konto usunięte

Temat: Jazdy z drukarką sieciową

Na początek wprowadzenie w sytuację. Sieć w biurze. 5 komputerów stacjonarnych poprzez switcha dopiętych jest *przewodowo* (Ethernet zwykły) do routera/AP Linksysa (nie wiem jaki model konkretnie, ale da się sprawdzić jeżeli to ważne). Do tego mamy drukarkę sieciową Ricoh MPC2000 z modułem WiFi (nie ma połączenia kablowego). Oprócz tego, jak to zwykle bywa, ze dwa do trzech laptopów z WiFi. I teraz, komputery stacjonarne bez przeszkód drukują na drukarce. Laptopy natomiast ni cholery. Wszystko poustawiane jak trzeba chyba bo:
- Mogę z laptopa pingnąć drukarkę, długim pakietem też (1024 bajty sprawdzałem).
- Mogę z laptopa wejść na WWW drukarki i ją np. konfigurować, przeglądać loga itp.
- Drukarka pokazuje siłę sygnału WiFi 100% (10 metrów od AP).
- Ba mogę nawet telnetem wejść na port 9100 drukarki (wszystkie kompy drukują przez standardowy port TCP/IP). Zrobiłem ten test, aby wykluczyć jakieś blokowanie portu gdzieś.
- Mogę na jednym z kompów stacjonarnych udostępnić drukarkę, następnie na laptopie znaleźć ją w otoczeniu sieciowym, zainstalować i drukować bez problemu.

Natomiast nie mogę drukować z żadnego laptopa po WiFi, jeżeli chcę to robić bezpośrednio do drukarki (standardowy port TCP/IP z adresem drukarki). Wysyła mi pierwsze 64 kB do bufora druku i stoi. Lampka "data in" w drukarce zaczyna migać, więc laptop coś do niej wysyła, ale potem jakby transmisja zatrzymywała się. Nie ma żadnych błędów w drukarce, po protu "czeka na dane(?)". Próba drukowania z lapka przez SMB (otoczenie sieciowe) kończy się na tym, że komp nie może połączyć się z drukarką (mimo że widzi ją w otoczeniu).

WiFi skonfigurowane jest w trybie infrastruktury z WPA. Przyznam, że pomysły mi się skończyły, mamy jeszcze zrobić eksperyment polegający na wyłączeniu AP i próbie drukowania z laptopa przy konfiguracji "ad-hoc". Czy to możliwe, że pracujący AP uniemożliwia, czy utrudnia łączność WiFi między laptopami a drukarką?

konto usunięte

Temat: Jazdy z drukarką sieciową

Problem został rozwiązany, może się komuś przyda: Winowajcą był router WiFi. Dokładnie był to D-Link DI-524. Pomogła aktualizacja firmware z wersji 2.0.4 do 2.0.6b.



Wyślij zaproszenie do