Piotr
Jarzębowski
Specjalista do spraw
sprzedaży - InsERT
S.A.
- 1
- 2
Marcin
Pijanowski
produkcja video /
e-commerce /
płatności
elektroniczne
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
Zważywszy na to, że jest nas coraz mniej do pracy (patrz masowa emigracja) z biegiem czasu przedsiębiorcy zaczną doceniać coraz bardziej czas swój jak i pracownika. Wówczas nie obędzie się bez systemu klasy CRM. Sam miałem okazję budować firmę od podstaw i będąc alfą i omegą bez CRMa bym sobie nie poradził. Był to okres kiedy o CRMie dopiero się mówiło (teraz już się słyszy;). CRM to niekoniecznie wielki zaawansowany system. CRM to kilka prostych funkcji, które najlepiej sprawdzają się w działaniu, jeśli są przygotowane dla konkretnego przedsiębiorstwa (tzw. CRM dedykowany). Moim zdaniem CRM to przyszłość przedsiębiorstw. Już nikt nie lubi jak się o nim zapomina. Klient jest coraz bardziej wymagający i wymaga indywidualnego traktowania. Bez systemu CRM już przy kilkudziesięciu klientach nie da się ich obsługiwać tak, by byli z tej obsługi zadowoleni.
Piotr
Jarzębowski
Specjalista do spraw
sprzedaży - InsERT
S.A.
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
Rzeczywiście zainteresowanie systemami CRM zaczyna wzrastać. Coraz więcej firm zaczyna skłaniać się w kierunku rozwiązań wspierających kontakty z klientami. Przekonanie do systemów tej klasy rodzi się z chęci uporządkowania kontaktów w jednej przejrzystej bazie, nadzoru nad działami handlowców i sprawnej koordynacji ich pracy. Managerowie firmy są coraz bardziej przekonani do korzystania z CRM bo system daje im kontrolę nad działaniem pracowników i wspiera podejmowanie decyzji (jeśli system posiada narzędzia analityczne). Na rynku pracy można zaobserwować niezwykły wzrost zapotrzebowania na handlowców, telemarketerów, to jest sygnał, że systemy wspomagające kontakty z klientami zaczną się cieszyć się dużą popularnością. Oczywiście w obecnych czasach liczy się szybkość i pewność działania handlowców, buduje to pozytywny wizerunek firmy i wzmacnia pozycję na rynku. Systemy CRM to skuteczne narzędzia, które mają na celu zdobycie przewagi nad konkurencją a umiejętne wykorzystanie systemu tej klasy przynosi pozytywne skutki.Niestety polskie firmy nadal mają tendencję do oszczędzania na wszystkim, dlatego też CRMy są przesuwane za margines. W pierwszej kolejności są systemy sprzedażowe, księgowe itd. na szarym końcu znajduje się CRM. Wydaje mi się, że nadal świadomość istnienia CRMów, wiedza na ich temat jest niska. Pewnego rodzaju sceptycyzm do nowych rozwiązań jest barierą dla systemów CRM w Polsce. Ale bądźmy dobrej myśli, bo zainteresowanie rośnie i może systemy CRM staną się wreszcie podstawą w budowaniu sprawnie działającej firmy!!! :)
Małgorzata
Burek
Test Analyst (profil
na tej stronie jest
nieaktualny)
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
Witam wszystkich.Czy wie ktoś, gdzie mogę pytać o informacje dotyczące wdrożenia CRM, a właściwie rezultatów?
Chodzi mi o jakieś zestawienia, wykresy, jakie korzyści przyniosło wdrożenie, jak zmieniła się sytuacja firmy po wdrożeniu... Czy ktoś może udostępnić takie informacje do pracy magisterskiej??
Z góry dziekuje za każdą pomoc :)
Piotr
Jarzębowski
Specjalista do spraw
sprzedaży - InsERT
S.A.
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
Witam serdecznieNiestety nie dysponuję takimi materiałami. System CRM, którym się zajmuję nie wymaga skomplikowanego i długotrwałego wdrożenia. Jest to program pudełkowy do samodzielnej instalacji.
Dobrym rozwiązaniem jest przeprowadzenie wywiadu z dużą firmą lub firmami posiadającymi systemy CRM. Kontakt z użytkownikami będzie dobrym rozwiązaniem, ponieważ każdy producent swoje chwali ;-) dzięki temu będziesz miała obraz tego jak system CRM sprawdza się w firmie i jak się z nim pracuje. Informacje kontaktowe do firm posiadających takie systemy można bardzo łatwo znaleźć w internecie.
Życzę powodzenia w pisaniu pracy i sukcesów :-)
Pozdrawiam
Maciej Gradoń Promark Light
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
jest portal na ktorym mozna poczytac o ogolnych zalozeniach CRMhttp://www.portalcrm.pl/
Artur
S.
IT Specialist -
Support
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
Bez dobrego Zintegrowanego systemu CRM z procesami firmy nie da sie żyć w dzisiejszym świecie. Polecamhttp://www.hansaworld.com/poland/hwindex.htm
konto usunięte
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
Małgorzata Burek:Witam,
Witam wszystkich.
