konto usunięte

Witam serdecznie.

Czy z taką wiedzą mam szanse na pracę/praktyki w dziale help desk ?

System Windows Client:

- Instalacja systemów z rodziny Microsoft Windows,
- Kontrola ustawień systemu podczas uruchamiania,
- Wykorzystanie konsoli odzyskiwania do uruchomienia komputera,
- Przywracanie systemu operacyjnego przy użyciu narzędzia Przywracanie Systemu,
- Konfiguracja adresu IP,
- Konfiguracja zapory ogniowej systemu Windows,
- Konfiguracja klienta DNS i WINS,
- Konfiguracja ustawień systemowych,
- Tworzenie i zarządzanie kontami użytkowników,
- Konfiguracja zabezpieczeń lokalnych,
- Praca w grupie roboczej,
- Funkcjonowanie w domenie,
- Konfiguracja i zarządzanie pulpitem zdalnym,
- Przechowywanie nazw użytkowników i haseł,
- Używanie Menedżera Zadań i Podglądu Zdarzeń do monitorowania systemu operacyjnego,
- Rozwiązywanie problemów z podłączeniem do sieci lokalnej i drukarek sieciowych,
- podstawy Active Directory
- podstawy Microsoft Exchange

System Linux:

-Operacje na plikach, struktura plików w Linuxie,
-Podstawowe pliki konfiguracyjne systemu,
-Administrowanie użytkownikami i grupami,
-Zarządzanie plikami i katalogami (nadawanie praw dostępu, zmiany właściciela pliku)
-Instalowanie oprogramowania,
-Konfiguracja interfejsów sieciowych

Inne umiejętności:
- umiejętnośc diagnozowania i naprawiania różnych usterek sprzętowych

Znajomość języka Python oraz frameworka Django

Wykształcenie średnie (technik informatyk) + książki na temat systemów operacyjnych, sieci komputerowych oraz różnych usług systemowych, studiowanie dokumentacji, laboratoria

Języki:
- Niemiecki - komunikatywny,
- Angielski - średniozaawansowany

Działalnośc dodatkowa:
- przygotowywanie do egzaminu na certyfikat CCNA (Cisco)

Hobby/Pasje:
- systemy operacyjne, programowanie (szczególnie tzw webowe), nowości ze świata IT, jogging

Doświadczenie: Brak

Region: Łódzkie (Łódź) lub Mazowieckie (Warszawa i okolice)Paweł T. edytował(a) ten post dnia 13.05.11 o godzinie 14:41
trochę więcej z Active Directory i będzie ok.
Krzysztof R Michalski

Krzysztof R Michalski Człowiek do zadań
specjalnych

Maciej Celmer:
trochę więcej z Active Directory i będzie ok.

A jak firma nie używa AD? ;)

Paweł T.:
Czy z taką wiedzą mam szanse na pracę/praktyki w dziale help desk ?

Dziale jakiej firmy? Trudno odpowiedziec na tak postawione pytanie. W jednych firmach będziesz miał szansę, w innych nie.

Wszystko zależy od tego, co firma ma na stacjach roboczych i co konkretnie robi HD (u mnie np. głównie zajmuje się rozwiązywaniem problemów sieciowych, bo taką mamy specyfikę).

No i druga kwestia: bardzo często widuję takie listy w CV. Problem w tym, że "umiem" bywa bardzo różnie pojmowane. W większości wypadków niestety to "umiem" to raczej "coś tam czytałem" i krótka weryfikacja praktyczna bardzo szybko kończy rekrutację dla takiego kandydata.Krzysztof R Michalski edytował(a) ten post dnia 14.03.11 o godzinie 20:32

konto usunięte

No i druga kwestia: bardzo często widuję takie listy w CV. Problem w tym, że "umiem" bywa bardzo różnie pojmowane. W większości wypadków niestety to "umiem" to raczej "coś tam czytałem" i krótka weryfikacja praktyczna bardzo szybko kończy rekrutację dla takiego kandydata.

Wypisałem to co faktycznie umiem, pomijając wiele zagadnień o których dopiero się uczę i o których "coś tam czytałem"

Gdyby ktoś szukał help deska to jestem zainteresowany :)Paweł T. edytował(a) ten post dnia 14.03.11 o godzinie 20:39
Krzysztof R Michalski

Krzysztof R Michalski Człowiek do zadań
specjalnych

Paweł T.:
Gdyby ktoś szukał help deska to jestem zainteresowany :)

Niestety od dwóch lat mamy praktycznie zerową rotację (również w obszarze HD i wsparcia klienta), więc nie prowadzimy w tej chwili żadnych rekrutacji.

Wypisałem to co faktycznie umiem, pomijając wiele zagadnień o których
dopiero się uczę i o których "coś tam czytałem"

Studiujesz? Bo jeśli nie, to nie ma sensu bardzo się spinac. Prawda jest brutalna - bez studiów utkniesz w HD instalując drukarki.

Wyślij zaproszenie do