3 oko
Dźwięk zmienia świadomość

Newsletter Instytutu Arete - Szkoły Swobodnego Rozwoju Możliwości
Twoje imię: Twój e-mail: e-Poradniki
Afirmacje
Ciało
Umysł
Duch
Po prostu Kochaj
Czakry
Rozmowy z duszami
Bajki dające do myślenia

Czakry główne
Czakra siódma - czakra korony
Czakra siódma - czakra korony
Czakra szósta - 3 oko
Czakra szósta - 3 oko
Piąta czakra - czakra gardła
Piąta czakra - czakra gardła
Czakra czwarta - czakra serca
Czakra czwarta - czakra serca
Czakra trzecia - czakra splotu słonecznego
Czakra trzecia - czakra splotu słonecznego
Czakra druga - czakra seksualna
Czakra druga - czakra seksualna
Czakra pierwsza - czakra korzenia
Czakra pierwsza - czakra korzenia
Najnowsze artykuły w dziale Czakry

1
2
3

Prev Next
Natura i właściwości energii życiowej - Podstawowe struktury ciała subtelnego
Natura i właściwości energii życiowej - Pods…

Autor: Eugeniusz Fajdysz Jednym z najważniejszych pojęć w dawnych tradycjach mistycznych, magii i uzdrawianiu...
Czakra siódma - czakra korony
Czakra siódma - czakra korony

Czakra KORONY - CZAKRA Ciemieniowa W tekstach Jogi najczęściej jest opisywana jako kwiat lotosu...
o 3 Oku słów parę
o 3 Oku słów parę

Trzecie Oko jest organem Ciała Świetlistego (Light Body), które możemy równie dobrze nazwać...
Czakra szósta - 3 oko
Czakra szósta - 3 oko

Czakra ADŹNA - CZAKRA 3 OKA, KIEROWNICZA. W sanskrycie oznacza „dowództwo„. Czasem nazywa się...
Piąta czakra - czakra gardła
Piąta czakra - czakra gardła

Czakra Gardła - VISHUDDHA Czakra gardłowa jest siedzibą niższego, czyli praktycznego, umysłu oraz jest...
Czakra czwarta - czakra serca
Czakra czwarta - czakra serca

Czakra Serca - ANAHATA W sanskrycie oznacza „niepokonany”. Ta czakra usytuowana jest w sercu...
Czakra trzecia - czakra splotu słonecznego
Czakra trzecia - czakra splotu słonecznego

CZAKRA MANIPURA - CZAKRA SPLOTU SŁONECZNEGO Czakra splotu jest odpowiedzialna za naszą emocjonalność. Kiedy...
Czakra druga - czakra seksualna
Czakra druga - czakra seksualna

CZAKRA SVADHISTHANA - CZAKRA PŁCIOWA Druga czakra to centrum pierwotnych, nieoczyszczonych emocji, energii seksualnej...
Tsa Lung - oddech oczyszczający czakry
Tsa Lung - oddech oczyszczający czakry

Starożytna tybetańska praktyka oddechów Tsa Lung jest jedną z najsilniejszych i najbardziej skutecznych...
Bardzo poważna adnotacja do pracy z czakrami
Bardzo poważna adnotacja do pracy z czakrami

Muszę poczynić bardzo poważną adnotację na temat pracy z czakrami, gdyby komukolwiek ta...
Czakra pierwsza - czakra korzenia
Czakra pierwsza - czakra korzenia

Pierwsza czakra, czakra podstawy, mieści się u podstawy kręgosłupa i jest domem energii...
O naszych 12 czakrach...
O naszych 12 czakrach...

Otwarcie czakr i zezwolenie na przepływ kosmicznych energii przez ciało całkowicie odświeży twego...

medytacja dobrego ciała czasem wieczory pełni wykład pomyślności czakrami miłości nowy 2012 nowiu sekret uśmiechu wszystko czakry serca winter czyli marzeń traktowania czakr przesilenia wody czakra życia księżyca obfitości medytacją bashar wewnętrznego czasu kurs temat

Pojęcie lekcji odpowiadających „tematyce” każdej z czakr otwiera drogę kosmicznym energiom, umożliwiając ich połączenie się z wszystkimi ośrodkami,
co z kolei łączy Cię z Siecią Istnienia.
aktywizacja czakra czakry dusza energia medytacja medytować miłość obfitość pełnia pomyślność szyszynka techniki medytacyjne uzdrawianie wieczory z medytacją wieczór z medytacją wizualizacja zdrowie
Pomocne linki

Polityka prywatności
Regulamin naszego sklepu internetowego
Katalog stron partnerskich
Wymiana linków
Mapa strony
Twoje konto

Instytut istne
- See more at: http://instytutarete.pl/poczytaj/duch/czakry/551-natur...
Adam Pernal

Adam Pernal medycyna sportowa


«

koncert

|

feng shui

»


Wyślij zaproszenie do