Tomasz Kubas

Tomasz Kubas Dyrektor Działu
Zakupów i
Zarządzania
Produktem, Scot
Sp....

Temat: Czy warto oszczędzać na kosztach wydruków w firmie ?

Zdecydowanie tak, ponieważ według niezależnych badań:
„90% wszystkich przedsiębiorstw nie śledzi kosztów druku”.
„Średnie roczne koszty związane z dokumentami wynoszą nawet 10% przychodów”
„Ilość dokumentów papierowych w typowym biurze wzrasta w niewiarygodnym tempie 21% rocznie”
Z drugiej jednak strony musimy postawić na sprawdzone rozwiązania, ponieważ:
„23% zgłoszeń do centrów pomocy/działów informatycznych/firm serwisowych w dużych firmach dotyczy drukarek”.
„Specjaliści ds. informatyki poświęcają 15% swojego czasu na problemy związane z drukowaniem”.

konto usunięte

Temat: Czy warto oszczędzać na kosztach wydruków w firmie ?

zawsze warto oszczędzać, ale chyba nie kosztem jakości ?

Na moje oko branża poligraficzna już sięgnęła dna cenowego , a niektórzy nawet robią TYLKO po to aby utrzymać klienta. Cena jednej drukarni walczącej o klienta: 50.000 szt A4, 4+4, bardzo duże krycie, kreda 135 gr, łamane 2 razy do DL za 2700 zł netto :( Cena 5,4 gr za sztuke netto

.... warto więc się zastanowić czy to nie będzie zmiana "z deszczu pod rynnę", bo albo jakość niska , albo za chwile drukarnia będzie "zwijać żagle".

do namysłu ...

ps. właśnie Quad-Winkowski ogłosił zamkniecie BARDZO DUŻEJ drukarni w Pile (drukowali min. Wysokie Obcasy dla Agory)

Temat: Czy warto oszczędzać na kosztach wydruków w firmie ?

Zdecydowanie zgadzam się z przedmówcami .
Jako Sharp prowadzimy projekty u klientów wykazując jak dużo pieniędzy idzie w "błoto"
Często niestety opornikami są działy IT które mają dodatkowe źródła dochodów na skupie pustych opakowań na tonery itp.
W dobie " kryzysu" zwalniani są pracownicy a nie trzeba tego robić , Wprowadzając nawet proste narzędzia monitoringu druku oszczędności sięgają 30% . Ujednolicenie parku maszyn MFP w biurze to kolejna droga do oszczędności .Piotr Samoliński edytował(a) ten post dnia 25.06.10 o godzinie 12:48
Adam Rytarowski

Adam Rytarowski Trotec Laser Polska
www.troteclaser.com

Temat: Czy warto oszczędzać na kosztach wydruków w firmie ?

W pełni podzielam zdanie Piotra. Miałem sposobność przeprowadzić od a do z kilka kompleksowych projektów w dużych przedsiębiorstwach i możecie być pewni, że 99% przedsiębiorstw nie ma pojęcia ile kosztuje ich proces tworzenia, obróbki, obiegu i archiwizowania dokumentów. Przy większym środowisku biurowym oszczędności rzędu 30% są do osiągnięcia często już z samego założenia i mam tutaj na myśli oszczędność wyliczoną po odjęciu kosztu finansowania nowej struktury. Oczywiście w mniejszych środowiskach oszczędności lub wzrost funkcjonalności wyglądają podobnie, tyle że liczby wynikające z analizy nie są może tak imponujące :)

Umożliwienie sprawnej kontroli nad rozproszoną flotą urządzeń z jednego punktu w połączeniu z pełnym otsourcingiem serwisu potrafi w wielooddziałowych przedsiębiorstwach "uwolnić" etaty z działu IT, które mogą być wykorzystane do pomocy w realizacji strategicznych zadań prganizacji. Oczywiście bardzo ważna jest możliwość objęcia monitoringiem całej floty bez względu na producenta. Następnym krokiem jest ujednolicenie modelu serwisowania i odtwarzania całości floty urządzeń biurowych.

