Robert Bąkiewicz

Robert Bąkiewicz właściciel, SIR-BUD

Temat: CRM w WF MAG

Witam Wiem że CRM istniejący w WF MAG to raczej kalendarz niż faktycznie sprawnie działający CRM ale pomimo to używamy go w naszej firmie i nawet jako pomoc przypomnień i planowania późniejszych działań.
Mój problem polega na tym że w zakładce "PRZYDZIELONE KONTAKTY" po pierwsze nie ma jakiegoś przycisku "DODAJ" (to pomijamy wciskając Insert lub prawy klawisz myszy) to jeszcze dodatkowo nie ma możliwości z pod kontrahenta wybrania konkretnego kontaktu tylko wskakuje domyślnie pierwszy dodany kontakt do kartoteki kontrahenta. W taki sposób nie wiadomo z kim było prowadzone jakieś działanie.
Czy być może ktoś wie jak to zrobić, a jeśli nie ma takiej możliwości to zgłaszam to do przedstawicieli Asseco żeby taką funkcjonalność dodali bo po co zakładka "PRZYDZIELONY KONTAKT" jak faktycznie nie ma takiej możliwości.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
Robert Bąkiewicz

Robert Bąkiewicz właściciel, SIR-BUD

Temat: CRM w WF MAG

Witam jeszcze raz przepraszam ale już rozwiązałem problem z wyborem przydzielonego kontaktu.
Po wybraniu kontaktu kiedy otworzy się karta kontrahenci w dolnej jej części znajduję się lista kontaktów kontrahenta i z niej wybieram i przydzielam odpowiedni kontakt. Co więcej widzę że w momencie wybrania jednego mam możliwość uzupełnienia o dalsze nawet z innego kontrahenta.
Tym samym zwracam honor bo wszystko działo ok. jedynie co to może ten przycisk czy coś takiego mógłby zostać dodany ale to już naprawdę szczegół.
Adam Polech

Adam Polech Główny Architekt
Oprogramowania,
Asseco Business
Solution...

Temat: CRM w WF MAG

Jak Pan widzi na tym oknie nie ma żadnych przycisków (oszczędzamy miejsce). Wszystko działa myszą lub klawiaturą.
:)
Michał G.

Michał G. własna działalnośc,
MG

Temat: CRM w WF MAG

Witam,

proszę o informację na temat planów rozwoju systemu CRM,
z tego co widzę na stronach wapro ostatnia "większa" aktualizacja programu była w styczniu 2010 roku http://www.wapro.pl/wapro/pl/2912, później tylko "kosmetyczne poprawki".
Cały czas szukamy programu CRM zintegrowanego z WF-Mag ale rozwiązania zewnętrznych producentów nie związanych z wapro nie spełniają w 100% naszych wymagań.
Podejście wapro do programu CRM też nie pokazuje że w najbliższym czasie coś może ulec zmianie. Rozumiem że dotychczasowy WF_crm pozwala na realizację podstawowych kontaktów ale
wg-mnie system ma zbyt małą funkcjonalność, nie mówiąc już o integracji z pozostałymi programami z rodziny wapro np: wf-mag mobile (wg. mnie np. notatki z wizyt powinny być widoczne z poziomu CRM) a tak trzeba przełączać się pomiędzy programami aby uzyskać pełny obraz kontaktu z klientem.
Rozmawiałem z jedną z firm która wdraża programy wapro i oni sami odradzali zakup wf-crm bo jak twierdzą "jest to nieudany i nierozwojowy produkt"

Może w związku z tym wapro poleca jakieś rozwiązanie które jest dobrze zintegrowane z wf-mag, wf-mag mobile ??
Michał G.