Czy wie ktoś, gdzie mogę pytać o informacje dotyczące wdrożenia CRM, a właściwie rezultatów?
Chodzi mi o jakieś zestawienia, wykresy, jakie korzyści przyniosło wdrożenie, jak zmieniła się sytuacja firmy po wdrożeniu... Czy ktoś może udostępnić takie informacje do pracy magisterskiej??
Z góry dziekuje za każdą pomoc :)
bardzo niewiele firm w Polsce prowadzi analizę po wdrożeniową, a jeszcze mniej chciałoby się nią "pochwalić".
Z wielkim żalem muszę stwierdzić, że będziesz miała ciężko zebrać szczegółowe dane, chyba że zebrane w ramach projektu który prowadziłaś, lub w którym uczestniczyłaś. Mam nadzieję, że któraś z opcji wchodzi w grę, inaczej Twoja praca traci na wartości (wg mnie oczywiście).
Podsumowując, mogę powiedzieć jedynie to co ogólnie wiadomo, że ok 70% wdrożeń kończy się niepowodzeniem lub w ogóle nie dochodzi do skutku. Pozostałe 30% kończy się > lub < sukcesem.
To zależy też jakie kryteria sukcesu przyjmuje firma. Dla jednych złoty trójkąt jest podstawowym kryterium, dla innych określona lub "wymyślona" wartość dodana, a jeszcze dla innych samo wdrożenie jest już "wielkim sukcesem..." Bywa różnie.
pozdr
R
konto usunięte
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
Piotr Jarzębowski:Witam,
Czy CRM dla małych i średnich przedsiębiorstw jest dobrym pomysłem rozwoju dla firmy?Piotr Jarzębowski edytował(a) ten post dnia 03.10.07 o godzinie 12:56
to wszystko zależy...
Zależy od potrzeb organizacji, bo zakładam, że od tego będziecie zaczynać.
Zakładam też, że mówiąc o CRM masz na myśli nie tylko system informatyczny, ale zmianę mentalną firmy, w podejściu do relacji z Klientem i zarządzaniu nimi.
Jeżeli tylko moje pierwsze założenie się potwierdza, to należy zacząć wszystko od początku.
Jeżeli oba moje założenia się potwierdzają, to wszystko przed Wami, ale po przeprowadzeniu analizy biznesowej nie zaszkodziłoby "poradzić" się kogoś z doświadczeniem na zewnątrz lub w ogóle zlecić komuś przeprowadzenie analizy. Życzę sukcesów i miłej pracy, bo jest miła przy tego typu projektach.
Jeżeli natomiast żadne z moich założeń się nie potwierdza, to zapomnij o CRM i szukaj zbliżonego potrzebami firmy narzędzia klasy BPM.
pozdr
R
konto usunięte
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
Piotr Jarzębowski:
Rzeczywiście zainteresowanie systemami CRM zaczyna wzrastać. Coraz więcej firm zaczyna skłaniać się w kierunku rozwiązań wspierających kontakty z klientami. Przekonanie do systemów tej klasy rodzi się z chęci uporządkowania kontaktów w jednej przejrzystej bazie, nadzoru nad działami handlowców i sprawnej koordynacji ich pracy. Managerowie firmy są coraz bardziej przekonani do korzystania z CRM bo system daje im kontrolę nad działaniem pracowników i wspiera podejmowanie decyzji (jeśli system posiada narzędzia analityczne). Na rynku pracy można zaobserwować niezwykły wzrost zapotrzebowania na handlowców, telemarketerów, to jest sygnał, że systemy wspomagające kontakty z klientami zaczną się cieszyć się dużą popularnością. Oczywiście w obecnych czasach liczy się szybkość i pewność działania handlowców, buduje to pozytywny wizerunek firmy i wzmacnia pozycję na rynku. Systemy CRM to skuteczne narzędzia, które mają na celu zdobycie przewagi nad konkurencją a umiejętne wykorzystanie systemu tej klasy przynosi pozytywne skutki.
Niestety polskie firmy nadal mają tendencję do oszczędzania na wszystkim, dlatego też CRMy są przesuwane za margines. W pierwszej kolejności są systemy sprzedażowe, księgowe itd. na szarym końcu znajduje się CRM. Wydaje mi się, że nadal świadomość istnienia CRMów, wiedza na ich temat jest niska. Pewnego rodzaju sceptycyzm do nowych rozwiązań jest barierą dla systemów CRM w Polsce. Ale bądźmy dobrej myśli, bo zainteresowanie rośnie i może systemy CRM staną się wreszcie podstawą w budowaniu sprawnie działającej firmy!!! :)
CRM to nie system informatyczny. System informatyczny jest jedynie narzędziem wspierającym CRM. Pamiętajmy o tym.
Piotr
Jarzębowski
Specjalista do spraw
sprzedaży - InsERT
S.A.
