Rafał P.

Rafał P. www.lumion.pl

Temat: Wirtualne spacery

Wizualizacja to nie tylko rendering, to również realtime rendering.
Zapraszam do obejrzenia przykładu i wygłaszania opinii
(nie o projekcie arch., ale o aplikacji).
http://rapan.pl/projekty/ludwinow/sl_v_26.exe

Przy okazji mam też prośbę, do chętnych osób, o informację zwrotną na temat wydajności. W zakładce Efekty jest FPS - bardzo interesuje mnie ta liczba.Rafał P. edytował(a) ten post dnia 24.11.08 o godzinie 16:38

konto usunięte

Temat: Wirtualne spacery

113-114 fps. Za drugim razem 190 fps, za trzecim 217 fps (średnie)

1. Przez płotki i bramę się "przechodzi" przez murki nie.
2. Nie da się wejść do środka żadnego domku.
3. Ogólnie rzecz ujmując poziom dooma/quake'a, co moim zdaniem wobec współczesnej jakości wizualek, nie jest wystarczające.

edit.
Przy zamykaniu okno zatrzymuje się na kilka sekund i prezentuje logo. To powoduje, że nie chce mi się otwierać kolejny raz bo znów będę musiał patrzeć na Wasze logo dłużej niż potrzebuję. Moim zdaniem krzyżyk wystarczy i zamknięcie powinno być natychmiastowe.Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 24.11.08 o godzinie 17:46
Dawid Katarzyński

Dawid Katarzyński programista php
śląsk, web developer
śląsk, aplikacje
ded...

Temat: Wirtualne spacery

Witam mam prośbę do Rafała jakim programem zrobił Pan ten spacer bo jeśli o nie chodzi to mam takie coś zrobić na magisterkę więc pomoc by mi się nie zmiernie przydała.
Rafał P.

Rafał P. www.lumion.pl

Temat: Wirtualne spacery

Dawid K.:
Witam mam prośbę do Rafała jakim programem zrobił Pan ten spacer bo jeśli o nie chodzi to mam takie coś zrobić na magisterkę więc pomoc by mi się nie zmiernie przydała.

Zapraszam na stronę http://3dtools.pl

Krzysztof B.:
113-114 fps. Za drugim razem 190 fps, za trzecim 217 fps (średnie)

Gratuluję sprzętu. Niestety, nie brakuje użytkowników, którym framerate spada nawet poniż 10fps, co trudno już nazywać animacją...

1. Przez płotki i bramę się "przechodzi" przez murki nie.

Jeśli byłbym tak konsekwentny, musiałbym zablokować przechodzenie przez płotki na tyłach domów i siatkę dookoła - to jest tylko prezentacja a nie gra sprawnościowa i myślę, że każdy użytkownik domyśla się, że w rzeczywistości przez płotek nie przejdzie ;)

2. Nie da się wejść do środka żadnego domku.

Prezentacja przeznaczona jest do ściągania z netu. Będzie również wersja do oglądania w przeglądarce. Robienie wnętrz zwiększyłoby rozmiar pliku kilkakrotnie i jest raczej tematem na
osobną prezentację. Tutaj w planie jest pokazywanie kart z rzutami
budynków. Przy małych realizacjach owszem, robi się razem z wnętrzem.

3. Ogólnie rzecz ujmując poziom dooma/quake'a, co moim zdaniem
wobec współczesnej jakości wizualek, nie jest wystarczające.

A ile trwa wyrenderowanie jednej klatki, choćby 800x600, tej współczesnej wizualizacji? sekundę? dwie? czy kilka - kilkanaście minut?
Aby w takiej prezentacji uzyskać płynną animację dostajemy do dyspozycji 1/25 sekundy na wyrenderowanie jednej klatki, dlatego
jakość tekstur i dokładność geometrii, do tego efekty np. typu HDR, realistyczne odbicia, animowane chmury, padający deszcze/śnieg, animowana woda itd., trzeba używać bardzo ostrożnie - nie jest to produkcja dla graczy z wypasionym sprzętem, ale dla użytkowników eksploatujących również 3-4 letnie laptopy z 32MB kartami graficznymi, poszukujących w necie
mieszkania, czy domu.

Przy zamykaniu okno zatrzymuje się na kilka sekund i prezentuje
logo. To powoduje, że nie chce mi się otwierać kolejny raz bo
znów będę musiał patrzeć na Wasze logo dłużej niż potrzebuję. Moim zdaniem krzyżyk wystarczy i zamknięcie powinno
być natychmiastowe.

Zawsze można na tę chwilę zamknąć oczy ;) podobnie jak przy starcie Windows, czy wielu innych programów. Nie ma nic złego w
pokazywaniu swojego logo. Jest to tak naturalne jak znaczek na masce samochodu, czy logo pizzerii na kartonie. Równie dobrze mogłybm umieścić je na stałe w rogu prezentacji, ale przecież nie ono jest najważniejsze. Zawsze też można wcisnąć Esc, wówczas wychodzimy z aplikacji bez oglądania logo...