Michał G. własna działalnośc,
MG

Temat: CRM w WF MAG

Po ostatniej aktualizacji programów wapro utwierdzam się w przekonaniu że wf-crm to "martwy" produkt, wygląda na to że nikt nie pracuje nad jego rozwojem http://www.wapro.pl/wapro/pl/2912. A tymczasem konkurencja rozwija swoje systemy crm, dodają nowe funkcje i mocno integrują crm z systemem sprzedażowym np: http://www.insert.com.pl/programy_dla_firm/sprzedaz/ge...
Czy oznacza to że WAPRO nie ma zamiaru rozwijać swojego CRM-a i należy szukać zamienników dość słabo zintegrowanych z WF-MAG-iem ??
Piotr Stanek

Piotr Stanek ITCube Software

Temat: CRM w WF MAG

Polecam zapoznanie się z aplikacją ITCube CRM (http://itcube.pl). System ITCube jest zintegrowany w programem WF-MAG. Integracja polega na:
- przenoszeniu danych dotyczących kontrahentów pomiędzy obydwoma systemami
- przenoszenie + aktualizacja produktów z WF-MAG do ITCube CRM
- przenoszenie wygranych ofert (zamówień) z ITCube do WF-MAG'a jako zamówienia od Klienta
- podgląd stanów magazynowych w ITCube CRM
- podgląd stanu rozliczeń w programie ITCube CRM
- podgląd dokumentów handlowych zapisanych w WF-MAG'u z poziomu aplikacji ITCube.
Pozdrawiam
Piotr Stanek
Rafał Kaczmarek

Rafał Kaczmarek współwłaściciel,
Marpol

Temat: CRM w WF MAG

Tylko po co sięgać po zewnętrzne programy skoro takie rzeczy powinny chodzić tu w standardzie. A tu coś się pojawi to będzie trzeba kupić. Tutaj rozwój programu to zmiana szaty graficznej i poprawianie błędów kolejnych aktualizacji, używał wersje windowsowa od roku i ogólnie jestem zdegustowany . Mam wersje biznes a np analizy były lepsze i dużo wiecej w wersji dosowej.
Michał G.

Michał G. własna działalnośc,
MG

Temat: CRM w WF MAG

Wielka szkoda że crm wapro (wf-crm) nie rozwija się tak jak np. ten system http://www.sp-crm.pl/, http://www.sp-crm.pl/nowosci-i-aktualnosci.html
Michał G.

Michał G. własna działalnośc,
MG

Temat: CRM w WF MAG

Szkoda że WAPRO nie potrafi lub nie chce zrobić porządnego programu CRM zintegrowanego z wf-mag. Jakoś mniejszy konkurent Wapro firma Insert zrobiła ciekawy i ciągle nagradzany program CRM zintegrowany ze swoim systemem sprzedażowo-magazynowym, tutaj kolejne potwierdzenie że program Gestor GT jest godny polecenia:

"Program Gestor GT został laureatem rankingu Gazety Finansowej Najlepsze produkty dla biznesu 2013. Redakcja nagrodziła produkty w kilkunastu kategoriach, odznaczające się „innowacyjnością, elastycznością, przyjaznością dla klienta biznesowego oraz konkurencyjnością na rynku”. System zarządzania relacjami z klientami Gestor GT otrzymał tytuł Najlepszego produktu dla biznesu w kategorii Oprogramowanie."

http://gf24.pl/wp-content/uploads/2013/12/25-40.pdf

Byłoby miło trafić kiedyś na ranking w którym programy wapro są na pierwszym miejscu :)
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: CRM w WF MAG

Panie Michale, miło byłoby trafić kiedyś jak napiszę Pan coś miłego o nas o tym ile funkcji WAPRO zrobiło pod Pana potrzeby lub też co mamy my a nie ma konkurencja bo póki co nie zauważa Pan jednej rzeczy, że WAPRO jak każda inna firma na swoje produkty musi mieć zbyt. Póki co nie widać aby poza raptem kilkoma głosami na tym forum doskwierały jakieś braki użytkownikom CRMa wbudowanego w maga a Pana sugestie o ile pamiętam były dodawane z wersji na wersję...
No cóż jak widać na zwrotne dobre słowo nie można tego liczyć...
Michał G.