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
Święta prawda, CRM to filozofia zarządzania kontaktami z klientami, natomiast systemy informatyczne to narzędzia, które mają ją wspierać.Narzędzia te jednak noszą miano systemów informatycznych klasy CRM.
Pozdrawiam i dziękuję za cenną uwagę Panie Rafale.
Małgorzata
Burek
Test Analyst (profil
na tej stronie jest
nieaktualny)
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
Ale ja juz napisalam prace magisterska, obronilam sie i pracuje :)Szkoda ze tak pozno, bo widze ze bylaby ciekawa rozmowa :)
Piotr
Jarzębowski
Specjalista do spraw
sprzedaży - InsERT
S.A.
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
Małgorzata Burek:
Ale ja juz napisalam prace magisterska, obronilam sie i pracuje :)
Szkoda ze tak pozno, bo widze ze bylaby ciekawa rozmowa :)
Moje gratulacje i życzę powodzenia! :D
Małgorzata
Burek
Test Analyst (profil
na tej stronie jest
nieaktualny)
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
Dzieki :)Joanna Krupienczyk Magister Ekonomii
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
WitamOsobiście zajmuje się zarówno wdrażaniem systemu typ CRM (Microsoft Dynamics CRM http://crm.mediadat.pl/crm.html) oraz sprzedażą systemów informatycznych. Z własnego doświadczenia wiem, jak bardzo system CRM może pomóc w utrzymywaniu relacji z klientem na odpowiednim poziomie. Nie raz zdarza mi się słyszeć od klienta, że jest miło zaskoczony... a ja tylko wykonałam telefon w umówionym terminie....
W razie pytań proszę o kontakt:
j.maciejewska@mediadat.pl
513 786 371 lub 91 428 13 15
Bartłomiej Filipek knowledge sharing
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
Staram się podkreślać, że implementacja CRM jest oczywiście dobrym pomysłem, pod warunkiem, że uda się zredukować ryzyko ewentualnego niepowodzenia (aż 7 na 10 prób wdrożenia systemów CRM kończy się porażką).Dzięki metodologii usprawniania projektów wdrożeniowych AIM powstaje możliwość lepszego monitoringu tych projektów i reakcji w razie zaistniałych problemów.
W lutym odbyło się Webinarium, w całości poświęcone metodzie AIM. W tym miejscu można znaleźć zapis Webinarium, dostępny bez opłat.
Iza Partykal Karierowiczka
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
Piotr Jarzębowski:
Czy CRM dla małych i średnich przedsiębiorstw jest dobrym pomysłem rozwoju dla firmy?Piotr Jarzębowski edytował(a) ten post dnia 03.10.07 o godzinie 12:56
Jak najbardziej. Niektóre oferują bogate funkcjonalności. Aktualnie zapoznaje sie z systemem yuplo
bezpłatna mozliwość przetestowania tych funkcjonalności
http://www.yuplo.pl/yuploweb/registration/registration...
Pozdrawiam
Iza
Agnieszka
Moryson Górska
Specjalista ds.
sprzedaży systemów
IT
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
Pracowałam na kilku CRM'ach i uważam, że to podstawowe narzędzie pracy w praktycznie każdej branży.
Łukasz
Kotula
Regionalny Kierownik
Sprzedaży, Corab Sp.
z o.o.
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
Szanowni.Czy istnieje CRM oparty na mapie .
Chciałbym widzieć na mapie Polski klientów. Po kliknięciu w danego klienta mogły by się rozwijać opcje z nim związane.
Chodzi przede wszystkim o łatwe planowanie wizyt . I fakt że będąc u klienta X zaraz obok jest Y .
Znacie taki CRM ?
Temat: CRM - pytania i odpowiedzi
Moim zdaniem, jak najbardziej CRM powoduje znaczny rozwój małych i średnich firm. Usprawnia pracę, dużo łatwiej kontrolować relację zarówno z dostawcami jak i klientami, moja firma korzysta z http://firmao.pl/oferta, według mnie oprogramowanie ma niemal same korzyści.- 1
- 2
Podobne tematy
-
Zarządzanie kontaktami z... » CRM - pudełko czy wdrożenie? -
-
Zarządzanie kontaktami z... » Szkolenie - warsztaty CRM -
-
Zarządzanie kontaktami z... » Rola systemów CRM w budowaniu relacji z klientem -... -
-
Zarządzanie kontaktami z... » Statystyki CRM ciut inaczej - infografika -
-
Zarządzanie kontaktami z... » Szukam Partnerów do sieci sprzedaży CRM -
-
Zarządzanie kontaktami z... » Bezpłatna konferencja "CRM GigaCon" – 16.04.2013, Warszawa -
-
Zarządzanie kontaktami z... » Systemy ERP i CRM - bezpłatna konferencja -
-
Zarządzanie kontaktami z... » Projekt badawczy na temat wykorzystania systemów CRM -... -
-
Zarządzanie kontaktami z... » CRM dla małych? -
-
Zarządzanie kontaktami z... » Bezpłatna konferencja CRM 25.09.2012 -
Następna dyskusja: