Andrzej Nowak

Andrzej Nowak Właściciel, Własna
firma

Temat: Nowe przepisy - co się zmieni?

Witam,

Właśnie startuję z nowych sklepem internetowym i dopiero co przeczytałem w necie, że za chwilę wchodzi jakaś nowelizacja ustawy dla osób sprzedając w sieci. Co się zmieni w porównaniu do starej? Już miałem rozpocząć działalność, ale nie wiem czy coś nie muszę zmieniać? W szalonym polskim prawie lepiej trzymać rękę na pulsie...
Anna S.

Anna S. RzetelnyRegulamin.pl

Temat: Nowe przepisy - co się zmieni?

Dzień dobry,
liczba zmian faktycznie nie jest mała, a za niedostosowanie się do nowych wymogów grożą kary. Same przepisy przewidują też, że np. gdy sklep nie poinformuje klienta o tym, ile ma czasu na zwrot towaru, to czas ten wydłuży się z 14 dni do roku. Co gorsza, będzie mógł on oddać nawet produkt używany lub uszkodzony. Warto więc wszystko dokładnie sprawdzić.

Jeśli ma Pan wątpliwości czy wszystko jest w porządku, polecam nasz poradnik, gdzie szczegółowo wymieniamy i wyjaśniamy wszystkie zmiany: http://www.rzetelnyregulamin.pl/pl/Bezplatny-poradnik

Pozdrawiam serdecznie
Anna Stępniewska
RzetelnyRegulamin.pl
Andrzej Nowak

Andrzej Nowak Właściciel, Własna
firma

Temat: Nowe przepisy - co się zmieni?

Jakie kary grożą za niedostosowanie się do nowych wymogów? Na co muszę szczególnie uważać?
Anna S.

Anna S. RzetelnyRegulamin.pl

Temat: Nowe przepisy - co się zmieni?

Wachlarz kar jest spory. Jedna z nich to grzywna do 5000 złotych, zgodnie ze znowelizowanym kodeksem wykroczeń. Kolejna to kara, o którą może wnioskować Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a jej wysokość może sięgać do 10 proc. przychodów za ubiegły rok.
Andrzej Nowak

Andrzej Nowak Właściciel, Własna
firma

Temat: Nowe przepisy - co się zmieni?

Trochę się obawiam tematu zwrotów. Bo jeśli ktoś zakupił przedmiot online i ma 10 dni na zwrot, a po nowelizacji ustawy aż 14, to czy jeśli go zamówił i odebrał osobiście, to też ma tyle czasu na zwrot?
Anna S.

Anna S. RzetelnyRegulamin.pl

Temat: Nowe przepisy - co się zmieni?

Wszystko zależy od tego, czy zamówienie wiąże się z zakupem czy jedynie z rezerwacją towaru. Jeśli była to rezerwacja, to zakup w tym przypadku ma miejsce dopiero przy odbiorze w stacjonarnej placówce sklepu i wtedy nie przysługuje prawo do zwrotu. Jeśli był to natomiast zakup przez internet, to klientowi jak najbardziej przysługuje prawo do zwrotu bez podania przyczyny.

Jeśli potrzebuje Pan więcej informacji, to polecam nasz artykuł na ten temat: http://www.prawo.egospodarka.pl/117936,Odbior-osobisty...

Pozdrawiam serdecznie
Anna Stępniewska
RzetelnyRegulamin.pl



Wyślij zaproszenie do