Michał G. własna działalnośc,
MG

Temat: CRM w WF MAG

Panie Krzysztofie po raz kolejny muszę odpowiedzieć że moje wpisy nie mają na celu bezwzględnej krytyki firmy wapro - liczę tylko że zmotywuje to Was do ulepszania produktów których jestem użytkownikiem. Porównuję Wasze programy do programów firmy Insert bo korzystam z nich równolegle na co dzień i nie da się ukryć że Insert ma kilka fajnych funkcji których brakuję w systemach wapro. (które są ogólnie droższe i jak rozumiem teoretycznie znajdują się na wyższej półce - nie mówiąc już o tym że poświęcam sporo czasu żeby je Wam opisać na niedostępnym publicznie "forum" ihd, a porównywanie się jak wypadacie na tle konkurencji to powinna być chyba głównie Wasza robota) Nie dziwie się że mało kto zgłasza braki w module "crm" ponieważ wydaje mi się że po prostu prawie nikt go nie używa głównie ze względu na dość słabą funkcjonalność) twierdze tak ponieważ moje zgłoszenia miały na celu poprawę błędów i doprowadzenie modułu do stanu używalności i zastanawia mnie dlaczego nikt wcześniej ich nie zgłosił. Ciężko jest mi uwierzyć że nie ma zapotrzebowania na funkcje CRM bo wtedy pewnie nie istniałyby firmy zajmujące się głównie tworzeniem takich systemów np:
http://www.itcube.pl/, http://salespartner.pl/, http://www.profitcrm.pl/, http://www.edokumenty.eu/, http://www.crm7.pl/, http://www.bs4.pl i wiele innych... Może należałoby podjąć odważną decyzję, napisać konkretny moduł CRM lub rzeczywiście rozbudować ten "crm" zintegrowany w programie wf-mag i następnie pochwalić się jego mocnymi stronami i wypromować go wśród klientów - mogę obiecać że będę wtedy jedną z pierwszych osób która będzie Was tutaj chwaliła i polecała innym Wasze rozwiązania.

Niezłym rozwiązaniem byłoby też dogadanie się z którymś z producentów rozbudowanych modułów CRM i pełniejsza integracja ich z wf-mag z tego co rozmawiałem z różnymi firmami to jakoś chętniej integrują się np. znów z programem Subiekt niż z Wf-mag i twierdzą że to głównie z powodu kontaktu i chęci współpracy producentów systemów sprzedaży.

Jednocześnie chciałbym potwierdzić i podziękować za pozytywne rozpatrzenie i wdrożenie m.in. moich zgłoszeń i sugestii do modułu "crm" wbudowanego w wf-mag: (lista zmian w module "crm: od 25-11-2011)
- Dodano wyszukiwanie typu intuicja po polu Temat zadania.
- Dodano automatyczne filtrowanie pracowników w zadaniach, którzy są aktywni.
- Dodano możliwość szybkiego filtrowania zadań CrM po pracowniku za pomocą filtra na belce filtrów.
- Dodano na liście kolumnę Typ Zadania.
- Dodano możliwość kojarzenia pracownika z zadaniem podczas tworzenia zadania.
- Dodano konfigurację automatycznie generowanych zadań, aby można było wybrać czy zadanie ma się generować po utworzeniu dokumentu, po jego wydruku czy też ma się nie generować.
- Dodano możliwość grupowej zmiany statusu zaznaczonych zadań.
- Dodano możliwość grupowej zmiany rodzaju zadania poprzez mechanizm Przesuń-upuść dla zaznaczonych zadań.
- Dodano automatyczne proponowanie kontrahenta do tworzonych zadań, jeśli lista zadań jest wyfiltrowana na danego kontrahenta.
- Rozszerzono listę typów zadań CrM podczas definiowania zadania, aby była bardziej ergonomiczna przy większej ilości typów zadań.
- Dodano możliwość tworzenia zadań cyklicznych w trybie dziennym, tygodniowym, miesięcznym.
- Dodano możliwość filtrowania zadań i wzorców cyklicznych.
- Dodano możliwość łączenia zadań CrM z kontrahentem
- Dodano możliwość filtrowania zadań powiązanych z kontrahentem.
- Dodano opcję Pokaż zadania kontrahenta w kartotece kontrahentów.
- Dodano na oknie wydruku dokumentu możliwość utworzenia zadania w CRM po wysłaniu faktury jako załącznik wiadomości email.
- Dodano kolumnę kontrahent na liście zadań CrM.
- Dodano do list dokumentów operację do menu Prawego przycisku myszy Dodaj zadanie CrM.
- Zoptymalizowano wyświetlanie szczegółów zadania podczas przewijania zadań.
- Dodano obsługę grupowej zmiany pól dodatkowych w oknie CrM.
- Dodano pogrubienie czcionki w małym kalendarzu dla dni, w których zarejestrowane są jakieś zadania.

