Grzegorz
Chołota
doradca
techniczno-handlowy
konto usunięte
Temat: magazyn części zamiennych
W moim przypadku tzn. w przemyśle chemicznycm części zamienne są baaardzo drogie dlatego wymyśleliśmy system, który działa razem z naszym modułem utrzymania ruchu w SAP PM i modułem MM. Polega na tym, że stworzyliśmy matrycę ryzyka (urządzenia z podziałem na ABC) i wyspecyfikowaliśmy dla tych urządzeń najbardziej istotne częsci zamienne (założone indeksy w SAP) te indeksy powtarzają się w innych urządzeniach. Sprowadza się to do tego, że np. łożyska typu X mamy zamontowane w 50 urządzeniach w zakładzie a na magazynie mamy ich odpowiednio mniej np. 10. Do indeksów pozakładane stany Max i Min przy konfiguracji MRP i półrocznych kontrolach ustawień przez obsługę magazynu. Generalnie matryca ryzyka dla urządzeń typu A i świadomość, że dla urządzeń krytycznych zawsze na magazynie mamy zapas jest bardzo "uspokajający" Mamy też magazyny konsygnacyjne co znacznie obniża koszty. Zapas dla urządzeń typu B lub C zakupywany jest na bieżąco w razie potrzeby.Michał Witczak PROJECT MANAGER
Temat: magazyn części zamiennych
Witam.Mamy bardzo duże doświadczenie jeżeli chodzi o składowanie części zamiennych. Stosujemy regały automatyczne typu winda LEAN-LIFT lub typu karuzela ROTOMAT. Dzięki temu otrzymujecie w bardzo szybkim czasie towar (zasada towar do człowieka) minimalizacja czasu kompletacji, optymalizacja powierzchni składowania i co najważniejsze potrafimy zabezpieczyć reagały przed niepowołanym dostępem. Dodam jeszcze, że regały można zintegrować z systemami ERP.
Więcej informacji na ISL.PL lub pisać.
Wojtek
Maczynski
Maintenance and
Reliability
Practitioner
Temat: magazyn części zamiennych
Aleksander Compel:Dla maszyn ocenionych i zaliczony do grupy A, warto przeprowadzić analizę RCM - która również w znaczący sposób wplynie na obniżenie kosztów związanych z częściami zamiennymi.
Generalnie matryca ryzyka dla urządzeń typu A i świadomość, że dla urządzeń krytycznych zawsze na magazynie mamy zapas jest bardzo "uspokajający" Mamy też magazyny konsygnacyjne co znacznie obniża koszty. Zapas dla urządzeń typu B lub C zakupywany jest na bieżąco w razie potrzeby.
Co do magazynów konsygnacyjnych to bardzo fajna sprawa i godna polecania. Co do części zamiennych dla maszyn klasy B i C to warto pokusić się na policzenie kosztów pośrednich związanych z przestojem spowodowanym braku części na magazynie.
Ale generalnie jest zasada, jeżeli koszt postoju maszyny jest większy aniżeli koszt trzymania zapasu - to powinno się trzymać zapas części na magazynie, jeżeli koszt zapasu jest większy aniżeli koszt postoju - to nie widzę celu trzymania zbyt dużych zapasów.
Tak więc zawsze ważny jest zdrowy rozsądek.
pzd
wm
Podobne tematy
Następna dyskusja: