konto usunięte

Temat: Branża PR chce walczyć z nieuczciwymi praktykami w...

Branża PR chce walczyć z nieuczciwymi praktykami w przetargach. Przygotowuje kodeks dobrych praktyk.

Mówi: Karolina Borkowska
Funkcja: wiceprezes zarządu
Firma: Związek Firm Public Relations

Aż 70 proc. specjalistów z branży public relations spotyka
się z nieuczciwymi praktykami w przetargach na zakup usług PR.
Zdarza się, że firmy organizują je wyłącznie po to, aby
porównać ceny albo zebrać jak najwięcej pomysłów, które są
później wykorzystywane. Drenaż rynku chce ukrócić Związek Firm
Public Relations, który pracuje nad kodeksem dobrych praktyk w
postępowaniach przetargowych. Dokument ma być gotowy wiosną.


– Trwają prace nad opracowaniem zasad fair play w zakresie zakupu
usług PR. Jesteśmy po kilku spotkaniach strategicznych. Obecnie
spotykamy się w mniejszych grupach, w których przy jednym stole
zasiadają reprezentanci działów zakupów oraz agencji PR.
Wspólnie próbujemy przygotować jeden dokument dobrych,
prawidłowych zasad przetargowych – mówi agencji informacyjnej
Newseria Biznes Karolina Borkowska, wiceprezes zarządu Związku
Firm Public Relations.

Z ankiety, którą przeprowadziły w tym roku agencja Monday PR,
Związek Firm Public Relations oraz redakcja Proto.pl, wynika że 78
proc. PR-owców zetknęło się w swojej pracy z nieuczciwymi
praktykami przetargowymi. Aż 70 proc. z nich skarży się na brak
rozstrzygnięcia przetargu bez podania konkretnej przyczyny, z kolei
połowa spotkała się z późniejszym wykorzystaniem przez firmę
pomysłów zawartych w ofercie przetargowej.

Nierzadko zdarza się, że firmy organizują przetargi nie w celu
wyłonienia agencji świadczącej usługi public relations, ale po
to, by bezkosztowo zebrać jak największą liczbę pomysłów albo
porównać ceny. ZFPR zwraca uwagę na to, że takie działania
narażają agencje PR na duże koszty i przekładają się na
jakość ich pracy.

http://www.biznes.newseria.pl/news/branza_pr_chce_walc...