Piotr Jarzębowski

Piotr Jarzębowski Specjalista do spraw
sprzedaży - InsERT
S.A.

Temat: CRM - pudełko czy wdrożenie?

Zamysłem tego forum jest rozwiązanie problemu, z jakim obecnie spotykają się firmy. Czy wybrać duży i drogi system CRM wymagający wdrożeń, budowany na miarę, czy wybrać tanie rozwiązania pudełkowe do samodzielnej implementacji? Jakie są plusy i minusy obu rozwiązań?
Małgorzata Burek

Małgorzata Burek Test Analyst (profil
na tej stronie jest
nieaktualny)

Temat: CRM - pudełko czy wdrożenie?

Według mnie najlepszym rozwiązaniem, jest wybór takiego systemu CRM, który jest idealnie dopasowany do danej firmy w czasie teraźniejszym i który będzie się dało łatwo "updatować" i uzupełniać o nowe moduły, w miarę rozwoju firmy i systemów dostępnych na rynku.
:)
Maciej Tomaszewski

Maciej Tomaszewski starszy konsultant
CRM, Pivotal Polska

Temat: CRM - pudełko czy wdrożenie?

Moje spostrzeżenia z rynku są takie, że CRM zawsze powinien być dostosowany do danej organizacji i otoczenia w którym ona działa.

Znam przypadki gdzie sponsorzy wdrożeń decydowali się na wdrożenie pudełkowego CRM ponieważ brakowało im własnej wizji CRM.
Jednak zawsze kończyło się to w ten sposób, że w przeciągu roku używania takiego pudełkowego CRM zaczynały wychodzić różnice pomiędzy modelem informatycznym i rzeczywistością biznesową firmy.
Wtedy najczęściej dopiero zaczyna kiełkować w organizacji wizja docelowego CRM.
I teraz powstaje kilka możliwych scenariuszy. Najczęstsze to:
1. W przypadku gdy pudełkowy system nie umożliwia robienia modyfikacji - wymiana na nowy system bardziej elastyczny i pasujący
2. W przypadku gdy pudełkowy system jest elastyczny i modyfikowalny - rozpoczęcie dostosowania zamodelowanych procesów do rzeczywistości.

Rozwiązanie 2 wymaga na paczątku zakupu droższego systemu ale w w dłuższym okresie jest oczywiście tańsze.
Bartłomiej Filipek

Bartłomiej Filipek knowledge sharing

Temat: CRM - pudełko czy wdrożenie?

Jeżeli założyć, że istnieje możliwość zabezpieczenia procesu implementacji, tak, aby zredukować ryzyko niepowodzeń, wówczas wybór 'dużego' systemu CRM jawi się jako bardziej korzystny.

Metodologia usprawniania projektów wdrożeniowych AIM pozwala lepiej monitorować te projekty i reagować w razie zaistniałych problemów.

Jeżeli jesteście zainteresowani, mogę udostępnić Wam darmowy zapis lutowego Webinarium, w całości poświęconemu metodzie AIM.
Nazwisko głównego uczestnika - Dona Harrisona powinno być wystarczającą rekomendacją.
Zapraszam do obejrzenia.Bartłomiej Filipek edytował(a) ten post dnia 15.04.10 o godzinie 12:57

Temat: CRM - pudełko czy wdrożenie?

Raczej wdrożenie. Poczytaj o systemie Berberis. On robi kolosalną różnicę i to wam powinno dać sporą zmianę. Nie od razu cudowne metody, tylko działania krok po kroku.

Następna dyskusja:

CRM - pytania i odpowiedzi




Wyślij zaproszenie do