konto usunięte

Temat: Nowy "zielony" podatek - pomysł na zachęcenie do kupna...

http://podatki.wp.pl/kat,66248,title,Wraca-zielony-pod...

Streszczając - pod płaszczykiem ekologii (troska o ograniczenie emisji substancji szkodliwych w spalinach) - powstają pomysły na wprowadzenie podatku dla posiadaczy aut starszych niż 15 lat.

Jeśli moje BMW dostało w Niemczech plakietkę zieloną (strefa 4) - innymi słowy spełnia normę czystości spalin EURO 1 (lub wyższą - zgodnie z http://www.berlin.polemb.net/index.php?document=928), jakby tego było mało mam katalizator - to uważam, że nic nie powinienem płacić, nawet w założeniach i pomysłach!

Panowie co o tym sądzicie? Moim zdaniem pomysł chybiony, zwłaszcza, że większość aut na naszych wspaniałych drogach to auta używane, raczej starsze.

konto usunięte

Temat: Nowy "zielony" podatek - pomysł na zachęcenie do kupna...

Podatek ekologiczny - moim zdaniem jak najbardziej (nawet taki na wzór Road Taxu w UK uzależniony od wydzielania CO2 - nie to, że jestem zwolennikiem globalnego ocieplenia ;) ) ale:
1. rezygnacja z opłaty paliwowej
2. rezygnacja z akcyzy na samochody
3. zniesienie jakichkolwiek dodatkowych opłat przy sprowadzeniu używanych aut z zagranicy
4. przeznaczenie tych pieniędzy uzyskanych z podatku na drogi
5. wprowadzenie normalnych zasad odliczenia VATu przy zakupie aut "na firmę", a nie tak jak jest to obecnie, niezgodne z zasadą neutralności podatku VAT.

Bo wprowadzając tylko dodatkowy podatek w żaden sposób nie zachęci to do zakupu nowszych aut, tylko pogłębi frustracje społeczeństwa.

konto usunięte

Temat: Nowy "zielony" podatek - pomysł na zachęcenie do kupna...

Marku popieram w 100%

Poza tym uderzy to w biedniejszą część społeczeństwa, w kudzi których nie stać na wymianę wozu na nowszy.
A poza tym prywatnie to mam gdzieś te ich globalne ocieplenie bo póki co to zimno i mokro ludziska ogrodów nie chca robić i nawodnien to lipa jest:)
Drugą rzeczą jest to że wyprodukowanie nowego samochodu daje większą emisję spalin niż katowanie poloneza np przez 10 lat:)

konto usunięte

Temat: Nowy "zielony" podatek - pomysł na zachęcenie do kupna...

Odczucia prywatne:
1. dziura w budzecie rosnie - trzeba ja zalatac.
2. kto dostanie w kieszen najbardziej - najbiedniejsi. Dlaczego:
najwyzsza stawka owego podatku planowana jest dla posiadaczy samochodow 15-letnich i starszych. Czyli de facto w duzym procencie osob nalezacych do nie najlepiej zarabiajacych
3. wmawianie mi, ze wrzucenie takiej osobie kolejnej oplaty na "radosc" budzetu zmobilizuje te osobe do zakupu nowego auta zakrawa o kpine z mojej inteligencji i logiki - czy szanowni pomyslodawcy twierdza, ze skoro osobnik opodatkowany jezdzi 15 letnim autem, to musi byc to tylko i wylacznie jego lenistwo przed pojsciem do salonu po nowe? Smiem twierdzic jednak, ze owego osobnika na auto nowsze po prostu najczesciej nie stac obecnie, i nadal stac nie bedzie po wprowadzeniu podatku - co wiecej, bedzie biedniejszy o kolejne 250 zl, co dodatkowo odbije sie negatywnie na ilosci zakupionego przez niego paliwa itd itp.
4. nawijanie o co2 i tym podobnych to rowniez kpina z myslacych. Powszechnie wiadomo, ze choc diesle co2 emituja mniej, to zawartosc spalin diesla jest o niebo bardziej toksyczna niz spalin silnika benzynowego, o zasilanym gazem nie wspominajac -> stad posune sie o stwierdzenie, ze owe stare auta zasilane LPG sieja mniej spustoszenia w srodowisku niz nowe, jesli o samo zatrucie juz chodzi.
5. koszt dla srodowiska, spowodowany wyprodukowaniem nowego auta jak sadze (i tutaj niestety tylko sadze) jest rowniez wyzszy niz jezdzenie owym zagazowanym 15-latkiem przez najblizszych 10 lat.
i wreszcie 6 - szanowni ustawodawcy - z czym do ludzi...

BTW: tez mam Feinstaubplakette 4 - ale co za tym idzie oczywiscie i tak bede musial zaplacic, bo Niemcy to sie na czystosci spalin nie znaja przeciez:) - ciekaw jestem, kiedy sprawa trafi do Straßburga i jaki bedzie jej koniec:)Piotr Jędrkowiak edytował(a) ten post dnia 27.05.10 o godzinie 21:43

Następna dyskusja:

Nowy złonek




Wyślij zaproszenie do