Magda Stowarek

Magda Stowarek Właściciel, U Magdy

Temat: Chcę zacząć sprzedawać jedzenie z mojego lokalu przez...

Od wielu lat prowadzę mały lokal gastronomiczny. Ostatnio doradzono mi, że jeśli chcę zwiększyć obroty powinnam udostępnić gościom baru możliwość zamawiania jedzenia przez Internet. Pomyślałam, że to super sprawa, tylko kolega mnie trochę przestraszył, że muszę wiedzieć wiele o sprzedaży przez Internet, prawa konsumenta itd. Czy to prawda? Od czego zacząć? O czym powinnam pamiętać?
Anna S.

Anna S. RzetelnyRegulamin.pl

Temat: Chcę zacząć sprzedawać jedzenie z mojego lokalu przez...

Dzień dobry,
przede wszystkim będzie musiała Pani wybrać platformę, za pomocą, której będzie Pani obsługiwała zamówienia w internecie lub zlecić firmie programistycznej przygotowanie modułu do obsługi zamówień. Może Pani też skorzystać z oferty jednego z portali do zamawiania jedzenia przez internet. Ta ostatnia opcja jest najłatwiejsza do zrealizowania, jednak nie daje pełnej kontroli nad sprzedażą.

Jeśli zdecyduje się Pani na "wejście" do internetu, konieczne będzie też zadbanie o wszystkie kwestie prawne, np. przygotowanie regulaminu. Ponadto za miesiąc wchodzi nowelizacja przepisów i Pani strona powinna już je uwzględniać. Poza tym, zamawianie jedzenia przez internet rządzi się trochę innymi prawami, niż klasyczna sprzedaż w sieci. Inaczej wygląda np. kwestia zwrotów.

Pozdrawiam serdecznie
Anna Stępniewska
RzetelnyRegulamin.pl
Magda Stowarek

Magda Stowarek Właściciel, U Magdy

Temat: Chcę zacząć sprzedawać jedzenie z mojego lokalu przez...

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź! Pod kątem internetowych rozwiązań, to mój mąż jest programistą, damy sobie radę. Martwią mnie te kwestie prawne, bo to dla mnie czarna magia. O co chodzi z tą zmianą przepisów? Co się zmieni? I jak wyglądają te zwroty? Jeszcze raz dziękuję za pomoc, ale niestety nie znam się na tym wszystkim i zależy mi, aby nie robić czegoś wbrew przepisom, co będzie skutkować różnymi karami...
Anna S.

Anna S. RzetelnyRegulamin.pl

Temat: Chcę zacząć sprzedawać jedzenie z mojego lokalu przez...

Przepisy zmienią się 25 grudnia, tego wymaga dyrektywa Unii Europejskiej z 2011 roku. Zakres zmian jest duży, począwszy od wydłużenia czasu na odstąpienie od umowy bez podania przyczyn do 14 dni. Obecnie wynosi on 10 dni. Konieczne będzie również zmienienie mechanizmów e-sklepu, jak np. wyraźne oznaczenie, przycisku zatwierdzającego zakup poprzez umieszczenie na nim napisu "zamówienie z obowiązkiem zapłaty".

Całość wymaganych zmian opisaliśmy w naszym bezpłatnym poradniku. Który może Pani pobrać tutaj: http://www.rzetelnyregulamin.pl/pl/Bezplatny-poradnik

Pozdrawiam serdecznie
Anna Stępniewska
RzetelnyRegulamin.pl
Magda Stowarek

Magda Stowarek Właściciel, U Magdy

Temat: Chcę zacząć sprzedawać jedzenie z mojego lokalu przez...

Regulaminu jeszcze nie przeczytałam, bo trochę długi… Mam jednak jedno zasadnicze pytanie: Czym różni się sprzedaż jedzenia przez Internet od sprzedaży innych towarów np. telefonów komórkowych czy książek?
Anna S.

Anna S. RzetelnyRegulamin.pl

Temat: Chcę zacząć sprzedawać jedzenie z mojego lokalu przez...