Uważam, że zarówno w sektorze komercyjnym, jak i production printing usługi z zakresu Managed Print Services będą podstawą do rozpoczęcia rozmowy o zakupie urządzeń i rozwiązań.

I zawsze należy mieć na uwadze to o czym napisał Jacek Polewski - nie zawsze oszczędzanie jest słuszną drogą, dlatego każdy przypadek należy indywidualnie przeanalizować :)
Michał K.

Michał K. Ludzie są jak
choinki - dwa, trzy
razy siekierką i
leżą :)

Temat: Czy warto oszczędzać na kosztach wydruków w firmie ?

Panowie, 30% oszczędności (ograniczenia niepotrzebnych, nieuprawnionych wydruków) można osiągnąć nie wprowadzając żadnego systemu, a jedynie informując użytkowników tym, że będziemy kontrolować, monitorować koszty itp.

Sama świadomość ewentualnej kontroli wystarczy.

konto usunięte

Temat: Czy warto oszczędzać na kosztach wydruków w firmie ?

Michał K.:
Panowie, 30% oszczędności (ograniczenia niepotrzebnych, nieuprawnionych wydruków) można osiągnąć nie wprowadzając żadnego systemu, a jedynie informując użytkowników tym, że będziemy kontrolować, monitorować koszty itp.

Sama świadomość ewentualnej kontroli wystarczy.

Zgadza się. W pierwszym "szokowym" momencie ilość wydruków spada o około 50%, po czym spadek stabilizuje się właśnie na poziomie 25%-30%. Wystarczy poinformować pracowników, że każdy wydruk lub kopia jest przypisana do jego autora i będzie rozliczony z każdej wydrukowanej niepotrzebnie kartki. System nie jest potrzebny, bo każde nowoczesne urządzenie niezależnie od marki posiada w tej chwili możliwość przypisania indywidualnych kodów użytkownikom.
Michał K.

Michał K. Ludzie są jak
choinki - dwa, trzy
razy siekierką i
leżą :)

Temat: Czy warto oszczędzać na kosztach wydruków w firmie ?

Bartek, aleś Ty zgodny :)

konto usunięte

Temat: Czy warto oszczędzać na kosztach wydruków w firmie ?

Michał K.:
Bartek, aleś Ty zgodny :)

Cóż począć :)
Kaja Nowak

Kaja Nowak Manager,
McDonald's
Polska Sp. z o.o.

Temat: Czy warto oszczędzać na kosztach wydruków w firmie ?

Największe wydatki w firmie najczęściej dotyczą sektora IT. I właśnie tu specjaliści nakazują szukania oszczędności. Wydatki na IT można racjonalizować, ale trzeba wiedzieć jak to robić. na stronie T-mobile dla biznesu są fajne artykuły dotyczące tematu.
Copy Felix

Copy Felix Iwona Kozera, Copy
Felix

Temat: Czy warto oszczędzać na kosztach wydruków w firmie ?

DZIERŻAWA LUB WYNAJEM URZĄDZENIA NA ATRAKCYJNYCH WARUNKACH

Zachęcamy do skorzystania z dzierżawy lub najmu jako formy finansowania sprzętu. Dzięki takim rozwiązaniom, możecie Państwo mieć dostęp do nowoczesnych technologii bez angażowania własnych środków finansowych.

Zmieniają się potrzeby? Wasze firmy się rozwijają?
Oferujemy proste zasady i uproszczone procedury! W odróżnieniu od Leasingu bankowego, przejmujemy całość obowiązków związanych z utrzymaniem urządzeń w dobrej sprawności technicznej.
http://www.copyfelix.pl/pl/oferta/promocje/

663 316 618
pok1@copyfelix.com.pl
Mela Majewska

Mela Majewska handel i usługi

Temat: Czy warto oszczędzać na kosztach wydruków w firmie ?

Można oszczędzić na kosztach wydruków w firmie, jak się na początku zainwestuje w dobrej jakości sprzęt, to jest ważne. Epson ma dobre drukarki na cashbacku teraz.

Następna dyskusja:

druk laserowy czy atramento...




Wyślij zaproszenie do