Tak czy inaczej - dzięki za odzew :)Rafał P. edytował(a) ten post dnia 26.11.08 o godzinie 14:52

konto usunięte

Temat: Wirtualne spacery

mi idzie od 250 do 300 fps (karta 8800gt). Tez umie robic takie rzeczy :)

konto usunięte

Temat: Wirtualne spacery

Rafał P.:
Jeśli byłbym tak konsekwentny, musiałbym zablokować przechodzenie przez płotki na tyłach domów i siatkę dookoła - to jest tylko prezentacja a nie gra sprawnościowa i myślę, że każdy użytkownik domyśla się, że w rzeczywistości przez płotek nie przejdzie ;)
Patrzę z punktu widzenia Klienta, nie gracza. Skoro to nie jest istotne to przez murki także chciałbym przechodzić, przez ściany również. Czepiam się jak prawdziwy KLIENT.
Przy małych realizacjach owszem, robi się razem z wnętrzem.
Im większa (efektowniejsza) realizacja tym wyższe koszty partycypacji, a więc forma prezentacji musi być na wysokim poziomie by namówić do zakupu apartamentu. Więc przy małych realizacjach raczej się nie sprawdzi a przy dużych... lepiej zrobić klasyczną animację na wypasie. Ta, z całym szacunkiem dla technologii, nie zachęca do zakupu mieszkania.
Aby w takiej prezentacji uzyskać płynną animację dostajemy do dyspozycji 1/25 sekundy na wyrenderowanie jednej klatki, dlatego
jakość tekstur i dokładność geometrii, do tego efekty np. typu HDR, realistyczne odbicia, animowane chmury, padający deszcze/śnieg, animowana woda itd., trzeba używać bardzo ostrożnie - nie jest to produkcja dla graczy z wypasionym sprzętem, ale dla użytkowników eksploatujących również 3-4 letnie laptopy z 32MB kartami graficznymi, poszukujących w necie
mieszkania, czy domu.

Jeśli ta prezentacja ma sprzedać mieszkania, które do tanich nie należą, to ma je zaprezentować tak jak statyczne wizki. Jak napisałem wcześniej, Fajna sprawa, ale klasyczna animka nieinteraktywna będzie zdecydowanie lepszym i atrakcyjniejszym dla Klienta rozwiązaniem.
Naturalnie można to potraktować jako uzupełnienie, gdy Klient będzie chciał przespacerować się we własnym "EM", ale tu też idzie z pomocą flash i animacja z renderów wysokiej jakości.
A dla małych realizacji ten engine może się okazać zabójczo drogi czyli zbędny.
Zawsze można na tę chwilę zamknąć oczy ;) podobnie jak przy starcie Windows, czy wielu innych programów. Nie ma nic złego w
pokazywaniu swojego logo.
Jeśli czas prezentacji jest sztucznie wydłużony, to jest w tym sporo złego. Zdecydowanie lepiej prezentować logo w roku ekranu przez cały czas trwania, niż trzymać Klienta kilkanaście sekund na końcu.
Nie każdy lubi napisy końcowe, więc skoro naciskam krzyżyk to ma się po prostu zamknąć. Jako Klient płacący za taką prezentację zażądałbym poprawki w tym miejscu.

Generalnie przydatność tego engine'u i narzędzia trzeba by skonfrontować z ceną oraz czasem realizacji. Dopiero wtedy ocena mogłaby być całościowa.Krzysztof B. edytował(a) ten post dnia 28.11.08 o godzinie 09:38

konto usunięte

Temat: Wirtualne spacery

3. Ogólnie rzecz ujmując poziom dooma/quake'a, co moim zdaniem


DOOM jest niezły,w końcu to klasyka a nie jakaś tam nędzna podróbka fps:)
Rafał P.

Rafał P. www.lumion.pl

Temat: Wirtualne spacery

Mały update:
http://www.3dtools.pl/index.php?page=demo
Zaktualizowany spacer po osiedlu i kilka innych
przykładów wirtualnych spacerów do obejrzenia.

konto usunięte

Temat: Wirtualne spacery

cinema 4d architecture edition ma narzędzie virtual walkthrough .cena 1300 ojro quest 3d za samo spacerowanie to duzo kasy
Rafał P.

Rafał P. www.lumion.pl

Temat: Wirtualne spacery

Jan D.:
cinema 4d architecture edition ma narzędzie virtual walkthrough
.cena 1300 ojro quest 3d za samo spacerowanie to duzo kasy


Q3D to nie jest edytor 3D, tylko silnik do gier i symulatorów renderujący w czasie rzeczywistym i nie służy tylko do robienia spacerów. Cloth rendering, crowd rendering, path finding, silnik fizyczny - wszystko renderowane w locie. Darmowy SDK, możliwość dołączania własnych shaderów, możliwość oprogramowania dowolnej interakcji, programowanie obiektowe, dynamiczne ładowanie obiektów, a w wyższych wersjach realistyczna woda, dym, ogień, systemy cząstek, HDR, symulator pogody, animation blending, wyświetlanie stereoskopowe, opcje multiplayer i podłączanie różnych urządzeń 3D.

Jest wiele innych silników ale w relacji możliwości/cena Q3D wypada bardzo dobrze.

A do samych spacerów i owszem nie brak tanich narzędzi.
Coraz częstsza będzie też integracja z edytorami 3D.
Ale jakie dalece będzie można wpływać/tworzyć interakcje, nie wiem.

Następna dyskusja:

Wirtualne Spacery w 3D dla ...




Wyślij zaproszenie do