Co do poradnika, to jego długość wynika z liczby wymaganych zmian, która jest naprawdę :-)

Wracając natomiast do kwestii sprzedaży jedzenia przez internet, zasadnicza różnica dotyczy kwestii zwrotów. Jedzenie może być w wielu przypadkach zakwalifikowane jako towar ulegający szybkiemu zepsuciu, a co z tym idzie, klientom nie będzie przysługiwało 10-dniowe prawo do zwrotu bez podania przyczyny. Wyjątek będą stanowiły produkty spożywcze o długim terminie przydatności do spożycia. Jednak w przypadku restauracji mówimy raczej o tym pierwszym przypadku.

Pozdrawiam serdecznie
Anna Stępniewska
RzetelnyRegulamin.pl
Magda Stowarek

Magda Stowarek Właściciel, U Magdy

Temat: Chcę zacząć sprzedawać jedzenie z mojego lokalu przez...

A jak wygląda kwestia reklamacji jedzenia? Jakie są prawa klienta w tej kwestii?
Anna S.

Anna S. RzetelnyRegulamin.pl

Temat: Chcę zacząć sprzedawać jedzenie z mojego lokalu przez...

Reklamowanie produktów spożywczych to kolejny wyjątek, o którym należy pamiętać. Przede wszystkim krótszy jest czas na złożenie takiej reklamacji, przysługujący klientowi. Trwa on dokładnie 3 dni i jest liczony od momentu dostarczenia zamówienia lub od momentu otwarcia towaru paczkowanego. Sklep internetowy, a w tym wypadku restauracja,może ją otrzymać w formie pisemnej, telefonicznej lub przez e-mail.

Pozdrawiam serdecznie
Anna Stępniewska
RzetelnyRegulamin.pl
Magda Stowarek

Magda Stowarek Właściciel, U Magdy

Temat: Chcę zacząć sprzedawać jedzenie z mojego lokalu przez...

Rozumiem. Proszę mi jeszcze powiedzieć jakie dokumenty powinny się znaleźć na stronie internetowej, aby wszystko było jak należy? Wiem, że musi być tam informacja o plikach cookies... Co jeszcze w przypadku strony sprzedającej jedzenie przez internet?
Anna S.

Anna S. RzetelnyRegulamin.pl

Temat: Chcę zacząć sprzedawać jedzenie z mojego lokalu przez...

Pani Magdo,
dokumenty, jakie należy przygotować dla sklepu internetowego to:
1. Polityka cookies
2. Regulamin
3. Polityka prywatności – potrzebna do obsługi zamówień i ewentualnych newsletterów

Konieczna będzie też rejestracja zbioru danych osobowych w GIODO i opracowaniu dokumentacji wewnętrznej firmy w tym zakresie tj. Polityki Bezpieczeństwa oraz Instrukcji Zarządzania System Informatycznym, których zawartość określa rozporządzenie MSWiA w zakresie Ochrony Danych Osobowych.

Dodatkowo przy sprzedaży produktów spożywczych, należy pamiętać o nowym rozporządzeniu 1169, które zacznie obowiązywać od 13 grudnia 2014 r. w zakresie szczegółowego opisu towarów tego typu tj. skład, alergeny itp.

Pozdrawiam
Anna Stępniewska
RzetelnyRegulamin.pl
Magda Stowarek

Magda Stowarek Właściciel, U Magdy

Temat: Chcę zacząć sprzedawać jedzenie z mojego lokalu przez...

A skąd wziąć te dokumenty? Czy znajdę gotowe wzory w internecie, które wystarczy lekko zmodyfikować?
Anna S.

Anna S. RzetelnyRegulamin.pl

Temat: Chcę zacząć sprzedawać jedzenie z mojego lokalu przez...

W internecie można znaleźć gotowe wzory takich dokumentów, jednak do każdego sklepu najlepiej jest podejść indywidualnie i dostosować dokumenty do jego potrzeb. Lepiej więc skorzystać z pomocy profesjonalistów, np. naszej. Uniknie Pani w ten sposób błędów, które mogą być bardzo kosztowne z uwagi na kary, jakie za nie grożą.

Pozdrawiam serdecznie
Anna Stępniewska
RzetelnyRegulamin.pl



Wyślij zaproszenie do