Damian F.

Damian F. Country Sales
Manager

Temat: Wapro poczta firmowa - brak stabilności

Od dwóch lat używamy Wapro, aby wysłać oferty czy faktury używamy wbudowanego klienta poczty jako 'Konto firmowe'. Przez pewien czas działa dobrze, po czym od pół roku mamy z nią problem. Zmieniliśmy ustawienia serwer konta mailowego 3 krotnie od firmowego O365 do popularnego serwisu, zawsze idziemy z ustawień IMAP.
Korzystamy z wysyłki poczty z kilku użytkowników, co jakiś czas wyłącza się. Zmieniamy porty i SSL po kilku próbach wraca do poprawnego działania.

Jakiś dramat, ogólnie działa przez tydzień a później przestaje i sypie błędami.
Czy macie coś podobnego, chętnie wysłucham i poproszę o pomoc?
Marnujemy czas przy grzebaniu w czymś co powinno działać bez problemu.
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Wapro poczta firmowa - brak stabilności

A tak konkretnie jakby Pan opisał do help desku problem to może łatwiej było by coś powiedzieć. Użył Pan takich ogólników z których nic nie wynika
"Zmieniliśmy ustawienia serwer konta mailowego 3 krotnie od firmowego O365 do popularnego serwisu, zawsze idziemy z ustawień IMAP."
To zmieniliście ustawienia czy serwery jako usługodawcę?
Używacie tego do wysyłki maili a tak się składa, że ustawienia IMAP służą do ich odbioru (jest alternatywą dla POP3) a nie wysyłki - do wysyłki służy protokół SMTP.

"Korzystamy z wysyłki poczty z kilku użytkowników, co jakiś czas wyłącza się. Zmieniamy porty i SSL po kilku próbach wraca do poprawnego działania."
Co się wyłącza? moduł e-poczta czy program. Jak są wysyłane te maile czy przez pełny moduł e poczta opcją Dodaj czy jako wywoływane okno z programu do wysyłki faktury?
Jak używacie na kilku użytkownikach to czy każdy uruchamia cały moduł e-poczty czy tylko okno wysyłki faktury?
Co znaczy zmieniamy porty SSL? Serwer pocztowy zazwyczaj działa na konkretnym porcie SSL i nie ma dowolności jego zmieniania.

To przykład pytań, na które nie ma odpowiedzi, oraz które w mojej ocenie są sprzeczne same ze sobą w zakresie funkcjonowania mechanizmów, które Pan opisuje.
Jeśli zatem oczekuje Pan pomocy sugeruje przygotować konkretny opis i skierować go do działu help desk chyba, że ktoś z czytelników potwierdzi, że ma podobne problemy i zna rozwiązanie w co nie sądzę.
Damian F.

Damian F. Country Sales
Manager

Temat: Wapro poczta firmowa - brak stabilności

Panie Krzysztofie, fakt chyba za mało danych. Już się poprawiam. Aktualna wersja Wapro Mag 8.60.4 Prestiż.
1. Korzystaliśmy z serwerów poczty Office365 były problemy (działo przez 4miesiące, później już nie).
2. W między czasie była poczta na wp.
3 Ostatni serwis pocztowy to https://cyberfolks.pl/
4. Zgodnie z zaleceniami ustawiamy https://cyberfolks.pl/pomoc/konfiguracja-klientow-poczt...
Rodzaj serwera poczty przychodzącej : IMAP
Przychodząca IMAP port 993 SSL nie działa, zmieniłem na port 143 SSL - Brak = działa
Wychodząca SMTP port: 587 SSL - brak = działa.

Wczoraj w nocy było ok, poszły maile dzisiaj rano zgłasza błąd, wykasowałem wszystko uzupełniłem tak samo jak na górze i działa przez jakiś czas a teraz wywala bład:
Ustawienie połączenia nie było możliwe. Sprawdź ustawienia konfiguracji ...

Przy błędach przywiesza Wapro (brak reakcji).

kolejne minuty mijają i pokazuje błąd poczty przychodzącej, poprawnie działa wychodząca.

przed chwila odświeżam jest poprawnie.

Wysyłkę maili z ofertami czy fakturami robimy na zasadzie Wydruk/Wyślij e-mailem. Nie otwieramy klienta wbudowanej poczty Wapro.

Proszę o pomoc, w tym forum załączniku to trochę problem. Już wysłałem na help desk. Liczyłem może złudnie ze jakiś tick nie odznaczony i to standardowy problem, do szybkiego rozwiązania.
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: Wapro poczta firmowa - brak stabilności

Problem nie jest do szybkiego rozwiązania bo jak sam Pan pisze - działało 4 miesiące a w tym czasie nic w programie się nie zmieniło i przestało działać. Jeśli konfigurujecie IMAP a de facto używacie poczty do wysyłki i problemem jest strona odbierająca to spróbowałbym na protokole pop3. Wielokrotnie testowałem np. na wp z wykorzystaniem SSL i nie obserwowałem problemów z tym serwisem.

Następna dyskusja:

WAPRO JKP brak stawek VAT 0%




Wyślij zaproszenie do