Sam Pan chyba przyzna że nie były to jakieś rewolucyjne i innowacyjne zmiany.

Nadal nierozwiązanie pozostają m.in sugestie:
- obsługa ofertowania (zapytania od klientów, oferty, szanse sprzedaży)
- rozbudowana konfiguracja uprawnień i widoku zadań pracowników (hierarchia w firmie)
- dwukierunkowa obsługa poczty e-mail lub integracja z klientami poczty (Outlook itp.)
- integracja kalendarza z Outlook lub Google
- integracja z centralami telefonicznymi i telefonią voip
...

Żeby nie było że nie można liczyć na dobre słowo z mojej strony to powiem że podoba mi się np. ostatnia aktualizacja ikonek programów z linii Asseco WAPRO, są zdecydowanie ładniejsze i zaprojektowane w nowoczesnym stylu.

Pozdrawiam
Krzysztof Stachyra

Krzysztof Stachyra Szef Wydziału
Produkcji Systemów
Handlowo-Magazynowyc
h i ...

Temat: CRM w WF MAG

Panie Michale :)

Dziękujemy za jakże subiektywną ocenę:)

Co do meritum - mam kontakt z wieloma firmami, pracującymi na naszym oprogramowaniu i jest to kontakt stały i żadna z firm nie ma wdrożonego CrMa. Są to firmy różnego pokroju i tylko w jednej była próba wdrożenia CrMa - wybór Padł na ItCube po czym firma się z tego wycofała.

Powody ? Najzwyczajniej w świecie jeśli firma nie jest przystosowana organizacyjnie do wykorzystania narzędzi współdzielonych to żaden CrM nic im nie pomoże. A większość zadań z tym związanych załatwia outlook i kalendarze współdzielone. Inna sprawa to często nieumiejętne wykorzystanie CrMa i tworzenie w nim opasłych treści, które ciężko do czegokolwiek wykorzystać.

Co do integracji - ciekawa teza bo na tyle lat jak zajmuję się WF-Magiem, żadna firma nie zgłosiła się w celu integracji swojego CrMa i rozwijają to samodzielnie, więc nie wiem skąd taką informację Pan pozyskał.

Idąc dalej, niektóre funkcje jakich Pan oczekuje takie jak integracja z Voip są dosyć mocno wysublimowane i jeśli mam wybierać dodać kilka rzeczywiście potrzebnych funkcji do WF-Maga a integrację z VoiP dla garstki klientów to wolę to pierwsze. Inna strona jest taka, że już praktyka z innymi urządzeniami pokazywała, że z pozyskaniem modeli jest ciężko a każdy kupuje co innego, protokoły nie zawsze są zgodne i możliwości każdego urządzenia są inne.

Także Pan oczywiście patrzy na to z punktu widzenia oczekiwania, a my patrzymy na to szerzej jakie są plusy/minusy i ilu jest chętnych, a tu jak widać nie dobijają się ludzie o integrację z VOIPem chociażby.
Samych sugestii do crma wbudowanego w wf-maga też zbyt wiele nie ma.

Temat: CRM w WF MAG

Witam,

mam takie ogóle pytanie dotyczące WF-CRM.
Może mi ktoś wytłumaczyć czemu w WF-CRM nie można skonfigurować poczty email, która jest na serwerach Googla? Nie daje się jej skonfigurować ani prze imap, ani przez pop3. Będę wdzięczny za podpowiedź, czy w ogóle możemy ten temat w jakiś sposób rozwiązać. Przymierzamy się do zakupu kilku licencji, ale bez tego ani rusz, bo serwery wynajmujemy od Google, a komunikacja email w CRM bardzo ważna dla nas.

Z góry dziękuję za pomoc.

Następna dyskusja:

Jaki CRM do Wf-Mag-a ???




Wyślij zaproszenie do